Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: airbag-valo syttyi
Collapse
X
-
Originally posted by TJJMikä propaganda? On kyllä hivenen surullista jos Boschin huollot tietää enemmän BMW:stä kuin maahantuoja.W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Perkele meikäläisellä sytty kans tuo valo E38:ssa nyt kovilla pakkasilla ilman että oisin mitään söhlännyt apukuskin jakkaran kanssa. En oo vielä lukenut koodeja, mutta onko ne paskat kontaktit yleensä siinä penkin alla olevassa isossa mustassa liittimessä vai jossain maton alla? Jos vika isossa liittimessä, niin voiko kontaktia parantaa kolvaamalla silleen, että se liitin aukeaa vielä kuten alunperinkin???Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Mulla on kanssa välillä samaa ongelmaa ja pitäis varmaan joskus sille tehdäkin jotain.. Sen verran ehdin tutkia että paikansin liittimen penkin takareunasta, eli helpommin pääsee käsiksi penkin takapuolelta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigPerkele meikäläisellä sytty kans tuo valo E38:ssa nyt kovilla pakkasilla ilman että oisin mitään söhlännyt apukuskin jakkaran kanssa. En oo vielä lukenut koodeja, mutta onko ne paskat kontaktit yleensä siinä penkin alla olevassa isossa mustassa liittimessä vai jossain maton alla? Jos vika isossa liittimessä, niin voiko kontaktia parantaa kolvaamalla silleen, että se liitin aukeaa vielä kuten alunperinkin???
Kyllä se on penkin alla olevassa liittimessä. Maton alla on sivutörmäyksensensori.
Niiden piuhojen kontaktit oli ainakin minulla melkoisen epävarmat kun niita mittailin.
Suuri kiitos muuten kaikille hyvistä neuvoista oman projektini kanssa. Erityisesti KFZ-Koenig:lle ja TTJ:lle.
Auto meni viimeviikon tiistaina rekisteröintikatsastuksesta läpi.Last edited by rle; 08-03-2006, 22:29.
Comment
-
-
Originally posted by red devilpaljon maksoi uusi apumiehen penkin istuimen tunnistin? ja oliko vaikea vaihtaa?W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
TJJ: Tarkoitin tuolla bropagandalla sitä, että bemulta annetaan ihmeellisiä kiertoilmaisuja/vastauksia siitä voiko bagit toimia jos valo killittää taulussa(..."voi toimia"....ehkä toimii"....toimii jos toimii", jne).
Boschilla TIEDETÄÄN että ne EI VOI TOIMIA jos vikavalo palaa ja tämän tietävät kaikki muutkin 100% varmuudella vähänkään kolarikorjaus/tarkastus/huuollossa toimivat tahot. BMW:n maahantujaorganisaatio Suomessa on ainoa joka edes jättää takaportin auki jollekkin muulle tulkinnalle ja syyhän on ihan selvä: ko.airbagongelmat ovat niin yleisiä 95-05 bemuissa itsediagnoosittomissa järjestelmissä, että kuluttajia rauhoitellakseen ongelmaa halutaan piiloitella/vähätellä/levittää vääriä uskomuksia. Uudemmat bemut ovat ehkä joidenkin VAG konsernin tuotteiden lisäksi ainoat automerkit joita makaa AVK:lla/peltikorjaamoilla joiden bagit eivät ole toimineet kolaritilanteissa. Aina...siis AINA on syy se että vikavalo on kojelaudassa onnettomuushetkellä palanut. Syitä valon syttymiselle on niin monia kuin on bemussa järjestelmien valmistajiakin, mutta jokaiselle järjestelmälle on ehdoton järjestelmävaatimus olla välittämättä laukaisukäskyjä jos keskusyksikkö on lukittunut ja sytyttänyt vikavalon(laukaisukäskyjä ei ole tällöin ladattuna). Kun bemulla huollossa äijiä tarpeeksi asiasta "tenttaa", niin kyllähän se selviää seltäkin että bagit eivät todellakaan voi laueta mikäli vikavalo palaa.
Ylhäältä käsky on vain selvästi käynyt ko.aiheesta jotta suut pidetään linjassa "virallisen kannan" kanssa. Boschilla kun tällaista piiloittelu/salailu/vähättelytarvetta ei ole, sanotaan sieltä asia niinkuin se on.
Jonkinlainen ryhmäkannehan tästä pitäisi saada aikaiseksi jotta BMW:n maahantuojaorganisaatio saataisiin korjaamaan ongelman. Ratkaisuhan olisi se että jokaiseen e39:iin toimitettaisiin itsediagnostiikan omaava keskusyksikkö, jota ei siis tarvitse erikseen käydä nollaamassa, vaan valo sammuu ja järjestelmä aktivoituu heti kun vika ei ole päällä. Eli juuri niin kuin lähes kaikissa muissakin autoissa/järjestelmissä jotka eivät tilttaa heti ensimmäisen lievän ja hetkellisen kosketushäiriön/vastusarvohäiriön ansiosta. Eli valo palaa vain kun vika on päällä. Kysymyshän on vain rahasta, joten on hyvin ymmärrettävää että bemun bagit: "voi...ehkä voi...luultavasti voi toimiakkin valon palaessa"???. Totuus on kuitenkin toinen ja yleisesti tiedostettuna maahantuojaorganisaatiolle kiusallinen ja kallis.
Comment
-
-
Siis vielä kerran yksinkertaistaen - onko täysin 100% varmaa että E39:in bagijärjestelmä ei ammu bägin bägiä jos valo möllöttää kojetaulussa, riippumatta virheen lähteestä?
Aika hurjalta tuntuu ajatus että kartturin puoleiset vikakoodit vaikuttaisivat myös kuskin turvavarusteisiin, sangen suuri km-määrä kun suhataan autoilla yksin...
Comment
-
-
Originally posted by haraldJoku aika sitten tunnistinmatto maksoi reilu 90e. Vaihto oli suht helppo, aikaa meni kyllä kun viritteli sitä istuinosan verhoilua takaisin. Lyhykäisesti projekti meni seuraavasti: akunkengät irti -> penkki irti -> sivujen muovit pois -> säätövipumekanismit sivulta irti -> istuinosan verhoilu pois (se on sellaisilla koukuilla kiinni rautalangoissa jotka ovat pehmustuksen sisällä) -> tunnistinmaton vaihto -> kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Omasta mielestäni sen verran helppo homma ettei kannata maksaa merkkiliikkeen ryöstöhintoja !BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by RahuHyvä tietää että sen voi suht helposti tarvittaessa vaihtaa itsekin. Miten sulla toi vika ilmeni tai miten se valo kayttäytyi? Mulla on niin että jos kukaan ei siinä istu niin ei mitään ongelmia mutta jos joku istuu ja vähän persettään kääntäen/liikuttaen niin valo syttyy, ja kun liikuttaa taas vähän niin valo sammuu eli käsittääkseni tuo katkos tulee juuri istuin tunnistimelta eikä esim. johdoista?
Olis pitäny napata kuvat tunnistinmaton vaihtotyöstä, mutta eipä tullut mieleen. Ei siinä mitään erityisen vaikeeta ole. Parit pitkäleukaiset pihdit on hyvä olla kun niiden verhoilulenksujen kanssa kikkailee.W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Originally posted by HemiTJJ: Tarkoitin tuolla bropagandalla sitä, että bemulta annetaan ihmeellisiä kiertoilmaisuja/vastauksia siitä voiko bagit toimia jos valo killittää taulussa(..."voi toimia"....ehkä toimii"....toimii jos toimii", jne).
Boschilla TIEDETÄÄN että ne EI VOI TOIMIA jos vikavalo palaa ja tämän tietävät kaikki muutkin 100% varmuudella vähänkään kolarikorjaus/tarkastus/huuollossa toimivat tahot. BMW:n maahantujaorganisaatio Suomessa on ainoa joka edes jättää takaportin auki jollekkin muulle tulkinnalle ja syyhän on ihan selvä: ko.airbagongelmat ovat niin yleisiä 95-05 bemuissa itsediagnoosittomissa järjestelmissä, että kuluttajia rauhoitellakseen ongelmaa halutaan piiloitella/vähätellä/levittää vääriä uskomuksia. Uudemmat bemut ovat ehkä joidenkin VAG konsernin tuotteiden lisäksi ainoat automerkit joita makaa AVK:lla/peltikorjaamoilla joiden bagit eivät ole toimineet kolaritilanteissa. Aina...siis AINA on syy se että vikavalo on kojelaudassa onnettomuushetkellä palanut. Syitä valon syttymiselle on niin monia kuin on bemussa järjestelmien valmistajiakin, mutta jokaiselle järjestelmälle on ehdoton järjestelmävaatimus olla välittämättä laukaisukäskyjä jos keskusyksikkö on lukittunut ja sytyttänyt vikavalon(laukaisukäskyjä ei ole tällöin ladattuna). Kun bemulla huollossa äijiä tarpeeksi asiasta "tenttaa", niin kyllähän se selviää seltäkin että bagit eivät todellakaan voi laueta mikäli vikavalo palaa.
Ylhäältä käsky on vain selvästi käynyt ko.aiheesta jotta suut pidetään linjassa "virallisen kannan" kanssa. Boschilla kun tällaista piiloittelu/salailu/vähättelytarvetta ei ole, sanotaan sieltä asia niinkuin se on.
Jonkinlainen ryhmäkannehan tästä pitäisi saada aikaiseksi jotta BMW:n maahantuojaorganisaatio saataisiin korjaamaan ongelman. Ratkaisuhan olisi se että jokaiseen e39:iin toimitettaisiin itsediagnostiikan omaava keskusyksikkö, jota ei siis tarvitse erikseen käydä nollaamassa, vaan valo sammuu ja järjestelmä aktivoituu heti kun vika ei ole päällä. Eli juuri niin kuin lähes kaikissa muissakin autoissa/järjestelmissä jotka eivät tilttaa heti ensimmäisen lievän ja hetkellisen kosketushäiriön/vastusarvohäiriön ansiosta. Eli valo palaa vain kun vika on päällä. Kysymyshän on vain rahasta, joten on hyvin ymmärrettävää että bemun bagit: "voi...ehkä voi...luultavasti voi toimiakkin valon palaessa"???. Totuus on kuitenkin toinen ja yleisesti tiedostettuna maahantuojaorganisaatiolle kiusallinen ja kallis.W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Originally posted by haraldValo paloi aina 1-2min virran kytkemisen/käynnistyksen jälkeen, mutta ei koskaan muuten. Nollauksen jälkeen se pysyi sammuksissa jonkun aikaa, joskus pidempäänkin, mutta sitten kun joku venkoili ja pyöritteli persettään etupenkillä niin seuraavan kerran valo paloi taas sen vajaa pari minuuttia. Vaikuttaa siis hyvin samanlaiselta tapaukselta.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Tis mainitsee tuosta myös että jos vika on aapparin tunnistin matossa, valo palaa pari minuuttia käynnistyksen jälkeen ja sitten sammuu.Muiden vikojen ollessa kyseessä ei valo sammu kun kuittaamalla..ja bagit tuskin toimivat kuten hemi mainitsi.Olen kyllä tuosta samaa mieltä, bemu on tuota asiaa koko ajan yrittäny ikäänkuin piilotella, ettei mitään ongelmaa olisikaan.Minulla viime kesänä valon sytytti kuskin puolen penkin alla oleva liitin, poiketessani tampereella merkkihuollossa kysymässä, toimivatko bägit jos valo palaa, sain vastaukseksi, "no sitä nyt on turha pelätä".Eli siis mitä?Autoa ei kuitenkaan tuolla korjattu, vaan toisessa merkkihuollossa kotikonnuille saavuttuani.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Comment