Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pesunestesäiliö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vaviah
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 632
    • Turku

    E39 pesunestesäiliö

    Mitenkäs pääsee käsiksi E39:n tuulilasin pesunestesäiliöön ja tarkemmin ottaen siihen pesurin moottoriin? On ilmeisesti jossain lokarin sisällä? Lakkasi toimimasta (sekin vielä...) tänä aamuna.
    X1 18d sDrive -18
    320i GT xDrive -13
    i3 BEV -13
    X1 18dA xDrive -16
    X5 3.0iA -00
    320d Touring -00
    528iA Touring -97
    325 CiA -93
    316i -94
    316 -88
  • Appe
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 590
    • Salo

    #2
    Oikea sisälokari pois.. ni sieltä löytyy

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Ennenkuin rupeet purkamaan sisälokaria irti, kannattaa tsekata konepellin suuttimille tulevat putket ja niitten liitokset. Ne kun tuppaa irtoilemaan helpolla varsinkin pakkasilla, ne on jotain muovia ja ne pakkasella kait kutistuu sen verran että pomppaavat paineesta pois paikaltaan. Sen jälkeen ikkunalle ei tuu mitään vaan kaikki liemet on siellä konepellin äänieristepahvissa .
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • vaviah
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 632
        • Turku

        #4
        Kiitos. Ei kuulu moottorin ääntä lainkaan eli letkuista nyt ei varmaankaan ole kysymys.
        X1 18d sDrive -18
        320i GT xDrive -13
        i3 BEV -13
        X1 18dA xDrive -16
        X5 3.0iA -00
        320d Touring -00
        528iA Touring -97
        325 CiA -93
        316i -94
        316 -88

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #5
          Minkälainen moottori siellä tuulilasinpesurille mahtaa olla? Auto on 528iA Touring 6/97. Motonet myy latta ja piikkiliittimellä varustettua mallia (vaihtunut -97) ja lisäksi jotain kahden pesurin kombinaatiomallia... Onko tuo viimeisin aina Touringissa? Ajattelin vaan hakea laitteen jo etukäteen ennen lokarin purkua. On meinaan kuraista keliä luvattu ja joulun pyhät tulossa...
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #6
            Nostetaanpa tällainen aihe ylös. Pesunestesäiliön esille ja irti saamisessa ei ilmeisesti ole mitään ihmeellistä, joka kannattaa tietää ennen kuin homman ryhtyy? Sisälokari irti ja säiliö irti.

            Ajoin tänään ryömintävauhtia soratiellä vähän huonommasta kohdasta, niin oikea eturengas nosti laatan mallisen kiven pystyyn ja kivi särki pesunstesäiliön, koska se lorisi heti tyhjäksi ja mittaristossa ilmoitettiin pesunesteen loppuneen. Neste valui ulos jostakin renkaan takaa sieltä säiliön juuresta sisälokarin takaa. Sisälokarin kiinnikkeetkin rapsahtelivat irti ja näkyi jo ennestään puuttuvan se sisälokarin takapäästä lähtevä helmansuojamuovi (#17), jarruputket näytti olevan aika alttiina tuon muovin alla ja ilmeisesti tuo muovi suojaisi myös pesunestesäiliön altapäin. Se suojamuovi pitää kyllä hommata ensi tilassa. Huomenna menen aamusta tarkastamaan vauriot.

            Toinen kysymys kuuluu, että osaakohan muovihitsari korjata tuollaista pesunestesäiliötä, vai voisiko sitä korjata jopa itse?

            Saa tarjota purkuosina ym. pohjamuovia ja uutta pesurin säiliötä! Uudet kiinnikeanikkeet ostan merkkiliikkeestä uudet.
            E61 525d LCI

            Comment

            • miq
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 352
              • Hyvinkää

              #7
              Kun otat sitä säiliötä irti, niin kannattee olla aika varovainen sen siimakukun (elikkäs se konehuoneeseen tulevan pesunesteen näyttäjän punaisen pallon tjms.) säiliöön tulevan pään kanssa, katkeaa aikas helposti.. olipas selkeästi selitetty..



              Elikkäs tosta linkistä osa yhdeksän, menee tosiaan siitä kuoren liitoksesta helposti poikki. Ja, on kokeiltu, toivottavasti jotain opittu..
              Hullu saa olla muttei tyhmä.

              e61 530xd LCI

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #8
                Kävin tutkimassa vauriot. Säiliö oli ehjä joten sitä en irrottanut. Vuoto paikallistui heti pumpun #8 juureen, kun laskin vettä säiliöön ja tarkkailin samalla säiliötä. Nuita pumppuja on tuossa kaksi (ja niiden lisäksi vielä yksi hieman isompi), ja niistä lähimpänä moottoria oleva oli päässyt vääntymään kiven vääntäessä säiliötä. Moottori oli juuresta poikki, juuri tuon kumitiivisteen yläpuolelta. Eli nyt tarvinkin tuolla osanumerolla 67 12 8 377 612 olevan pumpun (Tuosta linkistä löytyy kaikki autot, joissa samaa pumppua on käytetty). Tarjotkaa, jo löytyy. Teen vielä erillisen ostoilmoituksen.

                Edittinä vielä tilitys: Mitähän vitun järkeä nuilla purkaamoilla on pyytää käytetystä pumpusta uuden hinta. BMW Club Finnlandin kortilla jää halvemmaksi hakea tuosta Wetteriltä uus ku tilata postikuluineen käytetty jostaki Riihimäeltä tms.
                Last edited by Ha2; 10-06-2009, 14:23.
                E61 525d LCI

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎