e39 Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whiplash
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 37
    • Hämeenlinna

    #16
    E39 540 nykii joskus paikaltaan lähtiessä...
    muuten ei ole ongelmia. Tasakaasu ja vedossa ei ongelmia.

    Ilmamassamittari? Tulppa/puolaongelma kuulostaisi oudolta...
    Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
    http://www.iphonefiksaus.net/

    Comment

    • Tabu
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 486
      • Ääsjoki

      #17
      Ei läheskään samalla motilla tuo mun oma mutta itellä kaikenlainen nykiminen ja vedottomuus katosi tosiaan uudella ilmamassamittarilla. Tilasin maf-shop.comista, hinnat ei ollut pahat ja tavara tuli perille siihen aikamääreeseen mitä luvattiinki
      Duo Osmo
      Kehonliikuttimena Passat
      E39 530dA -01 sedan ex.
      E39 530dA -02 sedan ex.
      Pari volvoa 240 & 740 ex.

      Comment

      • Nuuskis
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 99
        • Kuortane

        #18
        Täsmälleen sama vika täälläkin nyt, kuin topicin aloittajalla. Moottorina m54b25. Aluksi vika ilmeni harvakseltaan pienillä kierroksilla vedättämällä-->auto nykii, mutta nyt katkoo ja nykii jatkuvasti vedättäessä ja joskus putoaa yksi sylinteri pois kokonaan. Vikakoodit ei näytä mitään vasta kuin sitten kun yksi sylinteri on pois pelista ja silloinkin vain sytytyskatkoksena 5.sylinterissä. Puolan vaihto ei auttanut ongelmaan, tulpan vaihto auttoi, nykiminen loppui viikoksi. Sitten taas samaa ongelma eikä poistunut enää uusien tulppien vaihdollakaan.
        Maffi on uusi ja ehjä samoin kaikki haitariputket kaasuläpälle saakka, Huohotin on vaihdettu kaikkine putkineen imusarjan päässä kumitulpat ehjät...

        Mistähän lähtis vikaa paikallistamaan Hemin mainitsemista imusarjantiivisteestä tai imusarjan päällä sijaitsevasta o-rengastiivisteisestä alipainesillasta, ideoita?
        Last edited by Nuuskis; 06-02-2015, 19:36.
        E39 525i -01

        Comment

        • öpel
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 253
          • ??????

          #19
          Eikö tuo pätkiminen sitten sähköistä johdu, jos tulppiin koskemalla sait auton toimimaan hyvin. Vikahan ei siis tarvii tulpassa olla, vaan esim kontaktihäiriö puolassa/johdoissa ja kynttilöiden vaihdon aikana niihin kajoamalla vika parani.

          Minulla oli aivan samanlaiset oireet (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311296), joskin hyvin lievänä, mutta puolien uittaminen yleisvoiteluaineessa korjasi vian. Nykyään saan pätkimistä, tai oikeammin yksittäisen nykäisyn, aikaiseksi todella harvoissa poikkeustapauksissa, lähinnä pudottamalla kierrokset alle tyhjäkäynnin ja sitten runttaamalla kaasun pohjaan kone tekee nykäisyn ennenkun lähtee tasaisesti kiihtymään.

          Voiko INPA:n roughness-arvosta päätellä mitään sytytyspuolen kunnosta. Oma tulos on tällainen, siellä on parin pytyn kohdalla hieman korkeampi palkki: http://i.cubeupload.com/DnzTdn.jpg
          Last edited by öpel; 06-02-2015, 20:02.
          BMW 523i E39 MY1999

          Comment

          • maikkeli2
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 65
            • tornio

            #20
            Itsellä sellainen outo vika että joskus tyhjäkäynnillä auto yhtäkkiä pudottaa kierrokset melkein nollille ja palaa takaisin normaalille tyhkäynnille. Eli siis semmonen hörppäys ja tosiaan tapahtuu vain sillointällöin. Vikakoodia ei näytä.

            Comment

            • Miikkuks
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 309
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by maikkeli2 View Post
              Itsellä sellainen outo vika että joskus tyhjäkäynnillä auto yhtäkkiä pudottaa kierrokset melkein nollille ja palaa takaisin normaalille tyhkäynnille. Eli siis semmonen hörppäys ja tosiaan tapahtuu vain sillointällöin. Vikakoodia ei näytä.
              Jos tekee tuommoista kylmällä koneella, niin kuulostaa vanoksen tiivisteiltä.
              E39 528i M sport

              Comment

              • Nuuskis
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 99
                • Kuortane

                #22
                Originally posted by öpel View Post
                Eikö tuo pätkiminen sitten sähköistä johdu, jos tulppiin koskemalla sait auton toimimaan hyvin. Vikahan ei siis tarvii tulpassa olla, vaan esim kontaktihäiriö puolassa/johdoissa ja kynttilöiden vaihdon aikana niihin kajoamalla vika parani.

                Minulla oli aivan samanlaiset oireet (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=311296), joskin hyvin lievänä, mutta puolien uittaminen yleisvoiteluaineessa korjasi vian. Nykyään saan pätkimistä, tai oikeammin yksittäisen nykäisyn, aikaiseksi todella harvoissa poikkeustapauksissa, lähinnä pudottamalla kierrokset alle tyhjäkäynnin ja sitten runttaamalla kaasun pohjaan kone tekee nykäisyn ennenkun lähtee tasaisesti kiihtymään.


                ,
                Olisiko vika kuitenkin Disa venttiilissä, huomasin että on auki asennossa kokoajan eikä saa liikkuumaan minnekkään vaikka kuinka antaa kierroksia..
                Irtikin tuon otin, mutta läppä tuntui liikkuvan niinkuin pitääkin..
                Last edited by Nuuskis; 07-02-2015, 15:36.
                E39 525i -01

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Miikkuks View Post
                  Jos tekee tuommoista kylmällä koneella, niin kuulostaa vanoksen tiivisteiltä.
                  Tai enemmänkin klassiselta imuvuodolta?

                  Comment

                  • maikkeli2
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 65
                    • tornio

                    #24
                    Tekee vain lämpimällä koneella. Ja tosiaan harvoin tekee. Eilenkään ei tehnyt kertaakaan vaikka tuli ajeltua paljon. Ei sin änsä haittaava vika, mutta kiinnostaa mikä sen voisi aiheuttaa

                    Comment

                    • Nuuskis
                      BTCF Member
                      • Sep 2007
                      • 99
                      • Kuortane

                      #25
                      Originally posted by Nuuskis View Post
                      Täsmälleen sama vika täälläkin nyt, kuin topicin aloittajalla. Moottorina m54b25. Aluksi vika ilmeni harvakseltaan pienillä kierroksilla vedättämällä-->auto nykii, mutta nyt katkoo ja nykii jatkuvasti vedättäessä ja joskus putoaa yksi sylinteri pois kokonaan. Vikakoodit ei näytä mitään vasta kuin sitten kun yksi sylinteri on pois pelista ja silloinkin vain sytytyskatkoksena 5.sylinterissä. Puolan vaihto ei auttanut ongelmaan, tulpan vaihto auttoi, nykiminen loppui viikoksi. Sitten taas samaa ongelma eikä poistunut enää uusien tulppien vaihdollakaan.
                      Maffi on uusi ja ehjä samoin kaikki haitariputket kaasuläpälle saakka, Huohotin on vaihdettu kaikkine putkineen imusarjan päässä kumitulpat ehjät...

                      Mistähän lähtis vikaa paikallistamaan Hemin mainitsemista imusarjantiivisteestä tai imusarjan päällä sijaitsevasta o-rengastiivisteisestä alipainesillasta, ideoita?
                      Viaksi paljastui puolan ja tulpan välinen kuminen johdin..
                      E39 525i -01

                      Comment

                      • Biimerboy97
                        Newbiemmer
                        • Sep 2017
                        • 5
                        • Kotka

                        #26
                        E39 nykii

                        Missä mahtaa olla vika. Jos bemu on ollu muutaman päivän ajamatta, niin tyhjäkäynti on 500rpm ja liikkeelle kun lähtee niin tulee putkesta kauhee höyry pilvi ja nykii, mutta hetken kun on ajanut toimii normaalisti. Ainii ja joo paikoillaan jarrupoljinta kun painaa kuuluu kuplivaa ääntä ja kierrokset laskee tyhjäkäynnillä. Tämä ongelma ilmenee myös kun pesen auton.
                        Nesteet pysyy siellä missä pitääkin eikä syö nesteitä ja lämmöt normaalit.

                        Vaihdettua osaa on tulpat, tyhjäkäyntimoottori, ilmamassamittari ja katti.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5323
                          • Pirkkala

                          #27
                          Originally posted by Biimerboy97 View Post
                          Missä mahtaa olla vika. Jos bemu on ollu muutaman päivän ajamatta, niin tyhjäkäynti on 500rpm ja liikkeelle kun lähtee niin tulee putkesta kauhee höyry pilvi ja nykii, mutta hetken kun on ajanut toimii normaalisti. Ainii ja joo paikoillaan jarrupoljinta kun painaa kuuluu kuplivaa ääntä ja kierrokset laskee tyhjäkäynnillä. Tämä ongelma ilmenee myös kun pesen auton.
                          Nesteet pysyy siellä missä pitääkin eikä syö nesteitä ja lämmöt normaalit.

                          Vaihdettua osaa on tulpat, tyhjäkäyntimoottori, ilmamassamittari ja katti.
                          En tiedä eikä kukaan muukaan jos et kerro autosi ikää, mallia, etkä mitään muutakaan.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • E34M60
                            BTCF Member
                            • Mar 2012
                            • 110
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            En tiedä eikä kukaan muukaan jos et kerro autosi ikää, mallia, etkä mitään muutakaan.
                            Hei mutta nyt onkin hyvä mahdollisuus arvata! Arvaan, että alipainelinja jarrutehostimelle vuotaa ja lisäksi se takaiskuventtiili ei toimi.
                            E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                            Comment

                            • Biimerboy97
                              Newbiemmer
                              • Sep 2017
                              • 5
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              En tiedä eikä kukaan muukaan jos et kerro autosi ikää, mallia, etkä mitään muutakaan.
                              Niin joo hyvä huomio. Se tosiaan unohtu. 523i vm98 e39

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Originally posted by Biimerboy97 View Post
                                Missä mahtaa olla vika. Jos bemu on ollu muutaman päivän ajamatta, niin tyhjäkäynti on 500rpm ja liikkeelle kun lähtee niin tulee putkesta kauhee höyry pilvi ja nykii, mutta hetken kun on ajanut toimii normaalisti. Ainii ja joo paikoillaan jarrupoljinta kun painaa kuuluu kuplivaa ääntä ja kierrokset laskee tyhjäkäynnillä. Tämä ongelma ilmenee myös kun pesen auton.
                                Nesteet pysyy siellä missä pitääkin eikä syö nesteitä ja lämmöt normaalit.

                                Vaihdettua osaa on tulpat, tyhjäkäyntimoottori, ilmamassamittari ja katti.
                                Eiköhän siellä ole vedenpoisto tukossa siitä kotelosta missä jarrutehostin on ja jarrutehostin ui vedessä.
                                Mahdollisesti vetää sieltä sitä jopa koneeseen asti vettä alipaineletkun kautta. Kannattaa katsoa ennen kuin hajoaa kokonaan.

                                Myöskin pakkasella voi olla aika jännää kun tehostin jäätyy umpeen.

                                Comment

                                Working...
                                X