530 "Kimi"
Asennuntin entiseen autoon (E39 vm 2002 530 manuaali) Vortechin kompuran (siitä nimi Kimi = Kompressor Intercooler M-Sport Injection ;-). Työn teki Demec Vaajakoskella (kotisivuilla jokunen kuva). Tietääkseni ESS käytti ennen Vortechin palikat.
HYVÄÄ: 230 --> n. 320 hp ilman IC --> 360 hp IC:lla
HUONOA: Kytkin (manuaali) ei kestänyt. Vaihdoin siihen G-Powerin Evo2 kytkimen...ja sekään ei kestänyt.
Konetta ei otettu auki, siksi että ahtasimme ainoastaan n 0.55 baria.
HUONOA Osa 2: Laillisuus. Kuin katsastimme niin otimme ahtimen remmin pois ja selitimme että se oli "work in progress" ja että ajatus on kastastaa ahtimella. Ja se olisi kyllä onnistunut...JOS auton speksit olisi vastannut M5 (alusta, jarrut jne). Möin sitten auton ja ajelen nykyään M5:lla.
Mun kokemuksilla EN suomessa tekisi temmpua toiste (se myös maksoi melkein 100.000 mummoa!!).
Asennuntin entiseen autoon (E39 vm 2002 530 manuaali) Vortechin kompuran (siitä nimi Kimi = Kompressor Intercooler M-Sport Injection ;-). Työn teki Demec Vaajakoskella (kotisivuilla jokunen kuva). Tietääkseni ESS käytti ennen Vortechin palikat.
HYVÄÄ: 230 --> n. 320 hp ilman IC --> 360 hp IC:lla

HUONOA: Kytkin (manuaali) ei kestänyt. Vaihdoin siihen G-Powerin Evo2 kytkimen...ja sekään ei kestänyt.

Konetta ei otettu auki, siksi että ahtasimme ainoastaan n 0.55 baria.
HUONOA Osa 2: Laillisuus. Kuin katsastimme niin otimme ahtimen remmin pois ja selitimme että se oli "work in progress" ja että ajatus on kastastaa ahtimella. Ja se olisi kyllä onnistunut...JOS auton speksit olisi vastannut M5 (alusta, jarrut jne). Möin sitten auton ja ajelen nykyään M5:lla.
Mun kokemuksilla EN suomessa tekisi temmpua toiste (se myös maksoi melkein 100.000 mummoa!!).
Comment