Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: airbag-valo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • red devil
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1846
    • monaco

    #31
    mulla palaa se bägin valo koko ajan kun autolla ajaa..vika koodi kertoi et se on se apparin tunnistin matto.eli siis onko muilla apparin maton kans ongelmia sillein et se valo palaa hetken ja poistuu?
    peliähän se vain on mitä elämäksi kutsutaan...

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by teropa
      Sammuuko se valo tosiaan sulla ilman nollausta ?

      Tero
      Juu sammuu kun kääntää hanuria eri asentoon mutta mulla ei pala se käynnistettäessä koskaan, ainoastaan jos joku istuu siinä kellä on vääränlainen hanuri Mikähän vikana?
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • e46 ci
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 583

        #33
        Originally posted by teropa
        Moro!

        Olen Oulussa... tietääkös kukaan täältä "kuittaajia" ? (muita kun stokka auto, jonne on 3:n viikon jonot).

        Ei ole paha tuo johtosarjan hinta... pitäs tietää vaan, onko se oikeasti paskana.

        Tero
        Autotyö (tonteri) kynsilehdossa lukee myös oulussa..
        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

        Comment

        • Antza
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2143
          • Espoo

          #34
          Originally posted by red devil
          mulla palaa se bägin valo koko ajan kun autolla ajaa..vika koodi kertoi et se on se apparin tunnistin matto.eli siis onko muilla apparin maton kans ongelmia sillein et se valo palaa hetken ja poistuu?
          Mulla syttyi -> kävin lukee vikakoodin: tunnistinmatto -> nollaus -> katsastus -> muija asetti perseensä penkille ja eikös syttynyt uudestaan. Eikä sammu ennen kuin taas nollaa (ja tällä kertaa vaihdan maton). Miten sit on mahdollista, että E39:ssä syttyy ja sammuu itsestään?

          Kiitokset haraldille vaihto-ohjeista
          Current rides:
          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

          Previous rides:
          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

          Comment

          • hj325hml
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 729
            • Pirkanmaa

            #35
            Nollauksessa sammuu, mutta apukuskin istuessa bägi valo syttyy taas eikä sammu ilman nollausta..Mattoko vaan vaihtoon?
            F16 M-Sport

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #36
              Jatkoa

              Auto siis e39 vm 97
              F16 M-Sport

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Matto vaihtoon. e39:ssä on 4-5 eri merkkistä/mallista bagijärjestelmää vuosimalleista riippuen joiden toiminta hieman vaihtelee tuossa istuintunnistinlogiikassa.

                Comment

                • edelweiss
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 14
                  • Tampere

                  #38
                  E39: airbag-valo syttyi

                  E39 523i
                  vm. 2000
                  M52B25TU

                  Vikakoodi, joka ilmestyi viime kerralla kun istuin repsikan paikalle:
                  seat occupied recognition 1 (SBE1)
                  Error frequency: 1
                  error active at the moment
                  (wiring) break seat mat
                  error is not sporadic

                  Nollailtu INPA:lla, mutta palaa, kun repsikan paikalle istuu. Airbagvalo on myös joskus, erittäin harvoin, ajon aikana poistunut, mutta tullut muutamien sekuntien jälkeen takaisin. Ajattelin vaihtaa ensin penkin alla olevan johdon, mutta KL-varaosat ei tiennyt mikä osa on kyseessä, enkä itsekään löydä mistään katalogista kyseistä osaa.

                  Eli mistä saan ko. johdon, vai tietääkö joku 100% varmuudella, ettei johtoa kannata vaihtaa?

                  Comment

                  • apocalypse
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 21
                    • Helsinki, Finland

                    #39
                    Itsellänikin valo syttyi, kun isokokoinen isäni istahti repsikan paikalle ja liikahti penkillä äkkinäisesti. Palaa koko ajan.

                    Tiedän jo, että ongelma on todennäköisesti penkin alla olevissa liittimissä.

                    Voi tietysti olla myös tunnistinmatto. Mutta asiaan: löysin Ebaysta tällaisen laitteen, joka väittää pystyvänsä resetoimaan airbag-valon. Voisi itse testailla, saako vian korjattua, kun ei tarvitsisi juosta jossain nollailemassa systeemiä koko ajan.



                    Onko kellään kokemuksia?

                    Kiitos paljon etukäteen.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #40
                      Originally posted by apocalypse View Post
                      Itsellänikin valo syttyi, kun isokokoinen isäni istahti repsikan paikalle ja liikahti penkillä äkkinäisesti. Palaa koko ajan.

                      Tiedän jo, että ongelma on todennäköisesti penkin alla olevissa liittimissä.

                      Voi tietysti olla myös tunnistinmatto. Mutta asiaan: löysin Ebaysta tällaisen laitteen, joka väittää pystyvänsä resetoimaan airbag-valon. Voisi itse testailla, saako vian korjattua, kun ei tarvitsisi juosta jossain nollailemassa systeemiä koko ajan.



                      Onko kellään kokemuksia?

                      Kiitos paljon etukäteen.
                      ei kannata, jos omistat läppärin, ota yhteyttä nimimerkkiin Morkai -> läppäriin sopiva piuha ja inpa.. pystyy tekemään VÄHÄN muutakin kuin nollaamaan bägin valon
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • apocalypse
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 21
                        • Helsinki, Finland

                        #41
                        Kiitoksia vinkistä.

                        Lähetän privaa.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by apocalypse View Post
                          Itsellänikin valo syttyi, kun isokokoinen isäni istahti repsikan paikalle ja liikahti penkillä äkkinäisesti. Palaa koko ajan.

                          Tiedän jo, että ongelma on todennäköisesti penkin alla olevissa liittimissä.

                          Voi tietysti olla myös tunnistinmatto. Mutta asiaan: löysin Ebaysta tällaisen laitteen, joka väittää pystyvänsä resetoimaan airbag-valon. Voisi itse testailla, saako vian korjattua, kun ei tarvitsisi juosta jossain nollailemassa systeemiä koko ajan.



                          Onko kellään kokemuksia?

                          Kiitos paljon etukäteen.
                          Ostat vaan INPA kaapelin nii saat tehtyä paljon muutakin
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Zuuzo
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 441
                            • Etelä-Savo, Pieksämäki

                            #43
                            mulla oli kans syttyny airbagin valo kojetauluun ja vian syksi paljastui lauenneet turvavyön kiristimet, ne vaihdettiin toisiin niin valo sammui
                            kunnes taas tässä yks päivä valo syttyi ja tällä kertaa vikakoodit näyttää että akun jännite on liian pieni.
                            helvetin auto on ollu pelkästään vikoja täynnä tänä kesänä, yhden saa korjatuks niin kaks vikaa tulee tilalle
                            ja kyseessä on e39 530d touring vm 1999
                            on sitten pitäny viime aikoina ajella e34

                            Comment

                            • -cruelty
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 21
                              • Lahti

                              #44
                              Moro,
                              tältä foorumilta on löytynyt tietoa ja apua aivan suunnattoman paljon, mutta nyt rupeaa jo epätoivo valtaamaan ton airbag-valon kanssa.
                              Vikakoodit luettu carsoftilla.
                              Ensin:
                              -ignition circuit for driver airbag
                              -battery connection
                              Seuraavaksi piuhojen(myös oven, maton alla olevan törmäystunnistimen, paukun pään oranssin liittimen) läpikäymisen jälkeen:
                              -belt switch driver side
                              Hetken päästä:
                              -Firing circuit for belt tensioner on driver side
                              Penkki irti ja alla olevan ison liittimen ohitus-> ei toimenpiteitä.

                              Käytin jopa 'sirua' vänkärin penkin alla, josko olis ollut tuo kuuluisa matto, mutta ei.

                              Mistä vikaa ettimään? Seuraavaksi ajatusta lukasta inpalla koodit? Jos mahdollisesti sais parempaa tietoa?
                              Katastusmies odottelee jo kuumeisena hylsyn kanssa..

                              Comment

                              • -cruelty
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 21
                                • Lahti

                                #45
                                Originally posted by -cruelty View Post
                                Moro,
                                tältä foorumilta on löytynyt tietoa ja apua aivan suunnattoman paljon, mutta nyt rupeaa jo epätoivo valtaamaan ton airbag-valon kanssa.
                                Vikakoodit luettu carsoftilla.
                                Ensin:
                                -ignition circuit for driver airbag
                                -battery connection
                                Seuraavaksi piuhojen(myös oven, maton alla olevan törmäystunnistimen, paukun pään oranssin liittimen) läpikäymisen jälkeen:
                                -belt switch driver side
                                Hetken päästä:
                                -Firing circuit for belt tensioner on driver side
                                Penkki irti ja alla olevan ison liittimen ohitus-> ei toimenpiteitä.

                                Käytin jopa 'sirua' vänkärin penkin alla, josko olis ollut tuo kuuluisa matto, mutta ei.

                                Mistä vikaa ettimään? Seuraavaksi ajatusta lukasta inpalla koodit? Jos mahdollisesti sais parempaa tietoa?
                                Katastusmies odottelee jo kuumeisena hylsyn kanssa..
                                No niin nyt se prkl on nyt selvitetty ja kuitattu.
                                Vika löyty kuitenkin sieltä sivutörmäys anturista. Purkaamolta löytyi kokonaan 'uusi' osa, jonka istuttamisen jälkeen valo sammui.
                                Jotain tarinaa täältä-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=250826
                                Kiitokset kaikkoselle koodien lukasusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎