Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d moottorinsuoja

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoopeA
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 7

E39 530d moottorinsuoja

Ostin juuri vm 2003 mallisen e39 530d:n, ja pitäisi vaihtaa autoon öljyt. Vilkaisin auton alle ja huomasin että moottori on kokonaan koteloitu myös altapäin. Öljynpoistoproppu näkyi olevan näkyvillä, mutta suodatinta ei pikavilkaisulla näkynyt.

Löytyykö suodatin jonkin luukun takaa, vai pitääkö öljyn vaihtamiseksi ruuvata koko moottorikotelo alhaalta auki?
  • LM_
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 10
    • länsisuomi

Katselehan sinne laturin/ruiskutuspumpun taakse ja vähän ylöspäin, runko on alumiinia ja korkkina pyöreä muovinen lätyskä, jossa päällä ~30mm "mutteri". Hankalassa paikassa avata, itse taisin jollain putkitongeilla saada otteen.

Comment

• dama
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 77
      • Helsinki

Originally posted by LM_
      Katselehan sinne laturin/ruiskutuspumpun taakse ja vähän ylöspäin, runko on alumiinia ja korkkina pyöreä muovinen lätyskä, jossa päällä ~30mm "mutteri". Hankalassa paikassa avata, itse taisin jollain putkitongeilla saada otteen.

Iso hylsy ja siihen jatko ja väännin kiinni niin sillä lähtee ehjänä auki. Pelleilin isolla jakarilla viime suvena ja paskaks pamahti suodattimen kotelo. Eli kunnon kalut niin homma toimii ok.
      dama
      ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

Comment

• Tuttiritari
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 546
        • Hämeenlinna

Mulla se on ainakin pikkasen eri paikassa, lähinnä oleva mötti kuskinpuoleista umpiota http://www.btcf.fi/cars/1222/R_im000024_std.jpg

Mutta voi olla et se on v-koneissa eri paikkaan sijoitettu kun muissa
        Mutta mulle toi sijainti oli positiivinen yllätys, ei vois suodattimen vaihto olla paljoo helpompaa....

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎