Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540iA akku purkautuu 2A vauhdilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Treasure
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 59
    • Vaasa

    e39 540iA akku purkautuu 2A vauhdilla

    e39 540iA 12/99

    auto ei lähtenyt pakkasella käyntiin (-10) joten akku vaihtoon, oli alkuperäinen akku ja oli aika vaihtaakin.
    uusi akku kesti alle kuukauden ja tyhjäksi meni. vaihtoakku tilalle ja 2 viikon päästä sama homma eli ei käynnisty ilman apuvirtaa.

    no täys akku kiinni taas ja mittailemaan, pihtimittarilla katoin että auton ollessa sammutettuna ja lukittuna eli mikään laite ei pitäs olla päällä, virtaa kulki 2A.

    kysymys onkin että onko jotain tyyppivikaa näissä että minne virta katoaa, joku todennäkösesti on rikki mutta mikähän se voisi olla???
    Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Ota yksi sulake kerrallaan irti ja mittaa sitte virran kulutus
    rajaa jo melko paljon tota vika-aluetta

    Comment

    • Treasure
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 59
      • Vaasa

      #3
      näin on tehty

      Originally posted by Esko
      Ota yksi sulake kerrallaan irti ja mittaa sitte virran kulutus
      rajaa jo melko paljon tota vika-aluetta
      kokeiltu on, sulakkeita kun repii irti niin kulutus putoaa 0.5A
      Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.

      Comment

      • ViisKolmeVitonen
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 390
        • Kauhajoki

        #4
        Katoikko yhtää minkä laitteen sulakkeen kohdalla virrankulutus laski?

        Edit: search löysi->http://www.btcf.fi/forum/showthread....+akku+tyhjenee
        Last edited by ViisKolmeVitonen; 07-02-2006, 21:49.
        Passat tdi -04

        Comment

        • Treasure
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 59
          • Vaasa

          #5
          juu

          Originally posted by ViisKolmeVitonen
          Katoikko yhtää minkä laitteen sulakkeen kohdalla virrankulutus laski?

          Edit: search löysi->http://www.btcf.fi/forum/showthread....+akku+tyhjenee
          nappasin lopuksi navin ja puhelimen sulakkeet irti niin sillon laski.
          toisaalta en kyllä odottanut 20-30min jotta auto menisi täysin lepotilaan, kovalta kuitenkin kulutus kuulostaa siitä huolimatta. mA pitäsi kyllä päästä.
          Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.

          Comment

          • muti
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 87
            • Kuopio

            #6
            Jos ongelma on sulakkeen nro 9:n takana, niin siitä olevan keskustelun olet varmaankin huomannut ?



            Eli auto ei mene lepotilaan: vaihteiston valitsinkaavion P:n kohdalla oleva valo ei sammu 16min jälkeen ja/tai lämmitettävät pissapojat jäävät päälle ja/tai ilmastoinnissa ohjauspaneelissa oleva moottori jää päälle..

            Comment

            • Treasure
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 59
              • Vaasa

              #7
              nähty on

              Originally posted by muti
              Jos ongelma on sulakkeen nro 9:n takana, niin siitä olevan keskustelun olet varmaankin huomannut ?



              Eli auto ei mene lepotilaan: vaihteiston valitsinkaavion P:n kohdalla oleva valo ei sammu 16min jälkeen ja/tai lämmitettävät pissapojat jäävät päälle ja/tai ilmastoinnissa ohjauspaneelissa oleva moottori jää päälle..
              juu, P valoa en ole hoksannu kattoa mutta epäilen että sammuu aikanaan, pissapojan lämmittimet eivät ole päällä eikä hurinaa kuulu sisällä.

              ja vaikka P valo palaisikin ei se 2A voi millään viedä kuitenkaan.
              Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.

              Comment

              • muti
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 87
                • Kuopio

                #8
                Sitähän tässä on juuri ihmetelty, että mikä vie niin purusti virtaa. Ongelma sulakkeen nro 9 takana. P-valo vain kuvastaa sitä, että auto ei mene lepotilaan..

                Comment

                • Treasure
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 59
                  • Vaasa

                  #9
                  nyt

                  Originally posted by muti
                  Sitähän tässä on juuri ihmetelty, että mikä vie niin purusti virtaa. Ongelma sulakkeen nro 9 takana. P-valo vain kuvastaa sitä, että auto ei mene lepotilaan..
                  on tarkistettu että auto menee lepotilaan, tai ei ainakaan P valo pala mutta kuten todettua virtaa menee kuitenkin ihan pirusti.

                  vähälläkin netin selaamisella huomaa että aika paljon tällasia vikoja eritoten pakkasella.
                  jos minä paikallista jotenki vian niin ilmotan kyllä tännekkin.
                  Practice don't make perfect, perfect practice makes perfect.

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Hiukan taas pissapojan suuttimista, itellä ei (vielä)käynnistymisongelmia ole ollut, mut ihmettelin kun usein suuttimien kohdalta n.10-15cm alue sulana??

                    Irroitin piuhat konehuoneesta suuttimilta, kun epäilin että sinne menee virtaskaa melki koko ajan, mutta nyt viikon kokeilun jälkeen tilanne ihan sama, eli oliskohan vain niin, että moottorista tuleva lämpö kulkeutuu sopivasti tuosta kohtaa "sulattaen" samalla ko. alueen?Tilanne myös silloinkin, kun auto on pelkästään tolpassa, ja sopivasti lunta tullut, niin sulana on!

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Shadow-line
                      Irroitin piuhat konehuoneesta suuttimilta, kun epäilin että sinne menee virtaskaa melki koko ajan, mutta nyt viikon kokeilun jälkeen tilanne ihan sama, eli oliskohan vain niin, että moottorista tuleva lämpö kulkeutuu sopivasti tuosta kohtaa "sulattaen" samalla ko. alueen?Tilanne myös silloinkin, kun auto on pelkästään tolpassa, ja sopivasti lunta tullut, niin sulana on!
                      Jos tosiaan irroitit oikeat piuhat niiin tuohan olikin hyvä havainto eli viat ei johdukaan noista (eikä tuo sula alue olekaan vika) vaan joku muu vie virtaa. Ilmastoinnin säätöyksikköhän ohjaa myös ilmaläppien säätömoottoreita, ei kai joku niistä jää päälle/ole jumissa ja vie virtaa ja jätä yksikköä päälle? Lepotilan ongelmista kärsivät voisi kokeilla sammuttaa ilmastoinnin (siis puhallus minimiin jotta koko toosa sammuu) ja vasta sitten auton ja katsoo vaikuttaako tuo ilmastoinnin puhaltimen ja P-valon sammumiseen.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by TJJ
                        Jos tosiaan irroitit oikeat piuhat niiin tuohan olikin hyvä havainto eli viat ei johdukaan noista (eikä tuo sula alue olekaan vika) vaan joku muu vie virtaa. Ilmastoinnin säätöyksikköhän ohjaa myös ilmaläppien säätömoottoreita, ei kai joku niistä jää päälle/ole jumissa ja vie virtaa ja jätä yksikköä päälle? Lepotilan ongelmista kärsivät voisi kokeilla sammuttaa ilmastoinnin (siis puhallus minimiin jotta koko toosa sammuu) ja vasta sitten auton ja katsoo vaikuttaako tuo ilmastoinnin puhaltimen ja P-valon sammumiseen.
                        Pitääpä kokeilla totakin...
                        Mulla ainakin silloin kun sulake 9 on paikallaan sulaa pissapojan suuttimien ympäristö, kun taas sulake pois niin ei sula.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • Shadow-line
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 245
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Pistoke suuttimille helpossa paikassa oik. puolen iskaritornin ja lokarin "välissä".
                          Sieltähän olisi tietty helppo mitata, tuleeko sinne oikeasti jännite milloin ja miten pitkään jnejne. Auto oli -97 e39.

                          Tuo konepellin eristysmattohan loppuu sinne suuttimien tienoilla, karkaiskohan tuo lämpö sieltä tehden em. ilmiön????????

                          Kuinka iso lämmitysteho noissa suuttimissa sit oikein on? meinaan kun kattelee suuttimen kokoo ja alaa, minkä se(?) pitää kylmästäkin ja lumisesta konepellistä sulana?
                          No, joka tapauksessa mun "läikät" pellistä löytyy viäki, vaikka piuhat on irti

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Shadow-line
                            Tuo konepellin eristysmattohan loppuu sinne suuttimien tienoilla, karkaiskohan tuo lämpö sieltä tehden em. ilmiön????????

                            Kuinka iso lämmitysteho noissa suuttimissa sit oikein on? meinaan kun kattelee suuttimen kokoo ja alaa, minkä se(?) pitää kylmästäkin ja lumisesta konepellistä sulana?
                            Tuo lämmön "karkaaminen" voi olla ihan tehtaalla suunniteltu juttu, siis moottorin lämpö lämmittää alaosat ja vastuksilla lämmitetään vain suuttimen ydin. Eikös ne suuttimet ole rungoltaan muovia? Luulisi ettei niistä lämpö kovin helposti johdu konepeltiin.
                            E39 528iA

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎