Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESS:n remmisarja 540 E39:siin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niksa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 53
    • vantaa

    ESS:n remmisarja 540 E39:siin

    tarkoitus olis tuommoinen laittaa pellin alle.
    projektiauto on automaattivaihteistolla ja 12/97 valmistettu yksilö.
    onko kellään kokemuksia tuon valmistajan remmisarjoista yleensä?
    vakiopaineilla koneen luulis kestävän= 407hv/572Nm/7PSI paineilla,
    mut mites vaihteiston laita?

    katsastuksesta en tiedä vielä jaksaako sitä suorittaa vai rakennetaanko vaan peitelevy kompuran päälle ettei sedät huomaa....
  • 328 e36
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 488
    • pori

    #2
    Originally posted by niksa
    katsastuksesta en tiedä vielä jaksaako sitä suorittaa vai rakennetaanko vaan peitelevy kompuran päälle ettei sedät huomaa....
    eipä sitä kyllä varmaankaan noilla tehoilla saisikaan suomessa leimattua ja ne mukavat pussitestitkin olisivat edessä..
    e36 320 cabrio.
    e36 328 coupe.

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      #3
      Originally posted by niksa
      tarkoitus olis tuommoinen laittaa pellin alle.
      projektiauto on automaattivaihteistolla ja 12/97 valmistettu yksilö.
      onko kellään kokemuksia tuon valmistajan remmisarjoista yleensä?
      vakiopaineilla koneen luulis kestävän= 407hv/572Nm/7PSI paineilla,
      mut mites vaihteiston laita?

      katsastuksesta en tiedä vielä jaksaako sitä suorittaa vai rakennetaanko vaan peitelevy kompuran päälle ettei sedät huomaa....
      ESS käyttää nykyään ASA:n ahtimia jotka on aivan helvetin hienoja laitoksia!
      Kone kestää varmasti kunhan seokset on kohillaan. Se automaagiloota mua lähinnä huolestuttais. Tolla ahtimella saa melkosen komeet väännöt ulos tosta kasista...

      Mites muuten Suomessa mitataan päästöt katsastuksessa, en ole moneen vuoteen katsastanut autoa siellä. Eikös ne mitata ihan tyhjäkäynnillä?
      Silloin ei ton ahtimen kanssa olis kyllä mitään ongelmaa koska se on varustettu epäkeskokytkimellä eikä siis pyöri alle 1500 moottorikierroksen. Tällöin myös PA kartat on todella lähellä vakiota.
      Toi pelti on hyvä idea! Teet sinne DIY- Cold Air Intaken jonka ainoa tarkoitus on peittää ahdin uteliailta silmiltä!!

      Lykkyä tykö!!!!
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • Xander
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 122
        • Home

        #4
        Originally posted by niksa
        tarkoitus olis tuommoinen laittaa pellin alle.
        projektiauto on automaattivaihteistolla ja 12/97 valmistettu yksilö.
        onko kellään kokemuksia tuon valmistajan remmisarjoista yleensä?
        vakiopaineilla koneen luulis kestävän= 407hv/572Nm/7PSI paineilla,
        mut mites vaihteiston laita?

        katsastuksesta en tiedä vielä jaksaako sitä suorittaa vai rakennetaanko vaan peitelevy kompuran päälle ettei sedät huomaa....
        En tiedä kokemuksia mutta tollasta olen pitkän aikaa tutkaillut myös itsekin tohon omaan kotteroon mutta taitaa olla pare ostaa m5 ja ihmetellä miten siihen saa potkua lisää...
        Ootko kattonut ton linkin http://540is.com/ siellä on tehty kaikenlaista mukavaa..

        Comment

        • niksa
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 53
          • vantaa

          #5
          joo

          kyllä se peitelevy varmaa on kätevin rakentaa siihen ahtimen päälle...
          meinattii parin tyypin kans tilata kimpas 3 autoo paketit nii säästäis kuluis ja sais alennust vähä.

          Comment

          • LeWe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 168

            #6
            Paljonko alennusta ajattelitte saada? Setti on kyl pulttaakiinni. Oletteko olleet yhteydessä sinne? Omaan sopisi kans toi setti. Tekisi(teen) mieli tehdä ahto kansien väliin piiloon ruuviahtimella.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Kävin toissapäivänä katsastamassa e39 dieselin ja kovasti yritti katsastusukko tuijotella turboa. Antoi kuitenkin periksi ja totesi mumisten, että "onpas se niin kovin piilossa". Tuossa E39:ssä se todella piilossa, eikä purkamatta näe mitään.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Miten tuossa on rikastus tehty, lastullako? Loota voi olla melko tiukilla mutta muuten loistava paketti! Missä hinnoissa tollanen setti pyörii?
                ...

                Comment

                • niksa
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 53
                  • vantaa

                  #9
                  joo, siihen tulee lastu ja suuttimet vaihtuu isompiin. 5ke:lla pitäis saada asennettuna about.

                  tossa linkki mist näkee mitä pakettiin kuuluu:

                  Comment

                  • e46 ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 583

                    #10
                    Originally posted by niksa
                    joo, siihen tulee lastu ja suuttimet vaihtuu isompiin. 5ke:lla pitäis saada asennettuna about.

                    tossa linkki mist näkee mitä pakettiin kuuluu:
                    http://www.esstuning.com/default.asp...ubcat2=108&id=
                    Muutenkin aika kiduttavaa luettavaa, miksi se kaikki pitää täällä venäjällä olla niin helvetin vaikeaa..?
                    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by e46 ci
                      Muutenkin aika kiduttavaa luettavaa, miksi se kaikki pitää täällä venäjällä olla niin helvetin vaikeaa..?

                      Niin, mikäs tässä on niin vaikeaa?
                      Autohan on suunniteltu tehtaalla (alusta+ jarrut) noille 280 tms tehoille, ja miksi ihmeessä siihen edes saisi laittaa mitään muuta?
                      Ihme, että missään on hyväksytty tuollaisia viritelmiä.
                      Hauskahan tuollainen on, kun sattuu pistämään pihalle, sitten aletaan tutkia auton tekniikkaa, ja hups vakuutustarkastaja sanoo so so...
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • LeWe
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 168

                        #12
                        Originally posted by jaki
                        Niin, mikäs tässä on niin vaikeaa?
                        Autohan on suunniteltu tehtaalla (alusta+ jarrut) noille 280 tms tehoille, ja miksi ihmeessä siihen edes saisi laittaa mitään muuta?
                        Ihme, että missään on hyväksytty tuollaisia viritelmiä.
                        Hauskahan tuollainen on, kun sattuu pistämään pihalle, sitten aletaan tutkia auton tekniikkaa, ja hups vakuutustarkastaja sanoo so so...

                        Olisipa kiva istua joskus baarissa kanssasi. Taikka parempi vaihtoehto olisi pistää kaikki teikäläiset samaan vappuparaatiin plakaattien kanssa saarnamaan ainoata hyväksyttävää autoharrastuksen muotoa. Teille pitäisi perustaa omat nettisivut, jossa voisitte jeesustella kenenkään siihen puuttumatta. Ja tämä kirjoitettu selvinpäin! Mene vaikka vessaan seuraavan kerran, kun ahdistaa ja kirjoita wc-paperille mietteesi. Paperia riittää ja käyttötarkoitus sama mielestäni, kuin jutuillasi.

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Miksikäs ei saisi katsastukset läpi, jos muuttaisi tekniikan m5-tasolle? Samoissa tehoissahan liikutaan.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Carbonfiber
                            Miksikäs ei saisi katsastukset läpi, jos muuttaisi tekniikan m5-tasolle? Samoissa tehoissahan liikutaan.
                            deja vu... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55925
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              #15
                              Originally posted by TJJ
                              No sehän selvis nopeesti. Juu turha ruveta tietämättömän pätemään, mutta en olisi voinut uskoa tollast.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎