memebuy23buy

530D vm99 korimoduli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    530D vm99 korimoduli

    Autooni vaihdettiin korinohjainmoduli vanhan hapettuneen tilalle.
    Ennen vaihtoa pimeinä olivat tuulilasinpyyhkimet, pissapoika, pakkivalo, radion näyttö ja vilkkujen ääni/valo sisällä. Itse vilkut ulkopuolella pelaa OK. Tämä vilkkuvika ilmeisesti johtuu mittaristosta.
    Nyt boksin vaihdon jälkeen Metroauto saa melkoisen herjalistan testerillään.
    Heidän korjausarviollaan hinta tulee melkoisesti, joten hain auton pois ja aloin tutkimaan itse. He vaihtaisivat autoon niin kauan osia kun vika häviää. Osan varmasti turhaan. Mm mittaristo, radio, radion näyttö, valomoduli, korin johtosarja.

    Ensimmäisena otin vaihdetun boksin ja vertasin sitä vanhaan. Näiden numerosarjat ovat erilaiset.
    Uusi on
    GM3 ECE (high) BMW S 61.35-6942042
    60837710 USA HW 2,5 SW 3,2
    Vanha
    GM3 (low) BMW 61,35-8381962
    12037310 HW16 SW21

    Rupesi vähän askarruttamaan nämä numerot.
    Voiko tämmöinen boksi pelata autossa jos tyyppinumerot ovat noin toisistaan eroavat? Minulle on muualla neuvottu, että numeroiden pitää olla täsmälleen samat. Vanhalla boksilla onnistui airbagin valonkinkuittaus vaan ei enää.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Kokeile pois niin selviää..

    Tuolla numerolla(uusi)olevaa modulia on käytetty miltei joka mallissa kuin myös 530d:ssä, joten mahdollisuudet saattais olla hyvätkin että toimii.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Kattelin ETK:sta, niin tota sun vanhaa moduulia ei tunne ETK, ellei sitten vika numero pitäis olla 1 eikä 2. Numerot tolle Grundmoduulille on vaihtunu moneen otteeseen ja vaihtoehtoja on 13 erilaista, mutta ei mikään täsmää ton sun vanhan kanssa. Toi uus taas näyttäis sopivan jokaiseen vitoseen ja seiskaan.

      Kuulostaa siltä, että toi uus boksi ois oikea, mutta ne on tuhonnut sieltä samalla jotain muuta. Älä perkele ainakaa suostu maksamaan noita niitten möhläyksiä. Laskua kertyy monta tonnia muuten!!!!!!!!

      Jos sulla on se vanha GM jäljellä, niin vaihda se takas ja kato toimiiko auto eri lailla. Onko sulla itellä testeriä millä noita vikoja vois tutkia eli lähinnä mitä vikaa sieltä pukkaa?
      Last edited by KFZ-Koenig; 18-12-2005, 19:04.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        _______
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Varsinainen vikahan oli mittaristossa ei eikä korinohjauksessa.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by Hemi
            Varsinainen vikahan oli mittaristossa ei eikä korinohjauksessa.
            Hyvin sanottu siellä takavasemmalla Noinhan se tais olla aikanaan muutamalla muullakin tällä foorumilla.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Nimen omaan meni minultakin juuri nuo toiminnat lopullisesti pimeäksi kun huollossa pimensivät mittariston kakkosväylän. Autosta loppui virrat kun systeemi oli kirjoitustilassa ja mittaristo siinä hässäkässä lopullisesti kaputt. Uusi mittaristo+koodaus ja homma toimi taas, mutta loppulasku huoltoliikkeen piikkiin oli yli "tontun". Se miksi ne saa pitkän herjalistan johtuu siitä että jos/kun mittaristo pimenee=ryssitään, ei sitä kautta päästä juuri noihin listattuihin toimintoihin enään käsiksi. Se ei siis tarkoita sitä että mikään niistä olisi tiltissä, vaan niihin ei enään saada vain yhteyttä ilman mittariston vaihtoa. Eli 100% varmuudella homma toimii kunhan vaihdat mittariston. Se korinohjaus alun alkaenkin oli ehjä ja ainahan niistä ehjistäkin löytyy hapettumaa. Miten/missä mittari pimeni?
              Last edited by Hemi; 18-12-2005, 23:25.

              Comment

              • rle
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 112
                • tampere

                #8
                Originally posted by Hemi
                Nimen omaan meni minultakin juuri nuo toiminnat lopullisesti pimeäksi kun huollossa pimensivät mittariston kakkosväylän. Autosta loppui virrat kun systeemi oli kirjoitustilassa ja mittaristo siinä hässäkässä lopullisesti kaputt. Uusi mittaristo+koodaus ja homma toimi taas, mutta loppulasku huoltoliikkeen piikkiin oli yli "tontun". Se miksi ne saa pitkän herjalistan johtuu siitä että jos/kun mittaristo pimenee=ryssitään, ei sitä kautta päästä juuri noihin listattuihin toimintoihin enään käsiksi. Se ei siis tarkoita sitä että mikään niistä olisi tiltissä, vaan niihin ei enään saada vain yhteyttä ilman mittariston vaihtoa. Eli 100% varmuudella homma toimii kunhan vaihdat mittariston. Se korinohjaus alun alkaenkin oli ehjä ja ainahan niistä ehjistäkin löytyy hapettumaa. Miten/missä mittari pimeni?
                Kiitos hyvistä vinkeistä!
                Auton historiasta sen verran, että olen ostanut auton kolaroituna ja vaihtanut siihen katon. Auto oli saanut vettä sisäänsä Avk:N pihalla, joten en tiedä johtuuko mittaristovika siittä, mutta kun vein auton metroon ensimmäisen kerran katon vaihdon jälkeen he saivat kuitattua airbagin valon.
                Tämän jälkeen vein auton Tampereen autosähköön, koska pyyhkijät/pissapoika eivät pelanneet. He vaihtoivat uuden korimodulin ja tämän jälkeen metro ei saanut testerillä yhteyttä autoon.

                Löysin purkaamosta käytetyn mittariston, joka ilmeisesti sopii autoon. Saako todelliset kilometrilukemat muutettua uuteen mittaristoon, jos valomodulia ei uusita? Ilman "keltaisen pallukan" syttymistä. Tästä oli palstalla ennekin puhetta, mutta minulle ei siittä oikein aukea onnistuuko vai ei.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tutun kuuloinen kuvio. Siis se miksi Metro ei enään saa auton ko.toimintoihin yhteyttä, johtuu siitä että mittariston väylä/ohjaus on korruptoitunut.
                  Eli mittaristo on kyllä lopullisesti "vainaa", eikä tuolla AVK:lla käynnillä ole asian kanssa kyllä mitään tekemistä, vaan kyllä se on tuo autosähkö joka homman on ryssinyt(jos kerran kaikki on ollut siltä osin ok ennen siellä käyntiä).
                  Tässä tapauksessa vanhaan mittaristoon ei ainakaan minun tietääkseni pysty vaihtamaan uutta kilometrilukemaa ilman keltaista "varoitusvaloa". Mittariston vaihtamalla nuo muutkin toiminnot siis 100% varmuudella löytyvät.
                  Kyllähän tuo autosähkö on vastuussa mittaristosi vaurioittamisesta, joten asialliset neuvottelut korvausvastuusta siihen suuntaan(ensimmäinen viikko ilman kuluttajasuojaa). Toki ne virheensä aluksi kiistävät, mutta näistä on jo sen verran paljon esimerkkejä, että eiköhän he joudu uuden mittariston+koodauksen sinulle tekemään.

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Tässä tapauksessa vanhaan mittaristoon ei ainakaan minun tietääkseni pysty vaihtamaan uutta kilometrilukemaa ilman keltaista "varoitusvaloa".
                    Se pallo ei syty ruuvauksesta, vaan siitä että lcm:n ja oke:n VIN:t poikkeaa toisistaan. Osan noista mittareista pystyy ruuvaamaan/vaihtaa runkonron hetkessä ja osa voi vaatia sitten työtä paaaaaljon enemmän. Eri varaosanumeroilla, softa- ja hw-versioilla olevia mittaristoja taitaa olla jo pitkälti toista sataa
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • rle
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 112
                      • tampere

                      #11
                      Löysin käytetyn mittariston numerolla 62.11-8381198 . Sama vuosimalli, vaihteisto manuaali ja diisseli niinkuin omanikin. Onkohan tähän iso homma muuttaa kilometrit LCM:n kanssa synkroniin? Tässä mittaristossa tosin on se vika, että siinä on lasi haljennut. Pystyykö tämän vaihtamaan vanhasta uuteen?

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by rle
                        Löysin käytetyn mittariston numerolla 62.11-8381198 . Sama vuosimalli, vaihteisto manuaali ja diisseli niinkuin omanikin. Onkohan tähän iso homma muuttaa kilometrit LCM:n kanssa synkroniin? Tässä mittaristossa tosin on se vika, että siinä on lasi haljennut. Pystyykö tämän vaihtamaan vanhasta uuteen?
                        Lasin pystyy vaihtamaan eli koko "kehys" menee vaihtoon.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • rle
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 112
                          • tampere

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Tutun kuuloinen kuvio. Siis se miksi Metro ei enään saa auton ko.toimintoihin yhteyttä, johtuu siitä että mittariston väylä/ohjaus on korruptoitunut.
                          Eli mittaristo on kyllä lopullisesti "vainaa", eikä tuolla AVK:lla käynnillä ole asian kanssa kyllä mitään tekemistä, vaan kyllä se on tuo autosähkö joka homman on ryssinyt(jos kerran kaikki on ollut siltä osin ok ennen siellä käyntiä).
                          Tässä tapauksessa vanhaan mittaristoon ei ainakaan minun tietääkseni pysty vaihtamaan uutta kilometrilukemaa ilman keltaista "varoitusvaloa". Mittariston vaihtamalla nuo muutkin toiminnot siis 100% varmuudella löytyvät.
                          Kyllähän tuo autosähkö on vastuussa mittaristosi vaurioittamisesta, joten asialliset neuvottelut korvausvastuusta siihen suuntaan(ensimmäinen viikko ilman kuluttajasuojaa). Toki ne virheensä aluksi kiistävät, mutta näistä on jo sen verran paljon esimerkkejä, että eiköhän he joudu uuden mittariston+koodauksen sinulle tekemään.
                          Vein autoni nyt neljännen kerran Metroautoon, jotta he kokeilisivat uutta airbagin keskusyksikköa autooni. (siittä jutusta on oma threadi).Vanha mittaristo oli autossa kiinni, koska carsoftin mukaan se oli OK. samoin valomoduuli. Kun metro yritti saada yhteyttä autoon tulivat virheet k-bus mittaristosta ja valomoduulissa joku sisäinen virhe. Tänään hain auton pois ja vaihdoin toisen mittariston. Tätä ennen luin vikakoodit ja sain samat kuin metro. Sama juttu toisella mittaristolla. Eikö näitä saa kuitattua muutakuin sillä ohjelmalla millä ne on sinne löydettykin?

                          Sanoivat myös huollossa etteivät saaneet autoon yhteyttä, mutta kuitenkin sisävalot alkoivat pelaamaan oikeinpäin(syttyivät ennen kun ovet oli kiinni), joka oli pielessä korimoduulin vaihdon jäljiltä. Tämäkin on edeleen koodaamatta näiden ongelmien tähden. Vilkkujen ääni ja valo pimenivät mittaristosta, kuten myös penkinlämmitimet. Nämä sain aiemmin pelaamaan putsaamalla ratin sivussa olevat liittimet.
                          Onko hyviä vinkkejä?
                          Huomenna kokeilevat uudelleen metrossa yhteyttä toisella mittaristolla.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Siis kyllähän tuo nyt alkaa tuntumaan joltain yhteysvialta johdotuksissa/liittimissä...jotain tässä nyt on mikä ei sovi normaali kuvioon?

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3450
                              • Janakkala

                              #15
                              Voiko tämmöseltä "tee itse" viritykseltä enää muuta odottaa???
                              -no rahallahan tästäkin kyllä selviäis...
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              Working...
                              X