KATSO SIVU 2
Stepin toiminta pakkasella.
Vaimo on tuolla 530datilla työmatkalla,aamulla oli -20 lämmitystä 10 min ennen ajoon lähtemistä,olisi ollut kauemmin mutta webasto ei ollut lähtenyt päälle..perke..le
Meinasi että kierroksia piti olla todella paljon että lähti liikkeelle, auton lämmetessä laatikko pelasi normaalisti.
Itse en muista että olisi aivan veemäinen piirre sentään ollut,tosin en ole autolla ajanutkaan pitkään aikaan kovilla pakkasilla.
Vaimo sanoi että saat itse ajaa kun autolla on -20 pakkasta
Mutta mites muilla e39 steppilaatikolla olevissa bemuissa,laatikon toiminta kylmänä ?
Hälytyskellot rupesi soimaan että laatikossa edelleen liian vähän öljyä,pari viikkoa sitten kävi ko. Vian vuoksi huollossa
Toivottavasti kuvitelmaa kts
edit.
Vaimo tarkensi tämän aaumuista laatikon toimintaa.
Auto kävi jonkin aikaa,seuraavaksi vaihde pakille ok taaksepäin päästiin,mutta kun laittoi d:lle niin autopa ei lähtenytkään eteenpäin.
No kaasua todella paljon (KUULEMMA VIITTÄ VAILLE POHJAAN) ja ei lähtenyt eteenpäin,sitten työkaveri kävi työntämässä autoa ja kaasua taas paljon jolloin auto lähti hiljaa eteenpäin.Lämmetessä kuulemma pelasi ihan ok.
Jotenkin tuntuu että laatikossa ei ole tarpeeksi öljyä kun moista tekee vai ??
Itse kävin kokeileen vähän testilenkkiä,eka huomio polkaset 80 niin lähtee kyllä kiihtyyn mutta kiihtyy kuten olisi ilmmäärämittari viallinen (vrt ent. dti vectra ..eipäs juupas eipäs juupas meininki) eli kiihtyvyys ei ole tasaista vaan ns aaltoilevaa,ei taida olla ok ?
Toinen mikä on huolestuttaa :auto lämmin ,p-asento ja sirräään r-asentoon niin selvästi loksahtaa ja auto heilahtaa en ole aiemmin tuota huomannut.
Monta kertaa kokeilen ed. mainittua p--r--p--r niin saat satunnaisesti tuo loksahdus +heilahdus juttu.
Eli mitä suosittelette,uudet öljyt laatikoon vai uutta lisää ?
"Bemuhuollossa" oli bemun omaa öljyä sekä atf:ää tarjolla,viimeksi sinne siis lisättiin bemun omaa laatikko öljyä ilmeisesti ei tarpeeksi .
Ja eihän tuossa laatikossa ole edes tarkistusroppua öljymäärälle vai ymmärsinkö oikein ?
Onko missä laatikon kuvia tarjolla ?
En viitsi huomenna sillä töihin mennä ettei tule enempää vahinkoa.
Stepin toiminta pakkasella.
Vaimo on tuolla 530datilla työmatkalla,aamulla oli -20 lämmitystä 10 min ennen ajoon lähtemistä,olisi ollut kauemmin mutta webasto ei ollut lähtenyt päälle..perke..le
Meinasi että kierroksia piti olla todella paljon että lähti liikkeelle, auton lämmetessä laatikko pelasi normaalisti.
Itse en muista että olisi aivan veemäinen piirre sentään ollut,tosin en ole autolla ajanutkaan pitkään aikaan kovilla pakkasilla.
Vaimo sanoi että saat itse ajaa kun autolla on -20 pakkasta
Mutta mites muilla e39 steppilaatikolla olevissa bemuissa,laatikon toiminta kylmänä ?
Hälytyskellot rupesi soimaan että laatikossa edelleen liian vähän öljyä,pari viikkoa sitten kävi ko. Vian vuoksi huollossa
Toivottavasti kuvitelmaa kts
edit.
Vaimo tarkensi tämän aaumuista laatikon toimintaa.
Auto kävi jonkin aikaa,seuraavaksi vaihde pakille ok taaksepäin päästiin,mutta kun laittoi d:lle niin autopa ei lähtenytkään eteenpäin.
No kaasua todella paljon (KUULEMMA VIITTÄ VAILLE POHJAAN) ja ei lähtenyt eteenpäin,sitten työkaveri kävi työntämässä autoa ja kaasua taas paljon jolloin auto lähti hiljaa eteenpäin.Lämmetessä kuulemma pelasi ihan ok.
Jotenkin tuntuu että laatikossa ei ole tarpeeksi öljyä kun moista tekee vai ??
Itse kävin kokeileen vähän testilenkkiä,eka huomio polkaset 80 niin lähtee kyllä kiihtyyn mutta kiihtyy kuten olisi ilmmäärämittari viallinen (vrt ent. dti vectra ..eipäs juupas eipäs juupas meininki) eli kiihtyvyys ei ole tasaista vaan ns aaltoilevaa,ei taida olla ok ?
Toinen mikä on huolestuttaa :auto lämmin ,p-asento ja sirräään r-asentoon niin selvästi loksahtaa ja auto heilahtaa en ole aiemmin tuota huomannut.
Monta kertaa kokeilen ed. mainittua p--r--p--r niin saat satunnaisesti tuo loksahdus +heilahdus juttu.
Eli mitä suosittelette,uudet öljyt laatikoon vai uutta lisää ?
"Bemuhuollossa" oli bemun omaa öljyä sekä atf:ää tarjolla,viimeksi sinne siis lisättiin bemun omaa laatikko öljyä ilmeisesti ei tarpeeksi .
Ja eihän tuossa laatikossa ole edes tarkistusroppua öljymäärälle vai ymmärsinkö oikein ?
Onko missä laatikon kuvia tarjolla ?
En viitsi huomenna sillä töihin mennä ettei tule enempää vahinkoa.
Comment