Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ABS ja ACS valot palavat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboD
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 84

    e39 ABS ja ACS valot palavat

    Liikkeellelähdön jälkeen ABS ja ACS merkkivalot syttyvät ja samalla lukkiutumattomat jarrut ja luistonesto myös lakkaavat toimimasta. Onko kokemuksia moisesta ongelmasta kellään? Auto -99 530dt
  • overboost
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 181
    • E-Suomi

    #2
    Originally posted by TurboD
    Liikkeellelähdön jälkeen ABS ja ACS merkkivalot syttyvät ja samalla lukkiutumattomat jarrut ja luistonesto myös lakkaavat toimimasta. Onko kokemuksia moisesta ongelmasta kellään? Auto -99 530dt
    Todennäköisesti ABS-anturi rikki. Jos nopeusmittari toimii, niin ei ainakaan vasen taka-anturi ole rikki. Huoltoon ja letkuun vaan.

    Edit:Siis vasen anturi...
    Last edited by overboost; 18-01-2006, 15:11.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Vikakoodien luvulla löytyy vika helpoiten.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Jos samalla pimeni nopeus ja kulutusmittarit, on vika vasemmassa taka-anturissa. Jos mittarit pelaa, on ongelma todennäköisimmin oikean takapyörän anturissa. Toki tällöin vikamahdollisuus on myos etuantureissa, mutta harvemmin. Nyt kun kelit olivat mitä olivat(vettä,vettä,vettä...), on e39:en lähes avoimet abs antureiden liittimet kovilla. Eli älä vaihdata itse anturia, vaan avaa liitin ja ruiskuta kontaktikliineriä+puhalla paineilmalla kuivaksi. Yleensä näinä päivinä tulleet abs viat korjaantuvat näin.
        ps.valo sammuu kun kontakti löytyy=ei tarvitse koodata.

        Comment

        • TurboD
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 84

          #5
          Originally posted by Hemi
          Jos samalla pimeni nopeus ja kulutusmittarit, on vika vasemmassa taka-anturissa. Jos mittarit pelaa, on ongelma todennäköisimmin oikean takapyörän anturissa. Toki tällöin vikamahdollisuus on myos etuantureissa, mutta harvemmin. Nyt kun kelit olivat mitä olivat(vettä,vettä,vettä...), on e39:en lähes avoimet abs antureiden liittimet kovilla. Eli älä vaihdata itse anturia, vaan avaa liitin ja ruiskuta kontaktikliineriä+puhalla paineilmalla kuivaksi. Yleensä näinä päivinä tulleet abs viat korjaantuvat näin.
          ps.valo sammuu kun kontakti löytyy=ei tarvitse koodata.
          Ei ole mittarit pimeenä. Täytyypä alkajaisiksi putsailla liittimet.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Aloita oikeasta takapyörästä.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Veikkaisin kuitenkin oikeaa etupyörää..
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Rahu
                Veikkaisin kuitenkin oikeaa etupyörää..
                Kuin myös..itsellä oli sama ongelma kesällä ja oik.etuanturi oli kaput
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Max
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 994
                  • Kotona

                  #9
                  Itse kirjoittelin ja kysyin neuvoa ko. aiheesta topicissa ABS- ja luistonesto valo palaa. Itse vastailen itselleni, että minun tapauksessa akun vaihto näyttäisi auttaneen asiaan tai ainakin kovasti, niin itselleni uskottelen. Tämä sen takia, koska autolla on akun vaihdon jälkeen ajettu reilut 50 kilsaa eikä ABS- ja ASC-valot eivät enää pala sekä molemmat toimivat ihan OK. Autossa oli alkuperäinen akku ja se on ilmeisesti ollut elämänkaarensa ehtoopuolella ja on alijännitteisenä aiheuttanut ko. viat autooni, mutta asiaan tulee iltapäivästä tarkennusta, kun autosta luetaan vikakoodit!

                  Comment

                  • Max
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 994
                    • Kotona

                    #10
                    Eli autosta ei luettu vikakoodeja muutamasta syystä =>

                    1. Akun vaihdon jälkeen valot eivät enää ole palaneet. Todennäköisin syy oli vanha alijännitteinen akku, joka ns. herkkään elektroniikkaan aiheutti vian etteivät ABS ja ACS toimineet.
                    2. Varoitusvalot syttyvät vain, jos jotain vikaa oikeasti on esim. viallinen ABS-anturi tai huono akku. Kun valot eivät pala, niin 99%:n todennäköisyydellä voi olettaa ettei siellä enää mitään vikaa ole.
                    3. Vikakoodien lukeminen olisi maksanut 37,5 euroa.
                    Jos vikaa vielä ilmenee, niin varataan uusi aika ja käydään lukemassa ne vikakoodit

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by overboost
                      Todennäköisesti ABS-anturi rikki. Jos nopeusmittari toimii, niin ei ainakaan vasen taka-anturi ole rikki. Huoltoon ja letkuun vaan.

                      Edit:Siis vasen anturi...
                      Vähän ulos aiheesta, mut...

                      Mitäs meinaa kun itsellä on nyt kaks kertaa tehnyt sellaisen tempun, että mittaristossa ei toimi mitään muuta kuin merkkivalot ja mittarivalaistus. Kaikki mittarit näyttävät nollaa eikä ajotietokoneessa näy mitään?

                      Molemmilla kerroilla vika on poistunut itsestään, kun auto on seissyt hetken sammuksissa. Mitään abs/asc-valoja tai muitakaan ei ole missään vaiheessa jäänyt kytemään, vaan varoitus-/merkkivalot ovat kaikki sammuneet normaalisti käynnistyksen jälkeen.

                      Ja autohan oli 530d -99.
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Mittaristossa tai tarkemmin sen ohjauksessa/latautumisessa jotain häikkää.
                        Toimiikohan vilkkujen äänisignaali silloin kun mittaristo on mykkä?

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by TROCK
                          Vähän ulos aiheesta, mut...

                          Mitäs meinaa kun itsellä on nyt kaks kertaa tehnyt sellaisen tempun, että mittaristossa ei toimi mitään muuta kuin merkkivalot ja mittarivalaistus. Kaikki mittarit näyttävät nollaa eikä ajotietokoneessa näy mitään?

                          Molemmilla kerroilla vika on poistunut itsestään, kun auto on seissyt hetken sammuksissa. Mitään abs/asc-valoja tai muitakaan ei ole missään vaiheessa jäänyt kytemään, vaan varoitus-/merkkivalot ovat kaikki sammuneet normaalisti käynnistyksen jälkeen.

                          Ja autohan oli 530d -99.
                          Sama juttu eilen,auto oli korjaamo hallissa ollut 15 h jonka jälkeen ulkoilmaan.kun lähdin ajaan ei toiminut kuin varotus ja mittari valot.
                          Kokeilin sammuttaa mutta eipä mittarit lähteneet pelaan no ajoin pajalle takaisin akunkengät irti 5 min ja sen jälkeen kaikki pelas
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • TROCK
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 435
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Mittaristossa tai tarkemmin sen ohjauksessa/latautumisessa jotain häikkää.
                            Toimiikohan vilkkujen äänisignaali silloin kun mittaristo on mykkä?
                            En osaa varmaks sanoa, mutta uskoisin että olisin kiinnittänyt huomiota, jos EI olisi kuulunut. Täytyy tsekata ens kerralla, jota ei toivottavasti koskaan tule...
                            - - - - - - -
                            F10 520dA
                            ex E61 530dA, ex E39 530dA

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎