Joku varmaan on vaihtanut itse E39:n jarrunesteet? Miten se tapahtui ja millaisilla apuvälineillä? Millaista jarrunestettä käytitte? Pitääkö pyörät ottaa irti? BMW:n ohje neuvoo käyttämään DIS:iä ja laittamaan ABS-yksikön huoltotilaan, kotikäyttäjältähän tuo ei onnistu joten oletteko vaihtaneet nesteet kaksi kertaa eli ensin vaihto ja sitten ajoa jossa paljon ABS:ien käyttöä ja sitten uusi nesteiden vaihto?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 jarrunesteiden vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by antti79Sama kiinnostaa myös itseäni. Eräässä Volvo huollossa pojat olivat kuulemma vaihtanee jarrunesteet niin että imaisivat säiliön vaan tyhjäksi ja uudet litkut sisään! Näin kun tekee niin ei varmaan koskaan vaihdu putkistosta ja ABS yksiköstä nesteet, eli ei niin. Viisaat kertokoot miten.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Paikallisessa "yleis"korjaamossa vaihtoivat siten, että imaisivat säiliön tyhjäksi ja uudet nesteet tilalle. Meinas muuten olla pojilla jarrunestesäiliö vähän hakusessa!
Tämän jälkeen toinen kaveri meni autoon polkeen jarrua ja toinen aukoi ilmausruuveja. Kahteen kertaan lisäsivät nestettä säiliöön. Tämä operaatio maksoi noin 40,- nesteineen.
Mitenhän tämä merkkihuollossa tapahtuu tai pitäis tapahtua?E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Originally posted by TJJJoku varmaan on vaihtanut itse E39:n jarrunesteet? Miten se tapahtui ja millaisilla apuvälineillä? Millaista jarrunestettä käytitte? Pitääkö pyörät ottaa irti? BMW:n ohje neuvoo käyttämään DIS:iä ja laittamaan ABS-yksikön huoltotilaan, kotikäyttäjältähän tuo ei onnistu joten oletteko vaihtaneet nesteet kaksi kertaa eli ensin vaihto ja sitten ajoa jossa paljon ABS:ien käyttöä ja sitten uusi nesteiden vaihto?
-jarruneste ihan tavallista DOT4 tyyppistä
-säiliö lääkeruiskulla tyhjäksi--uutta tilalle
-toinen polkee jarrua, toinen aukoo/sulkee ilmausruuvia(ruuvin päässä pieni letku,joka johdettu astiaan.Ei roiski ympäriinsä.)
-Joku suositus vissiin oli, missä järjestyksessä, en nyt muista..
-Toista litraa olen päästänyt nestettä läpi, varmasti kirkasta
-Manuaaliaskeissa hyvä päästää myös kytkin työsylinterin päästä nestettä
Tämä siis hyvin "karvalakki" mallin ohje ilman erityisiä työkaluja.
Mihinkään huoltotilaan/ABSien käyttöä välillä en tehnyt.
Parin vuoden välein vaihtelee, niin varmasti toimii niiltä osin!
Niin, mm. merkkihuollossa tod.näk. hyvä/nopea keino vaihtoon:
Säiliö, jossa uutta nestettä paineenalaisessa tilassa-- letku kiinnitetään auton nestesäiliöön, jolloin luonnollisesti piiriin muodostuu tietty paine--ruuveja sit auki riittävän kauan, kunnes homma ok.Eikä kestä muuten kauan!Last edited by Shadow-line; 30-01-2006, 22:53.
Comment
-
-
onhan noita tullu vaihdeltua...
ensin säiliö tyhjäksi ja uutta BMW nestettä tilalle, sitten sellainen paine pönttö astia (tai mikä nyt lie virallisesti) liitetään säiliön päälle ja 1.5 baarin yli paineella uutta BMW nestettä järjestelmään.
Ja sitten vain auton alle aukaisemaan ilmaruuvit yksi kerrallaan vuoron perään, niin hyvin tulee paineella läpi!!!
-Sellaset imuvehkeet voi vipata hevon v*****n
1L BMW orkkis nestettä noin 10€ + työt noin 40€ !terve tuloa merkkiliikkeeseen!
Comment
-
-
Nonnii...
Auto kävi oikeen merkkihuollossa jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihdossa. Sillä seurauksella että noin kilometri huoltamon pihasta kilahti moottorilämmöt punaiselle. Yllättäen oli vähän ilmaus jäänyt vaiheeseenTakas varikolle ja lopulta tämä kuntoon. (Oispa ollut eukko hakemassa autoa -> kansi paskaksi takuuvarmasti). Bonuksena autossa paskaa ja pieniä asennusvirheitä.
Tuli tuossa sitten vähän reippaammin testattua autoa motarilla ja reilusta vauhdista kovan jarrutuksen jälkeen meinasi vetelät tulla housuun, mielestäni ei hidastuvuus ollut ihan entisellään. Nyt on pelko perseessä että myös jarrujärjestelmässä on ilmaa. Onko mulla kotikonstein mahdollista todeta tämä seikka muuten kuin ilmaamalla jarrut ITSE uusiksi? Kuinka TJJ lopulta vaihdoit nesteet?
O.t. rupeaa valuutan syöttö kohti merkkihuoltoja olemaan aika nihkeää meikäläisen puolesta. Tunnelma on sellainen että joka h__vetin asia pitää tehdä joka tapauksessa kotivehkeillä itse jotta voi varmistua lopputuloksesta, voihan kirosana! Seuraavan kerran jos/kun vien auton merkkihuoltoon niin ehtona seuraan koko session alusta loppuun, ei siitä hommasta tunnu muuten tulevan hevon __ttua.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuNonnii...
Auto kävi oikeen merkkihuollossa jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihdossa. Sillä seurauksella että noin kilometri huoltamon pihasta kilahti moottorilämmöt punaiselle. Yllättäen oli vähän ilmaus jäänyt vaiheeseenTakas varikolle
Omiin tullut aika monta vaihtoa tullut teetettyä, ilman mitään ongelmia.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jakiMielenkiinnosta: mikä liike?
Omiin tullut aika monta vaihtoa tullut teetettyä, ilman mitään ongelmia.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuKuinka TJJ lopulta vaihdoit nesteet?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinä ostin Luftman-nimisen (rajusti ylihintaisen) korkin/letkun ja vaihdoin sen ja 1,5 barin paineessa olevan vararenkaan avulla. Aika helppo juttu ja laitteelle tulikin myös paljon käyttöä jarrusylinterin tiivisteiden vaihdon ja sylinterirasva"kokeilun" aikana... Siis tämä on Luftman: http://kauppa.osaset.com/product_inf...oducts_id=1489F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
-
Nostellaas tuoretta lankaa...
Ilmesty sivuääni (kuullostaa ihan siltä et ilmaa liikkuu jossain ja paljon) ku painaa jarrupoljinta "kylmässä autossa", niin aattelin tuossa ensimmäisenä vaihtaa litkut jarruille, kun ei mitään käsitystä milloin vaihdettu.
onkos tossa nyt jotain kummallista mitä pitäs ottaa huomioon? Aikasemmista viesteistä sain sellasen kuvan, et pitäs mennä ihan normi kaavalla. Toinen polkee jarrua ja toinen kääntelee ilmausruuvia?
Mites tuo ABS huoltotila vaikuttaa koko toimenpiteeseen? jääkö sinne absille vanhat litkut pyörimään jos sitä ei saa huoltotilaan ja mitäs sitten vaikka jääkin? sekottuuhan ne jossain vaiheessa?
Ei oo näin "uusiin" autoihin vielä joutunu jarrunesteitä vaihtaa, ni pikkusen hukassa.
KIITOS!Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Just vaihoin jarrunesteet e39:iin. Vaikka ois inpa ollu, niin ihan perinteisesti vaihdoin.
Easybleed härpäkkeellä vaihtuu mukavasti yksin tehdessä ja ei varmasti jää ilmaa. Laitoin sinistä ATEn litkua, niin mukavasti näkee kun kirkkaan sinistä pukkaa pihalle, niin on uutta nestettä linjassa. Samalla myös kytkimen neste tottakai.
Edit. Tuota ATEn sinistä "Racing blueta" ei enää saa, kun on korvautunu toisella tuotemerkillä. Oli jääny täys törppö jemmaan. Peltikanisterissa on, niin ei vedä kosteutta varastoitaessa.Last edited by bemmeri; 26-07-2015, 18:06.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJust vaihoin jarrunesteet e39:iin. Vaikka ois inpa ollu, niin ihan perinteisesti vaihdoin.
Easybleed härpäkkeellä vaihtuu mukavasti yksin tehdessä ja ei varmasti jää ilmaa. Laitoin sinistä ATEn litkua, niin mukavasti näkee kun kirkkaan sinistä pukkaa pihalle, niin on uutta nestettä linjassa. Samalla myös kytkimen neste tottakai.
Edit. Tuota ATEn sinistä "Racing blueta" ei enää saa, kun on korvautunu toisella tuotemerkillä. Oli jääny täys törppö jemmaan. Peltikanisterissa on, niin ei vedä kosteutta varastoitaessa.
Originally posted by Bmw Master View PostVeikkaan että monsuuni kauden jäljiltä sulla on tehostimessa vettä. Jos kerran jotain ääniä kuuluu....Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Comment