Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 orggis webasto ja lisää puhallusta sisätiloihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    e39 orggis webasto ja lisää puhallusta sisätiloihin

    En löytänyt söörtsillä joten millä ilveellä saa webaston sisäpuhallusta lisättyä?
    Haluaisin että sisätilatkin lämpeää,tosin lämpeä nytkin mutta ei riittävästi.
    Esim 10 asteen pakkanen ja 20 min niin pienet reiät (ei läpiasti ) on tuulilasissa ei hjuva homma

    Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin manuaalille ja puhallustehoa yli puolen välin mutta ei vaikutusta asiaan..ideoita ?
    Last edited by veku; 03-02-2006, 05:56.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by veku
    En löytänyt söörtsillä joten millä ilveellä saa webaston sisäpuhallusta lisättyä?
    Haluaisin että sisätilatkin lämpeää,tosin lämpeä nytkin mutta ei riittävästi.
    Esim 10 asteen pakkanen ja 20 min niin pienet reiät (ei läpiasti ) on tuulilasissa ei hjuva homma

    Olen kokeillut laittaa ilmastoinnin manuaalille ja puhallustehoa yli puolen välin mutta ei vaikutusta asiaan..ideoita ?
    tos kovilla pakkasilla tuli todettua että tolla orggis-webastolla ei saa sisätiloja kunnolla lämpimäksi vaikka lämmityslaite puhaltais kuinka kovaa..muutenki ei kyllä hirveesti vakuuta koko webasto
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Itse olen käyttänyt webaston lisäksi Defan sisäpuhallinta
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #4
        kyllä on laiskaksi menty jos webaston pitää keretä puolessa tunnissa sulattamaan ikkunatkin umpijäästä

        Ei ole hirveä vaiva raapata niitä laseja auki...

        Ainakin ite ole ollu tyytyväinen tohon webastoon. Tänäänkin aamulla oli pakkasta -15 astetta ja webasto puol tuntia käynnissä niin kabiini oli noin +20 asteessa

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Esko
          kyllä on laiskaksi menty jos webaston pitää keretä puolessa tunnissa sulattamaan ikkunatkin umpijäästä

          Ei ole hirveä vaiva raapata niitä laseja auki...

          Ainakin ite ole ollu tyytyväinen tohon webastoon. Tänäänkin aamulla oli pakkasta -15 astetta ja webasto puol tuntia käynnissä niin kabiini oli noin +20 asteessa
          Jep,laiskaksi sitä tulee..sama juttu jos ilmastoitu auto toivoo että sieltä tulee kylmää silloin kun sitä eniten kaipaa eikä talvella..
          Onko Eskolla 530\525d ?
          Taidan kanssa laittaa ensi talveksi vielä säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen..nyt lämmitys hoituu webastolla virran takaa ctek akkulaturi.

          Mutta saako sitä puhallusta mitenkään lisättyä ??
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11680
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by veku
            Jep,laiskaksi sitä tulee..sama juttu jos ilmastoitu auto toivoo että sieltä tulee kylmää silloin kun sitä eniten kaipaa eikä talvella..
            Onko Eskolla 530\525d ?
            Taidan kanssa laittaa ensi talveksi vielä säteilylämmittimen ja sisäpistokkeen..nyt lämmitys hoituu webastolla virran takaa ctek akkulaturi.

            Mutta saako sitä puhallusta mitenkään lisättyä ??
            Porukoiden auto nyt ajossa ku oma myyty...auto siis 540iA, mutta tuskin tolla mallilla on merkitystä mikä lämmitin siellä on

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Esko
              Porukoiden auto nyt ajossa ku oma myyty...auto siis 540iA, mutta tuskin tolla mallilla on merkitystä mikä lämmitin siellä on
              Taitaa muuten olla merkitystä sillä 540:ssä on oikea Webasto kun taas nuo 525d/530d mallit on koodaamalla muutettu eikä niissä taida olla kaikkia osia koska niitä ei alunperin ole tarkoitettu ohjaamon lämmittämiseen. Vai valittaako täällä joku muu kuin noiden omistajat Webaston lämmön puutteista?
              E39 528iA

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Ja valittaako joku jolla on Webaston C-kit? Käsittääkseni tuolla nimellä myydään jokin letkusarja, jolla taukolämmityksen toiminta tehostuu.

                Itselläni oli -00 530d:ssa alkup Webasto ilman kittiä ja siinä lämpesi kone hyvin mutta sisätilat heikommin. Kaverilla taas toisinpäin.. Eli näissä on eroja.

                Ja jos se Webasto on olemassa, pitäähän sen ajaa asiansa eli sulattaa lumet ikkunasta ja lämmittää sekä sisätilat että moottori! Lisälämmittimen asentaminen on luovuttamista! Äsken kaivoin vaimon auton lumen alta ja lämmitin sitä 10 min Webastolla (jälkiasennus) niin lasi oli sula ja moottorinlämmötkin jo viisarialueella. Näin ne on tarkoitettu toimimaan, joten ei parane luovuttaa.
                ---

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by -Tapi
                  Ja valittaako joku jolla on Webaston C-kit? Käsittääkseni tuolla nimellä myydään jokin letkusarja, jolla taukolämmityksen toiminta tehostuu.

                  Itselläni oli -00 530d:ssa alkup Webasto ilman kittiä ja siinä lämpesi kone hyvin mutta sisätilat heikommin. Kaverilla taas toisinpäin.. Eli näissä on eroja.

                  Ja jos se Webasto on olemassa, pitäähän sen ajaa asiansa eli sulattaa lumet ikkunasta ja lämmittää sekä sisätilat että moottori! Lisälämmittimen asentaminen on luovuttamista! Äsken kaivoin vaimon auton lumen alta ja lämmitin sitä 10 min Webastolla (jälkiasennus) niin lasi oli sula ja moottorinlämmötkin jo viisarialueella. Näin ne on tarkoitettu toimimaan, joten ei parane luovuttaa.
                  Juurikin näin. Itsellä ei ole Webastoa, eikä myöskään Eberiä, mutta jos olis, niin pitäishän sen nyt toimia perhana. Ei kai sellaisesta tonnia makseta pelkästään sen takia, että saa kavereille pullistella, mutta silti raavitaan laseja ihan niin kuin ilman lämmitintäkin.

                  Itseä ainakin vituttaa paljon se, että juuri silloin kun on 5 min jo myöhässä jostain, niin totta kai lasit on ihan umpi jäässä. Vitutusta ei yhtään helpottaisi se, että olis muuten sama tilanne ja huomais vielä, että tonnin lämppäristä ei ole mitään hyötyä.


                  Comment

                  • Xander
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 122
                    • Home

                    #10
                    Originally posted by Bullitt
                    Juurikin näin. Itsellä ei ole Webastoa, eikä myöskään Eberiä, mutta jos olis, niin pitäishän sen nyt toimia perhana. Ei kai sellaisesta tonnia makseta pelkästään sen takia, että saa kavereille pullistella, mutta silti raavitaan laseja ihan niin kuin ilman lämmitintäkin.

                    Itseä ainakin vituttaa paljon se, että juuri silloin kun on 5 min jo myöhässä jostain, niin totta kai lasit on ihan umpi jäässä. Vitutusta ei yhtään helpottaisi se, että olis muuten sama tilanne ja huomais vielä, että tonnin lämppäristä ei ole mitään hyötyä.
                    Aivan mutta eihän nämä diisselin omistajat olekaan maksanut niistä tonnia kun ovat jo autossa tehtaalta asti valmiina, ne mistä ne tonnit on maksettu niin lämmittää muutakin kuin konetta

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Kyllähän webastolla kone lämpenee hyvin tänään -17 ja lämmitystä weballa 20 min,auton lämpimittari pikkasen nousikin autoa käynnistäessa eli kone oli lämmin sitä vastoin auton sisätilat oli helkutin kylmä..sanoisinko -16.7

                      No onhan tuo weba 5kw eli 10x tehokkaampi kuin normi lohkis joten kai tuohon konstit on että sisätilatkin saa lämpimäksi..
                      Mikäs hitto toi c-kit on ,onkos 530d\525d kuskit laitattanut noita jälkeenpäin jo onko auttanut ?
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Käyrä
                        Aivan mutta eihän nämä diisselin omistajat olekaan maksanut niistä tonnia kun ovat jo autossa tehtaalta asti valmiina, ne mistä ne tonnit on maksettu niin lämmittää muutakin kuin konetta
                        eiköhän saksan-poijat oo laittanu näille diisseleille semmosen hinnan uutena,että kyllä me ollaan se tonni maksettu..ja moneen kertaan
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Originally posted by veku
                          Mikäs hitto toi c-kit on ,onkos 530d\525d kuskit laitattanut noita jälkeenpäin jo onko auttanut ?
                          En ole asentanut, johtuen Laakkosen hinnasta: noin 750 €. Käsittääkseni se sisältää kumiletkua, joten sillä on melko kova hinta. Kun vaan näkisi kaavion, mitä se muuttaa. Kysyin myös Kahalta kyseistä sarjaa mutta kiinnisaamani henkilö ei tiennyt koko kitin olemassaolosta.

                          Onkohan ETK:ssa mainintaa?

                          Tai onko joku kolariautopurkaja/korjaaja huomannut eroja vesiletkuissa?
                          ---

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by -Tapi
                            En ole asentanut, johtuen Laakkosen hinnasta: noin 750 €. Käsittääkseni se sisältää kumiletkua, joten sillä on melko kova hinta. Kun vaan näkisi kaavion, mitä se muuttaa. Kysyin myös Kahalta kyseistä sarjaa mutta kiinnisaamani henkilö ei tiennyt koko kitin olemassaolosta.
                            Siinä saattaa olla vesipumppukin ja jotain muuta. Eipä vaan ainakaan vielä löytynyt ETK:sta. Joku voisi käydä kysymyssä tuon varaosanumeron, sillä ehkä näkisi ETK:sta mitä osia sarjaan kuuluu.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • schäfer
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 65

                              #15
                              hyvin toimii

                              E39d-99 alkuperäinen weba kaukosäädöllä ja alkuperäisellä ajastimella radionäytöstä. Ja toimii hyvin, sisätila lämpiää puolessa tunnissa huippupakkasillakin "normaalilämpöön", moottorin lämmöt taas ei (oman lämpömittarin) mukaan nouse kuin korkeintaan neljännekseen mutta kone on kyllä lämpimän tuntuinen käynnistää. Näissä taitaa olla erilaisia virityksiä lämmönjaon suhteen, itse webastot taitaa kaikki olla niitä 5 kw tehoisia (alkuperäiset). Rest -napin taukolämmitys lopetti toimintansa syksyllä, käynnistyy kyllä mutta alkaa heti puhaltamaan kylmää. Kiertovesipumppu ei kai käynnisty? Onko se sama pumppu joka toimii webaston käydessä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎