Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -98 TDS Ongelmia parkkitutkan kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaloju-w
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 42

    E39 -98 TDS Ongelmia parkkitutkan kanssa

    Terve!
    Onko normaalia että parkkitutka ei toimi, jos antureissa on hiukankin lunta/jäätä. Menee hermot pian kun aina vaan piipittää peruutettaessa. Lämpimillä ilmoilla toimii kyllä. Onko ketään keksinyt mitään ratkaisua, että sais toimimaan tuon häristimen täällä pohjolan oloissakin?
    Kiitos!
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2013
    • Riihimäki

    #2
    On normaalia. Ainakin Audi A6:ssa aivan sama juttu, huutaa jatkuvasti


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Hassua. Ei mulla kyllä oo kertaakaan temppuillut. Paitsi sen kerran kun yks anturi hajos... Vaikka hiace on välillä kurassa ja lumessa.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Normaalia on. Tosin aina moista ei tapahdu. Liekö kyseessä jonkinasteinen adaptaatiomekanismi?
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Jos anturi on lumen/jään peitossa niin totta mooses se vaikuttaa ihan samalla lailla jos sun valot on paskaset niin ei niilläkään mihinkään näe!
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Juu, normaalilta kuulostaa, ei siihen auta muu kuin kuunnella piipitystä tai sitten yrittää vaan pitää ne puhtaana lumesta/jäästä.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • rp
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 246

              #7
              E46 2002 peruutustutka ainakin on aika vaihteleva tuon suhteen. Joskus toimii ihan normaalisti kauhean suolakuralumipeitteen takaakin ja joskus taas pienikin sotku tuntuu haittaavan.

              Comment

              • jopeh
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 694
                • Tampere

                #8
                Sama täällä. Joskus pienikin hiutale aiheuttaa piipitystä. Aivan normaalia se on.
                "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7459
                  • Oulu

                  #9
                  Mun PDC on ollut rikki siitä asti kun ostin auton.

                  Kyselin jo aiemmin merkkiliikkeestä tuosta PDC:n korjauksesta, ja kertoivat että kädellä voi kokeilla mikä anturi on pimeänä kun kuulemma ehyet tärisee hieman. Mitään tuollaista tärinää en huomannut yhdessäkään.

                  Onko jollain täällä hyviä ideoita mitä voisi itse vielä kokeilla, vai vienkö vain pöljänä merkkiliikkeeseen huoltoon jos haluan tuon kuntoon? Alkaa tuo jatkuva piippaaminen jo riittää.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Jess
                    Newbiemmer
                    • Nov 2003
                    • 18

                    #10
                    Siis kun laittaa virrat päälle ja pakin päälle, ni alkaa PDC piipittää ja huutelee, sit kävelee auton taakse ja laittaa sormen hellästi sensorin päälle, ni pitäs naputtaa vähän sormenpäätä, kokeilee näin kaikkia ja jos joku ei naputa, ni luultavasti se rikki, näin minä ainakin löysin hajonneen anturin.

                    Ostin uuden sensorin, napsautin paikoilleen ja on siitä asti PDC toiminu.

                    Mut jos ykskää sensori ei naputa, niin varmaa sit joku "isompi" vika, eikai kaikki sensorit ois kerralla hajonnu. Oisko se PDC-boksi paskana tai se sensoreille menevä johto poikki. PDC-boksi loytyy peräkontista akun lähettyviltä, kannattaa kattoo ainakin johtoliitokset siihen boksiin et on kunnossa.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7459
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Jess
                      PDC-boksi loytyy peräkontista akun lähettyviltä, kannattaa kattoo ainakin johtoliitokset siihen boksiin et on kunnossa.
                      Kiitos, pitääs kattoa tuota joku päivä. Vähän vaikea kuvitella millaista naputusta pitäisi tuntua, mutta itse en tuntenut mitään. Liekö sitten niin että se tuntuu vain kun piippaa, eli se ei edes yritä käyttää noita ehyitäkään sensoreita enää sen jälkeen kun huomaa että joku on rikki.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        #12
                        Originally posted by Petri.Kekkonen
                        Kiitos, pitääs kattoa tuota joku päivä. Vähän vaikea kuvitella millaista naputusta pitäisi tuntua, mutta itse en tuntenut mitään. Liekö sitten niin että se tuntuu vain kun piippaa, eli se ei edes yritä käyttää noita ehyitäkään sensoreita enää sen jälkeen kun huomaa että joku on rikki.
                        Mulla on pari sensoria hajonnut, ja molemmilla kerroilla (kun kuuluu se yhtäjaksoinen piiiiiiiiiip) niin ehjät anturit naputtaa kyllä ihan selvästi sormeen. Eli yrittää se.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • -J-
                          Newbiemmer
                          • Oct 2005
                          • 1

                          #13
                          Mä oon myös ihmetellyt näin talvella, että aina kun lähtee käynnistyksen jälkeen peruuttaamaan, tutka "huutaa" yhtäjaksoisesti. Huomasin kuitenkin äskettäin, että kun käyttää vaihteen startin jälkeen vapaalla ja laitta sitten pakin päälle, ei tutka enää huuda. Mistähän tällainen voisi johtua? Kysessä on E39 530d automaatti.

                          siis...

                          Start. P -> R -> (piiiiiiiiiiiiiiiiiip)
                          Start. P -> -> N -> R -> (hiljaista)

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1483
                            • Porvoo

                            #14
                            Sulla on anturi/t paskana!
                            kokemuksesta tiedän, Koeta kuulostella missä se vinkuu jatkuvasti niin sen
                            sitten vaihdat tai sit meet hiplaamaan niitä niiku tuolla aiemmin joku tehnyt

                            ps.Oisahan se perseestä jos peruutat useammin kuin kerran käynnistyksen jälkeen niin ne aina vinkuis jatkuvasti eli sen takia se menee sit mykäks
                            T:RALE




                            Originally posted by -J-
                            Mä oon myös ihmetellyt näin talvella, että aina kun lähtee käynnistyksen jälkeen peruuttaamaan, tutka "huutaa" yhtäjaksoisesti. Huomasin kuitenkin äskettäin, että kun käyttää vaihteen startin jälkeen vapaalla ja laitta sitten pakin päälle, ei tutka enää huuda. Mistähän tällainen voisi johtua? Kysessä on E39 530d automaatti.

                            siis...

                            Start. P -> R -> (piiiiiiiiiiiiiiiiiip)
                            Start. P -> -> N -> R -> (hiljaista)

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7459
                              • Oulu

                              #15
                              Sanokaas nyt vielä kokeneemmat onko tuo parin PDC-anturin vaihto helppo homma kokemattomalle tunarillekin, vai pitääkö viedä pajalle? Molemmat rikkinäiset mustassa listassa joka kai irtoaa nätisti.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎