Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia virittely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teramies
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 2

    e39 528ia virittely

    olisiko kokemusta kyseisen auton virittelystä? ajattelin laittaa takapöntön uusiksi ja vapaavirtaus suodattimen näin aluksi. seuraavana olisi lastun vuoro. mistä saisi parhaiten täältä savon alueelta? oisko kenelläkään kokemuksia onko noista paljon apua tehoihin/vääntöön .
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    haulla löytyy tieto: ei "virityksen" hintaan nähden merkittävää hyötyä
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Plus... että ilmamäärämittarin voit laittaa jo etukäteen esim.minulta tilaukseen sen öljyttävän vaparisuodattimen tilauksen yhteydessä.

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #4
        älä hyvä mies mene mitää vapaavirtaus suodatinta sinne änkemään, tehotkin vielä tippuu... ota search nappi ja etsi m52b28 tai jollakin vastaavalla haulla ni huomaatpa että sille "virityksellä" saat -10 hv häviön ! Joku fiksu oli sen penkittänyt !
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          ainut järkevä viritys mitä voit tehdä on vaihtaa imusarja M50b25 koneesta tai sitten schrickin imusarja...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by bemu2000
            ainut järkevä viritys mitä voit tehdä on vaihtaa imusarja M50b25 koneesta tai sitten schrickin imusarja...
            Ja tämäkin koski ilmeisesti vain manuaalivaihteisia autoja.
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              miten se laatikko vaikuttaa imusarjan vaihtoon, vai oliko kyse virittämisestä yleensä
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Originally posted by okko
                miten se laatikko vaikuttaa imusarjan vaihtoon, vai oliko kyse virittämisestä yleensä
                Jos tuo imusarja tuo tehoja huippukierroksilla ja vie alavääntöä, niin automaatilla siitä ei ole juuri hyötyä.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #9
                  ymmärretty
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    ...+jos on uudempi kuin 8/98 TU moottorinen, on siinä ecun ohjaama kaksoiskanavaimusarja johon ei taida löytyä tehokkaampia virivaihtoehtoja.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      Jos tuo imusarja tuo tehoja huippukierroksilla ja vie alavääntöä, niin automaatilla siitä ei ole juuri hyötyä.
                      Kyllähän se automaatti käyttää täyskiihdytyksessä ihan samalla tavalla kierroksia kuin manuaalilla voi tehdä. Eri asia on sitten "normaali" köröttely, jossa laihempi vääntö tuo epämukavuutta molemmilla vaihteistoilla.

                      Shrickin imusarjalla vääntö menetystä ei juurikaan pitäisi tulla, mutta huipputehoja se 15 heppaa.

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Originally posted by Wackot
                        Kyllähän se automaatti käyttää täyskiihdytyksessä ihan samalla tavalla kierroksia kuin manuaalilla voi tehdä. Eri asia on sitten "normaali" köröttely, jossa laihempi vääntö tuo epämukavuutta molemmilla vaihteistoilla.

                        Shrickin imusarjalla vääntö menetystä ei juurikaan pitäisi tulla, mutta huipputehoja se 15 heppaa.
                        No kyllä aika harva ostaa 2.8-litrasen vitosen, jos tykkää ajaa nilkka suorana. Kolmosella ajavat ehkä erikseen. Toi Schrick maksaa jotain vaatimattomat 1500€ tjsp ja jos tuollaisen rahasumman haluaa tunkea 2.8-litraseen, niin mun mielestä mieluummin mekaaninen ahdin ja leimalle sitten ilman sitä. Kustannuksia saman verran ellei alle, mutta tehoa tulee ahtimella euroa kohti hieman enemmän...
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • ROne
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 468
                          • 90850

                          #13
                          Hinta esimerkki Ruåttista..
                          sigpic
                          e24 635csi

                          Ex e39 530i touring
                          Ex e36 325i coupe ratalelu
                          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                          Ex e39 528i
                          Ex e36 320i
                          Ex e36 "328i" cab Individual
                          Ex e46 330xi

                          Comment

                          • teramies
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 2

                            #14
                            tarkoitus ei nyt ollut noita turboja laitaa mutta kun on katellut noita tekstejä niin ei taida olla muista "virityksistä" hirveästi hyötyä.
                            lastun kanssa lupailivat n.220 hv............
                            onko kenelläkään oma kohtaista kokemusta tosta lastuttamisesta.

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              #15
                              Jos auton virittämiseen rupeaa menemään neljänumeroisia summia, niin eikö silloin olis aika harkita jo koko auton vaihtoa? Virittämiseen hakattuja rahoja ei saa ikinä takaisin, mutta 535i:n tai jopa 540i:n vaihtoarvo muutaman vuoden päästä on varmaan hiukan parempi, kuin 528thyyningin.

                              Ja toisaalta tuollaisen ison auton virittäminen on mun mielestä suoraan sanoen jotenkin tyhmää hommaa. Mitään rata-autoa siitä ei saa ikinä, ja jos haluaa mennä kovempaa, niin tehokkaampiakin malleja löytyy.


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎