Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: airbag-valo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39: airbag-valo syttyi

    Moro,

    Eilen illalla syttyi tuossa E39:ssa (ks. sigi) airbag-valo, ja musta se syttyi sen jälkeen kun ronklasin penkkiä edestakaisin, kun taakse tuli porukkaa jotka ei mahtunut olemaan. Eli onko kyseessä joku johdotusongelma penkissä, joka on osana airbag-systeemiä ?

    En saanut valoa sammumaan, vaikka kuinka ronklasin penkin alaosaa ja siellä olevia johtoja. Tai ei niitä nyt hirveästi pääse ronklaamaan, aika hyvin piilotettu sinne muovien ja lipareitten alle, varsinkin kun tuossa on myös nuo tupla-sähkö-ristiseläntukisäädöt.

    Onko tuo niitä valoja, jotka ei kuittaannu muutako merkkihuollon tolpassa ?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Ehjät piuhat löytyy multa. Rahu tekee nollauksia
    Last edited by buksin-1; 04-03-2006, 11:56.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      airbagin istuintunnistin paskana, taitaa olla aika tyyppivika noissa E39...en tiedä korjautuuko nollauksella...mut uuden tunnistimen vaihdolla ainakin
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Kannatta ensin lukea vikakoodit niin saa ainakin varmuuden siitä että mikä osa on rikki, siinähän se samalla menee kun valon joutuu nollaamaan kuitenkin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Mulla olis kyllä Rahulle muutenkin asiaa mittaristokorjauksien merkeissä lähiaikoina...

          Mitä tommonen johtosarja tai istuintunnistin maksaa ?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • rle
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 112
            • tampere

            #6
            Ei kuskinpenkissä ole istuintunnistinta. Vika on varmaankin penkin liittimessä. Siinä ei tarvi tulla kun pieni kosketushärö, niin valo alkaa palaa, eikä sammu kun nollaamalla. Voin kuitata sen jos oot Tre tienoilta.

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by teropa
              Mulla olis kyllä Rahulle muutenkin asiaa mittaristokorjauksien merkeissä lähiaikoina...

              Mitä tommonen johtosarja tai istuintunnistin maksaa ?

              Tero

              johtosarja 10e!
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Moro!

                Olen Oulussa... tietääkös kukaan täältä "kuittaajia" ? (muita kun stokka auto, jonne on 3:n viikon jonot).

                Ei ole paha tuo johtosarjan hinta... pitäs tietää vaan, onko se oikeasti paskana.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • harossi
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 619
                  • Haukipudas

                  #9
                  Originally posted by teropa
                  Moro!

                  Olen Oulussa... tietääkös kukaan täältä "kuittaajia" ? (muita kun stokka auto, jonne on 3:n viikon jonot).

                  Ei ole paha tuo johtosarjan hinta... pitäs tietää vaan, onko se oikeasti paskana.

                  Tero
                  Autokorjaamo nikunen, taisi maksaa n.30€ kuittaus. Itselläni oli vänkärinpenkistä mennyt tunnistinmatto rikki.
                  e39 M5

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Kiitos vinkistä Harossi! Nikunen on tuttu mesta.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Moro,

                      Ja Nikusella koodit luettu: kuskinpuolen turvavyön kiristimen vastus liian suuri. Vikakoodi nollattu ja penkkiä rynkytetty eikä enää syttynyt. Jos syttyy vielä, niin kuulemma liitinten puhdistus yms. auttanee asiaan.

                      Helppo "korjaus".

                      Ja korjaaja meinasi, että jos valo palaa, niin bagit ei laukea.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Selvästi kerrankin oikeasti asiantunteva kommentti bemuhuollosta johon ilmeisesti maahantuojan "pää pensaaseen probaganda" ei ollut osunut...

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Joo sitä minäkin ajattelin. No, tuohan ei ole Oulun virallisin mahdollinen bemu-huolto, vaan Boschin tarroilla ja valtuutuksilla oleva huolto (jossa kyllä takuut säilyy bemussakin, jos siellä huollattaa, eli on niillä jotkut sopparit kunnossa).

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            #14
                            Ja muuten... Äärimäisen helppo tapa vähentää vastaavia johto-ongelmia on vain niputtaa johtoja penkin alle kiinni paremmin. Itsellä ei tuo bagivalo ole vielä syttynyt, mutta kun hääräsin muuta kuskin jalkatilassa ja penkki "katossa", huomasin kuinka vituralleen nuo johdot on sinne jäänyt (ilmeisesti ihan tehtaan jäljiltä). Eli sellaisenaan penkki ala-asennossa johdot on hierautuneet aina lattiaan penkkiä siirrellessä. Laitoin yhdellä nippusiteellä piuhanipun penkin pohjaan kiinni varmistaen vielä että johdot ei jännity penkkiä siirtäessä.
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              No ilmankos ei ollut probaganda vaikuttanut jos oli Boschin huolto jossa nyt yleensä tiedetään/tajutaan noiden laitteiden päälle pikkuisen paremmin kuin maahantuojaorganisaatiossa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎