Eli otsikon mukaiseen autoon on hankala löytää alustasarjaa, koska on tuo peräntasosäätö eli ne ilma palkeet takana. Käykö joku sarja niin ettei tarvitse purkaa tuota tasosäätöä. Esim Kw variante 1 näkyy kyllä käyvän mutta ei sieltä kw:n sivulta minulle selviä huonolla kielitaidolla juuri mitään. Ei viitsisi purkaa ja tulpata tuota säätö systeemiä. esim. -30mm takana ei vissiin pitäisi haitata toimintaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Alustasarjaa?, bmw e39 528ia touring vm-97 perän tasosäädöllä
Collapse
X
-
Originally posted by makepalikkaEli otsikon mukaiseen autoon on hankala löytää alustasarjaa, koska on tuo edc-peräntasosäätö eli ne ilma palkeet takana. Käykö joku sarja niin ettei tarvitse purkaa tuota tasosäätöä. Esim Kw variante 1 näkyy kyllä käyvän mutta ei sieltä kw:n sivulta minulle selviä huonolla kielitaidolla juuri mitään. Ei viitsisi purkaa ja tulpata tuota säätö systeemiä.
Suurin ongelma madaltamisessa tuon EDC:n kanssa taitaa olla se, ettei madallusta sais tulla kovin paljoa. Tuo EDC menee jotenki sekaisin, jos se iskari joutuu kovin kauas omalta toiminta alueeltaan. 850 bemussa tuo Eibachin sarja madaltaa vain 25mm ja sen ei vielä pitäis häiritä EDC:n toimintaa.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilijaOnko tuo nyt mikään tasonsäätö. Taitaa olla enemmänkin jäykkyydensäätö jos se kerran EDC on. Eibachilta ainakin löytyy EDC iskareihin sopiva sarja 850 bemariin. Vois olla mahdollista, että niiltä löytys sarja myös E39 bimmeriin.
Suurin ongelma madaltamisessa tuon EDC:n kanssa taitaa olla se, ettei madallusta sais tulla kovin paljoa. Tuo EDC menee jotenki sekaisin, jos se iskari joutuu kovin kauas omalta toiminta alueeltaan. 850 bemussa tuo Eibachin sarja madaltaa vain 25mm ja sen ei vielä pitäis häiritä EDC:n toimintaa.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Ja JOS kysymyksessä on tasonsäätöautomatiikka (=ilmajouset), niin perspuoleenhan ei tarvitse vaihtaa mitään palikkaa; huoltoon piuhan päähän ja kerrot paljon tarttee takapäähän madallusta (käsittääkseni). Jos ei jostain syystä noin toimi niin niitä korkeusantureita taka-akselissa voi huijata.
Ajo-ominaisuuksista tuon em. operaation jälkeen en tiedä.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuJa JOS kysymyksessä on tasonsäätöautomatiikka (=ilmajouset), niin perspuoleenhan ei tarvitse vaihtaa mitään palikkaa; huoltoon piuhan päähän ja kerrot paljon tarttee takapäähän madallusta (käsittääkseni). Jos ei jostain syystä noin toimi niin niitä korkeusantureita taka-akselissa voi huijata.
Ajo-ominaisuuksista tuon em. operaation jälkeen en tiedä.
Comment
-
-
Onko autossa todellakin tasonsäätö ja EDC? Sedaniin moista yhdistelmää ei taida edes olla saatavilla. Mutta vahvistan aiempia mutuja omallani, eli kyllä, tasansäädön korkeuden offset pitäisi olla säädettävissä asiantuntevan merkkihuollon toimesta sähköisesti. Silloin kun omassa autossani (sedan) oli tuo tasonsäätö, ei sitä paikallinen pulju osannut säätää, enkä silloin itse ymmärtänyt vielä kyseenalaistaakaan heidän tietotaitoa. No, nyt osaan kyllä ainakin sen kyseenalaistamisen..."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by StoneNäin olen itsekkin ymmärtänyt. Eli jos ilmajouset on niin testeriin kiinni ja korkeus kohdalleen. Noita etujousia saa kyllä erikseen ja kaiketi se H&R on se ainut vaihtoehto...? Mene ja tiedä..sigpic
E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineOnko autossa todellakin tasonsäätö ja EDC? Sedaniin moista yhdistelmää ei taida edes olla saatavilla. Mutta vahvistan aiempia mutuja omallani, eli kyllä, tasansäädön korkeuden offset pitäisi olla säädettävissä asiantuntevan merkkihuollon toimesta sähköisesti. Silloin kun omassa autossani (sedan) oli tuo tasonsäätö, ei sitä paikallinen pulju osannut säätää, enkä silloin itse ymmärtänyt vielä kyseenalaistaakaan heidän tietotaitoa. No, nyt osaan kyllä ainakin sen kyseenalaistamisen...sigpic
E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"
Comment
-
-
Originally posted by makepalikkaEtupäässä ei ole säätöä vaan ainostaan tuo perän säätö eli kun laittaa kuormaa niin perä pysyy normi korkeudessa. eli ne ilmapalkeet ja iskarit. Joo voi olla turhaa kajaanissa mennä kyselemään tosta merkkihuoltoon, ei ne siellä tuskin mitään älyy. täällä niin pirun vaikeaa ku menee jotain kyselee sieltä
Edit: Myöskään minä en tiedä paljonko sitä korkeutta voi vakiosta säätää menettämättä ajo-ominaisuuksia, kun oma tasonsäätö levisi ennen kuin moista ennätin kokeilemaan."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineJees, eli jos siellä ohjaamossa ei ole EDC:n nappulaa, niin sitten autossa ei ole koko EDC:tä. Tuo EDC:n on siis sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta. Ja tuo tasonsäätö on sitten kokonaan eri asia, lontoon murteella "Levelling device". Ja tuo tasonsäätö on kokonaisuutena sellainen, että merkkihuollot eivät tajua siitä hevon v***ua. Mutta tosiaan ellei löydy huoltoa joka kykenisi tuon offset säädön tekemään, niin voihan sitä itse viilata muokkaamalla niiden korkeussensoreiden sauvoja.
Edit: Myöskään minä en tiedä paljonko sitä korkeutta voi vakiosta säätää menettämättä ajo-ominaisuuksia, kun oma tasonsäätö levisi ennen kuin moista ennätin kokeilemaan.sigpic
E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"
Comment
-
-
Ei se takapää laske yhtään sillä performance setillä. Et ole nyt sisäistänyt näiden kahden systeemin eroa, perän korkeudensäätö (niveaumatic nimellä ainakin vanhemmissa) on systeemi, jossa jousien tilalla on ilmapalkeet ja niillä säädetään perän korkeutta. EDC on sähköinen iskunvaimennuksen säätö, jolla muutetaan iskunvaimentimen ominaisuuksia jousien ollessa normaalit. Jos Sachsin setti on EDC:lle, se ei sovi sinulle.
Noihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellNoihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by CellEi se takapää laske yhtään sillä performance setillä. Et ole nyt sisäistänyt näiden kahden systeemin eroa, perän korkeudensäätö (niveaumatic nimellä ainakin vanhemmissa) on systeemi, jossa jousien tilalla on ilmapalkeet ja niillä säädetään perän korkeutta. EDC on sähköinen iskunvaimennuksen säätö, jolla muutetaan iskunvaimentimen ominaisuuksia jousien ollessa normaalit. Jos Sachsin setti on EDC:lle, se ei sovi sinulle.
Noihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla.
-30/30mm Vastaa kuulemma tehdas sportalustaa jota on laitettu noihin ilmasäätö malleihin. Auto ollu mulla vasta reilun viikon ja ei ole vielä kerenny perehtyä tarpeeksi tähän, mutta eiköhän se siitä. Kiitoksia taas..sigpic
E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"
Comment
-
-
Terve itsellänikin kiinnostusta koska etupää on jo ajankohtainen ja tosiaan toi takapää on tossa korkeus-säädölliseessä ilmeisen "harvinainen" koska ei tietoa liikaa ole saatavilla. Jos saat selville noista palkeista niin postaile mullekkin tai jos saan itse jotain selville niin laitan sulle tietoa.
T:Rale
Originally posted by makepalikkaJoo selvitellään sachs sopivuutta ja palkeita On sen verran korkea tuo auto että maastoautolta näyttää.
Comment
-
Comment