Mitenkäs pääsee käsiksi E39:n tuulilasin pesunestesäiliöön ja tarkemmin ottaen siihen pesurin moottoriin? On ilmeisesti jossain lokarin sisällä? Lakkasi toimimasta (sekin vielä...) tänä aamuna.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 pesunestesäiliö
Collapse
X
-
Ennenkuin rupeet purkamaan sisälokaria irti, kannattaa tsekata konepellin suuttimille tulevat putket ja niitten liitokset. Ne kun tuppaa irtoilemaan helpolla varsinkin pakkasilla, ne on jotain muovia ja ne pakkasella kait kutistuu sen verran että pomppaavat paineesta pois paikaltaan. Sen jälkeen ikkunalle ei tuu mitään vaan kaikki liemet on siellä konepellin äänieristepahvissa .BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Minkälainen moottori siellä tuulilasinpesurille mahtaa olla? Auto on 528iA Touring 6/97. Motonet myy latta ja piikkiliittimellä varustettua mallia (vaihtunut -97) ja lisäksi jotain kahden pesurin kombinaatiomallia... Onko tuo viimeisin aina Touringissa? Ajattelin vaan hakea laitteen jo etukäteen ennen lokarin purkua. On meinaan kuraista keliä luvattu ja joulun pyhät tulossa...X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Nostetaanpa tällainen aihe ylös. Pesunestesäiliön esille ja irti saamisessa ei ilmeisesti ole mitään ihmeellistä, joka kannattaa tietää ennen kuin homman ryhtyy? Sisälokari irti ja säiliö irti.
Ajoin tänään ryömintävauhtia soratiellä vähän huonommasta kohdasta, niin oikea eturengas nosti laatan mallisen kiven pystyyn ja kivi särki pesunstesäiliön, koska se lorisi heti tyhjäksi ja mittaristossa ilmoitettiin pesunesteen loppuneen. Neste valui ulos jostakin renkaan takaa sieltä säiliön juuresta sisälokarin takaa. Sisälokarin kiinnikkeetkin rapsahtelivat irti ja näkyi jo ennestään puuttuvan se sisälokarin takapäästä lähtevä helmansuojamuovi (#17), jarruputket näytti olevan aika alttiina tuon muovin alla ja ilmeisesti tuo muovi suojaisi myös pesunestesäiliön altapäin. Se suojamuovi pitää kyllä hommata ensi tilassa. Huomenna menen aamusta tarkastamaan vauriot.
Toinen kysymys kuuluu, että osaakohan muovihitsari korjata tuollaista pesunestesäiliötä, vai voisiko sitä korjata jopa itse?
Saa tarjota purkuosina ym. pohjamuovia ja uutta pesurin säiliötä! Uudet kiinnikeanikkeet ostan merkkiliikkeestä uudet.E61 525d LCI
Comment
-
-
Kun otat sitä säiliötä irti, niin kannattee olla aika varovainen sen siimakukun (elikkäs se konehuoneeseen tulevan pesunesteen näyttäjän punaisen pallon tjms.) säiliöön tulevan pään kanssa, katkeaa aikas helposti.. olipas selkeästi selitetty..
Elikkäs tosta linkistä osa yhdeksän, menee tosiaan siitä kuoren liitoksesta helposti poikki. Ja, on kokeiltu, toivottavasti jotain opittu..Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Kävin tutkimassa vauriot. Säiliö oli ehjä joten sitä en irrottanut. Vuoto paikallistui heti pumpun #8 juureen, kun laskin vettä säiliöön ja tarkkailin samalla säiliötä. Nuita pumppuja on tuossa kaksi (ja niiden lisäksi vielä yksi hieman isompi), ja niistä lähimpänä moottoria oleva oli päässyt vääntymään kiven vääntäessä säiliötä. Moottori oli juuresta poikki, juuri tuon kumitiivisteen yläpuolelta. Eli nyt tarvinkin tuolla osanumerolla 67 12 8 377 612 olevan pumpun (Tuosta linkistä löytyy kaikki autot, joissa samaa pumppua on käytetty). Tarjotkaa, jo löytyy. Teen vielä erillisen ostoilmoituksen.
Edittinä vielä tilitys: Mitähän vitun järkeä nuilla purkaamoilla on pyytää käytetystä pumpusta uuden hinta. BMW Club Finnlandin kortilla jää halvemmaksi hakea tuosta Wetteriltä uus ku tilata postikuluineen käytetty jostaki Riihimäeltä tms.Last edited by Ha2; 10-06-2009, 14:23.E61 525d LCI
Comment
-
Comment