Auto ei suostunut käynnistymään ilman apuvirtaa 1vrk:n seisomisen jälkeen.
Akkuna toimii muutaman viikon vanha Optiman "keltakantinen"
Aluksi epäilin, että joku purkaa akun, mutta mittauksen mukaan kulutusta ei juurikaan ollut.
Seuraavaksi mieleen tuli viallinen akku, joten marssin liikkeeseen josta akun ostin.
Myyjän kanssa tehtiin akkutesti konehuoneen apuvirta pultin päästä ja tulos oli seuraava.
Jännite 12,44V
Käynnistysteho 48%
Akku: Uusittava.
Toinen testi tehtiin suoraa akun navoista ja tulos:
Jännite 12,47V
Käynnistysteho 104%
Akku: hyvä
Laturikin tuli mitattua ja säätöjännite oli 14,07V
Kysymys kuuluukin, että mihin virta katoaa?
Ajovalotkin himmenee, kun moottorin käynti putoaa tyhjäkäynnille.
Eikös se + kaapeli menekkin suoraan pääsulakkeen kautta sinne moottorin apuvirta napaan, vai onko matkalla mahdollisesti jotain "jarruja"
Akkuna toimii muutaman viikon vanha Optiman "keltakantinen"
Aluksi epäilin, että joku purkaa akun, mutta mittauksen mukaan kulutusta ei juurikaan ollut.
Seuraavaksi mieleen tuli viallinen akku, joten marssin liikkeeseen josta akun ostin.
Myyjän kanssa tehtiin akkutesti konehuoneen apuvirta pultin päästä ja tulos oli seuraava.
Jännite 12,44V
Käynnistysteho 48%
Akku: Uusittava.
Toinen testi tehtiin suoraa akun navoista ja tulos:
Jännite 12,47V
Käynnistysteho 104%
Akku: hyvä
Laturikin tuli mitattua ja säätöjännite oli 14,07V
Kysymys kuuluukin, että mihin virta katoaa?
Ajovalotkin himmenee, kun moottorin käynti putoaa tyhjäkäynnille.
Eikös se + kaapeli menekkin suoraan pääsulakkeen kautta sinne moottorin apuvirta napaan, vai onko matkalla mahdollisesti jotain "jarruja"
Comment