Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedan suksipussin poisto + a-pilarin muovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HBD
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 269
    • Hämeenlinna

    E39 sedan suksipussin poisto + a-pilarin muovi

    Koitin tänään pikaisesti kurkkia miten se pussukan kehys on kiinni mutta eipä nopsasti selvinnyt. Viitsisikö joku selventää miten ko. härvelin saa poistettua, tarkoituksena asentaa bassoa takakonttiin ja pussukkaa en tarvitse välissä.

    Toinen kysymys koskee a-pilarin muovin purkamista, realoem:stä katselin että siinä airbag-kyltin alla olisi pelkästään ruuvi pitämässä tätä palasta paikallaan, onko näin?
    BMW 530 xd
    Porsche 911
    MB C123 230ce
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by HBD
    Toinen kysymys koskee a-pilarin muovin purkamista, realoem:stä katselin että siinä airbag-kyltin alla olisi pelkästään ruuvi pitämässä tätä palasta paikallaan, onko näin?
    Ruuvin lisäksi muovin keskikohdassa on a-pilariin kiinnittyvä tappi joka katkeaa helposti. Ensin siis ruuvi irti ja sitten muovia pitäisi vetää irti a-pilarista kunnes tuo muovitappi irtoaa kiinnityksestä ja vasta sitten muovia pitäisi liikuttaa taakse ja ylöspäin jolloin alareuna lähtee kojelaudan välistä. Airbag on paljaana tuo muovisuojan alla joten ei kannata kovin paljon käyttää väkivaltaa/teräaseita ja ehkä akun maajohtokin kannattaisi irrottaa...
    E39 528iA

    Comment

    • toukopouko
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 162
      • Oulu

      #3
      Sopivaan väliin tuli tämä tieto . Olen omassa kotterossani ärsyyntynyt alapäästään lepattavan a-pilarin muovin vuoksi. Pitääkin käyttää se irti ja katsoa onko tuo kiinnitysnasta poikki, vai pelkästään alapää huonosti kiinni.

      Ilmeisesti edellisellä omistajalla ollut puhelinsarja autossa, joka sitten purettu pois puolihuolimattomasti. Mikki lienee ollut ton a-pilarin muovin päässä tai jotain.
      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        OT: Löytyisi A-pilarin uudenveroinen verhousosa (vasen) 51438227591 ja AIRBAG-muovilätkät (2 kpl).
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Nonii
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 209
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by HBD
          Koitin tänään pikaisesti kurkkia miten se pussukan kehys on kiinni mutta eipä nopsasti selvinnyt. Viitsisikö joku selventää miten ko. härvelin saa poistettua, tarkoituksena asentaa bassoa takakonttiin ja pussukkaa en tarvitse välissä.

          Toinen kysymys koskee a-pilarin muovin purkamista, realoem:stä katselin että siinä airbag-kyltin alla olisi pelkästään ruuvi pitämässä tätä palasta paikallaan, onko näin?
          Tiedätkö saako sen inssattua sellaiseen jossa ei ole ollut koskaan koko suksipussia. Ja jos sen saa, niin myytkö sen pois otetun ja mihin hintaan jos myyt.
          Nykyinen: W204 220 CDI T

          Ex:

          Octavia RS
          E39 523
          E30 324
          E30 316

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #6
            Suksipussin saa laitettua suksipussittomaan leikkaamalla peltiin oikeankokoisen reiän. Ikävä homma pellin monien muotojen vuoksi.
            ---

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by -Tapi
              Suksipussin saa laitettua suksipussittomaan leikkaamalla peltiin oikeankokoisen reiän.
              Tuohon asennukseen on olemassa BMW:n tarkat ohjeet ja mitat joten ei kannata alkaa ihan fiilispohjalta peltiä leikkaamaan.
              E39 528iA

              Comment

              • HBD
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 269
                • Hämeenlinna

                #8
                TJJ:
                Kiitos neuvoista

                Buksin-1: Ei ole tarvetta uusille pilareille mutta olen purkamassa edellisen omistajan handsfree-piuhoja pois ja törmäsin tuohon.

                Nonii: Kaippa sen saa asennoitua ohjeiden mukaisesti, en myy pois. Laitan takaisin kiinni kun auto aikanaan vaihtaa omistajaa.

                Nyt pitäisi vielä keksiä miten tuo apparin jalkatilan keskikonsolin alamuovi lähtee rikkomatta irti, sielläkin menee jotain ylimääräistä piuhaa.
                BMW 530 xd
                Porsche 911
                MB C123 230ce

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Kas päivää.

                  Olisiko jollakulla vahva tuntemus siitä poikkeaako bägittömän (vm. -96) A-pilarin muovin irroitus merkittävästi tuosta bägillisestä? Luonnollisesti mitään airbag-lätkää ei ole eikä siten siellä alla ruuviakaan... Ois tulossa piuhan vetoa tuolta pilarin kautta.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Kentsu
                    ...poikkeaako bägittömän (vm. -96) A-pilarin muovin irroitus merkittävästi tuosta bägillisestä? Luonnollisesti mitään airbag-lätkää ei ole eikä siten siellä alla ruuviakaan...
                    Hii-o-hoi, niinkuin joku täällä joskus huutelee...

                    Mielellään ottaisin kommenttia e.m. asiaan kun en millään tohtisi ryhtyä repimään jos vain jollakin sattuisi olemaan tietoakin asiasta?

                    Tuosta kuvastakaan ei mitään selviä
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      #11
                      Samat ohjeet bägittömään, sitä ruuvia lukuunottamatta.

                      Originally posted by TJJ
                      Ruuvin lisäksi muovin keskikohdassa on a-pilariin kiinnittyvä tappi joka katkeaa helposti. Ensin siis ruuvi irti ja sitten muovia pitäisi vetää irti a-pilarista kunnes tuo muovitappi irtoaa kiinnityksestä ja vasta sitten muovia pitäisi liikuttaa taakse ja ylöspäin jolloin alareuna lähtee kojelaudan välistä. Airbag on paljaana tuo muovisuojan alla joten ei kannata kovin paljon käyttää väkivaltaa/teräaseita ja ehkä akun maajohtokin kannattaisi irrottaa...
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by Zoui
                        Samat ohjeet bägittömään, sitä ruuvia lukuunottamatta.
                        Tämä selvä, kiitos.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Kentsu
                          Tämä selvä, kiitos.
                          Hups, sikäli muovitappeja taisi olla muuten kaksi kpl

                          Yläpäässä ja keskellä, ne ensin irti ja sitten vetoa ylöspäin, jotta tuon a-pilarin alapään saa sieltä kojelaudan välistä pois.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            #14
                            Originally posted by HBD View Post
                            Koitin tänään pikaisesti kurkkia miten se pussukan kehys on kiinni mutta eipä nopsasti selvinnyt. Viitsisikö joku selventää miten ko. härvelin saa poistettua, tarkoituksena asentaa bassoa takakonttiin ja pussukkaa en tarvitse välissä.
                            Onko tästä havaintoa kenelläkään?
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎