Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustasarjaa?, bmw e39 528ia touring vm-97 perän tasosäädöllä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MalisMake
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 121
    • Kajaani

    Alustasarjaa?, bmw e39 528ia touring vm-97 perän tasosäädöllä

    Eli otsikon mukaiseen autoon on hankala löytää alustasarjaa, koska on tuo peräntasosäätö eli ne ilma palkeet takana. Käykö joku sarja niin ettei tarvitse purkaa tuota tasosäätöä. Esim Kw variante 1 näkyy kyllä käyvän mutta ei sieltä kw:n sivulta minulle selviä huonolla kielitaidolla juuri mitään. Ei viitsisi purkaa ja tulpata tuota säätö systeemiä. esim. -30mm takana ei vissiin pitäisi haitata toimintaa.
    Last edited by MalisMake; 24-03-2006, 10:20.
    sigpic
    E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"
  • Epäuskollinen autoilija
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 365
    • Espoo

    #2
    Originally posted by makepalikka
    Eli otsikon mukaiseen autoon on hankala löytää alustasarjaa, koska on tuo edc-peräntasosäätö eli ne ilma palkeet takana. Käykö joku sarja niin ettei tarvitse purkaa tuota tasosäätöä. Esim Kw variante 1 näkyy kyllä käyvän mutta ei sieltä kw:n sivulta minulle selviä huonolla kielitaidolla juuri mitään. Ei viitsisi purkaa ja tulpata tuota säätö systeemiä.
    Onko tuo nyt mikään tasonsäätö. Taitaa olla enemmänkin jäykkyydensäätö jos se kerran EDC on. Eibachilta ainakin löytyy EDC iskareihin sopiva sarja 850 bemariin. Vois olla mahdollista, että niiltä löytys sarja myös E39 bimmeriin.

    Suurin ongelma madaltamisessa tuon EDC:n kanssa taitaa olla se, ettei madallusta sais tulla kovin paljoa. Tuo EDC menee jotenki sekaisin, jos se iskari joutuu kovin kauas omalta toiminta alueeltaan. 850 bemussa tuo Eibachin sarja madaltaa vain 25mm ja sen ei vielä pitäis häiritä EDC:n toimintaa.
    Maserati 4200 Coupe GT
    Ford focus 1.6i
    ex:
    BMW 320d E90 -05
    Porsche boxster 986 2.5 -98
    VW Golf 1.6 -90
    BMW 850i -91
    Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
    BMW 316i E36 -91
    Nissan Sunny 1.3 -87
    Ford Scorpio 2.0i

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Epäuskollinen autoilija
      Onko tuo nyt mikään tasonsäätö. Taitaa olla enemmänkin jäykkyydensäätö jos se kerran EDC on. Eibachilta ainakin löytyy EDC iskareihin sopiva sarja 850 bemariin. Vois olla mahdollista, että niiltä löytys sarja myös E39 bimmeriin.

      Suurin ongelma madaltamisessa tuon EDC:n kanssa taitaa olla se, ettei madallusta sais tulla kovin paljoa. Tuo EDC menee jotenki sekaisin, jos se iskari joutuu kovin kauas omalta toiminta alueeltaan. 850 bemussa tuo Eibachin sarja madaltaa vain 25mm ja sen ei vielä pitäis häiritä EDC:n toimintaa.
      Nopea tsekkaus Eibachin sivuilta selvitti, ettei tueta EDC:n tai tasosäädön kanssa.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Ja JOS kysymyksessä on tasonsäätöautomatiikka (=ilmajouset), niin perspuoleenhan ei tarvitse vaihtaa mitään palikkaa; huoltoon piuhan päähän ja kerrot paljon tarttee takapäähän madallusta (käsittääkseni). Jos ei jostain syystä noin toimi niin niitä korkeusantureita taka-akselissa voi huijata.
        Ajo-ominaisuuksista tuon em. operaation jälkeen en tiedä.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Kentsu
          Ja JOS kysymyksessä on tasonsäätöautomatiikka (=ilmajouset), niin perspuoleenhan ei tarvitse vaihtaa mitään palikkaa; huoltoon piuhan päähän ja kerrot paljon tarttee takapäähän madallusta (käsittääkseni). Jos ei jostain syystä noin toimi niin niitä korkeusantureita taka-akselissa voi huijata.
          Ajo-ominaisuuksista tuon em. operaation jälkeen en tiedä.
          Näin olen itsekkin ymmärtänyt. Eli jos ilmajouset on niin testeriin kiinni ja korkeus kohdalleen. Noita etujousia saa kyllä erikseen ja kaiketi se H&R on se ainut vaihtoehto...? Mene ja tiedä..
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Onko autossa todellakin tasonsäätö ja EDC? Sedaniin moista yhdistelmää ei taida edes olla saatavilla. Mutta vahvistan aiempia mutuja omallani, eli kyllä, tasansäädön korkeuden offset pitäisi olla säädettävissä asiantuntevan merkkihuollon toimesta sähköisesti. Silloin kun omassa autossani (sedan) oli tuo tasonsäätö, ei sitä paikallinen pulju osannut säätää, enkä silloin itse ymmärtänyt vielä kyseenalaistaakaan heidän tietotaitoa. No, nyt osaan kyllä ainakin sen kyseenalaistamisen...
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • MalisMake
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 121
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Stone
              Näin olen itsekkin ymmärtänyt. Eli jos ilmajouset on niin testeriin kiinni ja korkeus kohdalleen. Noita etujousia saa kyllä erikseen ja kaiketi se H&R on se ainut vaihtoehto...? Mene ja tiedä..
              Joo ei tossa muuta ongelmaa ole ku se takapää. Eteen löytyy sarjoja monelta merkiltä. Pitää käyä kysyy merkkikorjaamost tuosta testeri jutusta. Kiitos vinkeistä
              sigpic
              E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

              Comment

              • MalisMake
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 121
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Moonshine
                Onko autossa todellakin tasonsäätö ja EDC? Sedaniin moista yhdistelmää ei taida edes olla saatavilla. Mutta vahvistan aiempia mutuja omallani, eli kyllä, tasansäädön korkeuden offset pitäisi olla säädettävissä asiantuntevan merkkihuollon toimesta sähköisesti. Silloin kun omassa autossani (sedan) oli tuo tasonsäätö, ei sitä paikallinen pulju osannut säätää, enkä silloin itse ymmärtänyt vielä kyseenalaistaakaan heidän tietotaitoa. No, nyt osaan kyllä ainakin sen kyseenalaistamisen...
                Etupäässä ei ole säätöä vaan ainostaan tuo perän säätö eli kun laittaa kuormaa niin perä pysyy normi korkeudessa. eli ne ilmapalkeet ja iskarit. Joo voi olla turhaa kajaanissa mennä kyselemään tosta merkkihuoltoon, ei ne siellä tuskin mitään älyy. täällä niin pirun vaikeaa ku menee jotain kyselee sieltä
                sigpic
                E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by makepalikka
                  Etupäässä ei ole säätöä vaan ainostaan tuo perän säätö eli kun laittaa kuormaa niin perä pysyy normi korkeudessa. eli ne ilmapalkeet ja iskarit. Joo voi olla turhaa kajaanissa mennä kyselemään tosta merkkihuoltoon, ei ne siellä tuskin mitään älyy. täällä niin pirun vaikeaa ku menee jotain kyselee sieltä
                  Jees, eli jos siellä ohjaamossa ei ole EDC:n nappulaa, niin sitten autossa ei ole koko EDC:tä. Tuo EDC:n on siis sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta. Ja tuo tasonsäätö on sitten kokonaan eri asia, lontoon murteella "Levelling device". Ja tuo tasonsäätö on kokonaisuutena sellainen, että merkkihuollot eivät tajua siitä hevon v***ua. Mutta tosiaan ellei löydy huoltoa joka kykenisi tuon offset säädön tekemään, niin voihan sitä itse viilata muokkaamalla niiden korkeussensoreiden sauvoja.

                  Edit: Myöskään minä en tiedä paljonko sitä korkeutta voi vakiosta säätää menettämättä ajo-ominaisuuksia, kun oma tasonsäätö levisi ennen kuin moista ennätin kokeilemaan.
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • MalisMake
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 121
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Moonshine
                    Jees, eli jos siellä ohjaamossa ei ole EDC:n nappulaa, niin sitten autossa ei ole koko EDC:tä. Tuo EDC:n on siis sähköisesti jäykkyyssäädettävä alusta. Ja tuo tasonsäätö on sitten kokonaan eri asia, lontoon murteella "Levelling device". Ja tuo tasonsäätö on kokonaisuutena sellainen, että merkkihuollot eivät tajua siitä hevon v***ua. Mutta tosiaan ellei löydy huoltoa joka kykenisi tuon offset säädön tekemään, niin voihan sitä itse viilata muokkaamalla niiden korkeussensoreiden sauvoja.

                    Edit: Myöskään minä en tiedä paljonko sitä korkeutta voi vakiosta säätää menettämättä ajo-ominaisuuksia, kun oma tasonsäätö levisi ennen kuin moista ennätin kokeilemaan.
                    Joo ei ole nappia puhtaan vaan perän "tasosäädöstä" tai miksi sitä nyt kutsutaan. Eli just siitä levelling device jutskasta. Taidampa kysellä SACHS PERFORMANCE sarjaa se pitäisi mennä tohon. madaltaa -30/30mm ei pitäs vielä häiritä säätöä.
                    sigpic
                    E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Ei se takapää laske yhtään sillä performance setillä. Et ole nyt sisäistänyt näiden kahden systeemin eroa, perän korkeudensäätö (niveaumatic nimellä ainakin vanhemmissa) on systeemi, jossa jousien tilalla on ilmapalkeet ja niillä säädetään perän korkeutta. EDC on sähköinen iskunvaimennuksen säätö, jolla muutetaan iskunvaimentimen ominaisuuksia jousien ollessa normaalit. Jos Sachsin setti on EDC:lle, se ei sovi sinulle.

                      Noihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Cell
                        Noihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla.
                        Tosiaan, näköjään farkkuun on tarjolla sporttipalkeita, mutta vastaavaan sedaniin ei johtuen hieman erilaisesta konstruktiosta. Jos lasku on 30mm luokkaa, niin kyllä hyväkuntoiset vakioiskarit ajaa asiansa täysin taka-akselilla.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • MalisMake
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 121
                          • Kajaani

                          #13
                          Originally posted by Cell
                          Ei se takapää laske yhtään sillä performance setillä. Et ole nyt sisäistänyt näiden kahden systeemin eroa, perän korkeudensäätö (niveaumatic nimellä ainakin vanhemmissa) on systeemi, jossa jousien tilalla on ilmapalkeet ja niillä säädetään perän korkeutta. EDC on sähköinen iskunvaimennuksen säätö, jolla muutetaan iskunvaimentimen ominaisuuksia jousien ollessa normaalit. Jos Sachsin setti on EDC:lle, se ei sovi sinulle.

                          Noihin saa madalluspalkeita (sportfahrwerk ) bemarilta, että hommaa semmoset sinne taakse. Jos maksavat hirveitä niin sitten voi tyytyä tuohon perän laskemiseen ohjelmallisesti, miten paljon se sitten onnistuukin vakiopalkeilla.
                          Jep olen sisäistänyt säädön. joku vaan nimitti tuota peräsäätöä edc:ksi jota se tosiaan ei ole. Eli se sachsin setti (ei ole edc autoon.) pitäisi maahantuojan mukaan toimia myös tuossa ilmasäätöperässä kun lasku on
                          -30/30mm Vastaa kuulemma tehdas sportalustaa jota on laitettu noihin ilmasäätö malleihin. Auto ollu mulla vasta reilun viikon ja ei ole vielä kerenny perehtyä tarpeeksi tähän, mutta eiköhän se siitä. Kiitoksia taas..
                          sigpic
                          E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

                          Comment

                          • MalisMake
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 121
                            • Kajaani

                            #14
                            Joo selvitellään sachs sopivuutta ja palkeita On sen verran korkea tuo auto että maastoautolta näyttää.
                            Last edited by MalisMake; 24-03-2006, 10:57. Reason: tuli näppi härö
                            sigpic
                            E39 528 toukka, E36 328 muoviamme, E30 323 "PikkuBee"

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #15
                              Terve itsellänikin kiinnostusta koska etupää on jo ajankohtainen ja tosiaan toi takapää on tossa korkeus-säädölliseessä ilmeisen "harvinainen" koska ei tietoa liikaa ole saatavilla. Jos saat selville noista palkeista niin postaile mullekkin tai jos saan itse jotain selville niin laitan sulle tietoa.
                              T:Rale



                              Originally posted by makepalikka
                              Joo selvitellään sachs sopivuutta ja palkeita On sen verran korkea tuo auto että maastoautolta näyttää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎