E39 520 Touring -97 katti rikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tourinki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 84
    • Pirkanmaa

    E39 520 Touring -97 katti rikki

    Terve

    Olisi seuraavanlainen ongelma, putkisto alkoi pitämään helinää ja räminää noin 1,5 viikkoa sitten ja eilen kun pääsin kunnolla auton alle niin paikansin äänen lähteeksi Katalysaattorin. kysymys kuuluu mitenkä olette päätyneet korjaamaan katin,vaihtoehto. 1. Uusi katti (Motonet/ KL-varaosat n.888€) 2. Tarvikekatti n.150€ + hitsaus/sovitus. 3. Purkuautosta vanha katti n.250€ (miten pitkään toimii ?). Sitten vielä että nykyinen putkisto on yhtä "puuta" heti pakosarjojen jälkeen aina perän ulostuloon asti ??? eli jatkoskohdat on hitsattu todella nätillä saumalla. onko alkuperäinen putkisto tällainen?? ja vielä lopuksi että missä on Lamda-anturi? meinaan en löytänyt koko anturia mistään.... haun suoritin vielä niin että heitin narun pakosarjoilta tulevien (2kpl)putkien yli ja vedin lenkin aina Y- pöntöille asti ei törmäyksiä (pois lukien yksi kannatin) onko tässä autossa edes Lamdaa.... luulisi olevan?
    liitteenä putkiston kuvat poislukien jatkospalat.

    T. Tourinki
    Attached Files
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Alkuperäinen putki on tosiaankin "yhtäpuuta". Ei muuta kuin poikki vaan ja tarvikekattia väliin ja takaisin kiinni. Tossa eka kuvassa no.8 taitaapi olla lambda-anturi.

    Comment

    • juice777
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 230
      • E-P

      #3
      katti

      onko varmasti katti rikki.... epäilen
      -E21-

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        lambda voi olla pakosarjassa ja vielä kaksin kappalein,en usko et tarvikekatti toimii kyseisessä vehkeessä tai toimii kai mut ovat aika pienireikäisiä.Paitsi jos laittaa kaksi rinnakkain ja vasta niiden jälkeen y-haaralla yhtee.

        Comment

        • Tourinki
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 84
          • Pirkanmaa

          #5
          katalysaattori on hajalla.

          no kyllä se hajalla on sisältä kuuluu moottorin käydessä ylimääräisiä ääniä, helinää, kilkettä ja pauketta yms. ja vastaavia ääniä... sekä toissa päivänä ihan selvä käry leijui auton ympärillä n. 50km ajon jälkeen.

          joo se lamda näkyy selvästi siinä kuvassa nro.8 mutta ei minun putkistossa... mikä mysteeri ??? Muutenkin mittailin että ei ole ylimääräisiä tiloja asentaa ihan millaista tarvikekattia vaan ja muutenkin sen liittyminen pakosarjoilta tuleviin putkiin täytyy miettiä (ei tietenkään tekemätön paikka).

          mutta se lamda- anturi missä hel... se on ja mihin lamdasta lähtevien johtojen pitäisi kulkea jos lähtisin sen kautta selvittämään mihin lamda:ni on kadonnut.

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Tourinki
            mutta se lamda- anturi missä hel... se on ja mihin lamdasta lähtevien johtojen pitäisi kulkea jos lähtisin sen kautta selvittämään mihin lamda:ni on kadonnut.
            Lambdat (2 kpl) on tuossa vehkeessä pakosarjoissa heti kun 3 putkea pakosarjanpuolikkaissa yhtyy, lambdojen piuhat kulkee siinä koneen päällä muovisen suojan alla ja kiertää koneen takaa lambdoille. Auton alta on turha ettii mitään, noi kaikki löytyy konehuoneen puolelta.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Tourinki
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 84
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by jartsa02
              Lambdat (2 kpl) on tuossa vehkeessä pakosarjoissa heti kun 3 putkea pakosarjanpuolikkaissa yhtyy, lambdojen piuhat kulkee siinä koneen päällä muovisen suojan alla ja kiertää koneen takaa lambdoille. Auton alta on turha ettii mitään, noi kaikki löytyy konehuoneen puolelta.
              selvä homma pitää lähteä vielä taskulampulla katsomaan tuo juttu pakosarjoista, eli 2 lamda:a no jo on... yritin kyllä päivällä hakea mutta ei juolahtanut mieleenkään että 2kpl ja niin alussa heti.

              Sitten vielä se tarvikekatin toimivuus tuossa autossa miksi se ei toimisi?
              kun se alkuperäinen katti maksaa n.850€ ja tarvikekatti n.150€ + hitsausta..

              tuossa kun hain keskusteluja aiheesta niin joku mainitsi että katin sisusta olisi tukkinut koko loppu putkiston ? ainakin jotain rojua olisi kulkeutunut pitemmällekin putkistoon.. kertokaas kokemuksia/mielipiteitä asiasta?

              T. Tourinki

              Comment

              • Tourinki
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 84
                • Pirkanmaa

                #8
                Lamdat löytyi kun oikeasta välistä osasi katsoa ja kädellä koitti niin siellähän ne olivat.

                Kiitos.

                Comment

                • Tourinki
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 84
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by kuukankorpi
                  lambda voi olla pakosarjassa ja vielä kaksin kappalein,en usko et tarvikekatti toimii kyseisessä vehkeessä tai toimii kai mut ovat aika pienireikäisiä.Paitsi jos laittaa kaksi rinnakkain ja vasta niiden jälkeen y-haaralla yhtee.
                  Terve

                  Sen verran olisin vielä palannut asiaan että miksei tuohon omaan pirssiin sopisi sellainen tarvikekatti ? eikös niistäkin löydy isoreikäisiäkin malleja?? ja millaisia ne niin sanotut kisakatit ovat ilmeisesti se läpivirtaus on parenpi vai mutta suodatustehoa löytyy silti?

                  Comment

                  • esorvist
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 127
                    • Oulu

                    #10
                    Tarvikekatti ei välttämättä kestä. Itse olen hajoittanut kaksi tarvikekattia (REDI), molemmat meni viikossa. Onneksi ne sai "takuuseen" ja kaupat myyjän kanssa vielä purettua kun eivät sopineet autoon.
                    Sitten oli magnaflow "vapaavirtaus" katti kiinni n. 1,5 vuotta kunnes se oli puhallettu tyhjäksi. Piti sopia 5.7 litraseen saakka mutta ei kestä 2.5 litrasessa bemussa. Epäilen resonaattorin aiheuttavan jotain "takapotkuja" siten että ne repii kennon irti pöntöstä.
                    Nyt on taas tulossa uutta tavaraa saksasta, raportoin sitten merkin ja mallin kun sekin on saatu rikottua.

                    PS: Kaikki mun rikkomat katit (kennot) on ollut keraamista tyyppiä, metallinen voisi kestää paremmin!
                    -Espen-

                    Comment

                    • Koolj_bmw4life
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 711
                      • Salo,SUOMI

                      #11
                      magnaflowit kiinni 540ia -98sissa n.25tkm, ja toimii loistavasta....

                      Magnaflowillakin noita vaihtoehtoja todella useita..oletko varma että tuli oikea ostettua..

                      Comment

                      • Tourinki
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 84
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Terve

                        Onneksi jollakin tuo katti on kestänyt (magnaflow) meinaan tilasin juuri eilen sellaisen itselle tuohon Tourinkiin (228 tkm mittarissa), kun oli edullisempi kuin nuo KL-varaosien ja motonetin katit.
                        Onko kellään tietoa / ehdotusta milläs putkella / putkistolla (pöntöillä) täydentäis tuon lopun osan perään asti.??
                        Mitäs mieltä olette noista lamda antureista (2kpl) jos vien katin vaihdon jälkeen auton pakokaasumittaukseen niin näkyykö lamdojen toimivuus suoraan pakokaasupäästöissä ??? tarkoituksena olisi pistää lamdat myös vaihtoon jos vaikka olisi vaikutusta tuohon kulkupuoleen..

                        Kiitos vastauksista

                        Tourinki

                        Comment

                        Working...
                        X