Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhallin pimeänä. Apuja tarvitaan. Ainakin tilapäisesti taas kunnossa. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    E39 puhallin pimeänä. Apuja tarvitaan. Ainakin tilapäisesti taas kunnossa. :)

    Eli aamulla kun auton käynnisti niin puhallin oli pimeänä. Autossa siis automaatti-ilmastointi ja sen käyttöpaneli ei antanut elon merkkejä. Auto seissyt yön yli sulake 9 irroitettuna koska johonkin on katoillut pidemmän aikaa myös virtaa. Auton kun löi käyntiin ja tökkäsi sulakkeen paikalleen niin mitään ei tapahtunutkaan. Penkinlämmittimet kyllä toimii normaalisti vaikka saman yksikön takana onkin mutta mikään puhaltimeen littyvä ei.

    Kävin sulakkeet hanskalokerosta läpi mutta siellä ei ollut mikään pimeänä. Kontin sulakkeita en ehtinyt tutkia kun muijalla oli kiire töihin. Mutta jos joku jaksaa/viitsii niin voisi katsoa mitkä sulakkeet liittyy ilmastointiin/puhaltimeen siellä kontissa niin saa toi nainen tsekata ne ruokiksella.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

  • Max
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 994
    • Kotona

    #2
    Kontissa sulakkeet 46 ja 47 (molemmat 15A) ovat puhaltimeen liittyviä. Eli ne on vasemmalta puolen ensimmäiset ja oikealla puolen ei sit ole ku yks sulake (40A) takalasin lämmittimelle ja sit on useampi tyhjää... Varmuudeksi vain tuo selostus et löytyy ne sulakkeet

    Comment

    • Shadow-line
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 245
      • Pirkanmaa

      #3
      Eihän tuo paljon puhuttu "siili" olisi tiensä päässä?
      Vai voiko se vetää puhaltimen täysin mykäksi?

      Comment

      • Milana
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 358
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Max
        Kontissa sulakkeet 46 ja 47 (molemmat 15A) ovat puhaltimeen liittyviä. Eli ne on vasemmalta puolen ensimmäiset ja oikealla puolen ei sit ole ku yks sulake (40A) takalasin lämmittimelle ja sit on useampi tyhjää... Varmuudeksi vain tuo selostus et löytyy ne sulakkeet
        Tiedoksi ettei siellä niin montaa sulaketta ole ja en ole blondi. Herran ohjeistuksen mukaisesti ne on tsekattu, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Lisää ideoita? On vaan vähän v-mäistä ajaa tämmösellä kelillä ikkunat raollaan.

        Liikenneturvallisuus kunniaan...
        "Mä en koskaan pysty nukkuun autossa,paitsi jos mä ite ajan"
        "Jaahas, otetaan mopopojat takaluukkuun" *jarrut lukkoon*

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Voiko se olla siitä siilistä siten kiinni. Eli taustavalot tulee paneliin, mutta mm näyttö on pimeänä ja kaikki muutkin toiminnot pois pelistä. Ainoastaan penkinlämppärit toimii ja nehän on periaatteessa erillään tosta panelista. Ei viitsisi turhaan ostaa palikota tohon ja kiireellä pitäis saada kuntoon.

          Näkeekö Carsoftilla missä vika piilee? Se löytyy kotosalta niin vois lukasta vikakoodit.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • harald
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 252
            • Kaarina

            #6
            Oman sulakelistan mukaan hanskalokerossa sulakkeet nro 9, 20, 23, 76 ja takakontin sulakkeet nro 46 ja 47 liittyvät puhaltimeen tai ilmastointiin.

            Ei TIS:istä löydy mitään ohjetta ?
            W204 C350 AMG
            Toyota Corolla 1.3XI 16V
            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by harald
              Oman sulakelistan mukaan hanskalokerossa sulakkeet nro 9, 20, 23, 76 ja takakontin sulakkeet nro 46 ja 47 liittyvät puhaltimeen tai ilmastointiin.

              Ei TIS:istä löydy mitään ohjetta ?
              Jep...noi sulakkeet kaikki on tsekattu ja kunnossa.
              TIS on kotona koneella niin pääsee vasta duunin jälkeen sieltä kurkkaamaan. Toki jos Carsoftilla saa syyn selville niin saattaisi ehtiä lukemaan vikakoodit ennenkuin Laakkonen menee kiinni ja saa uutta osaa..mitä sitten ikinä tarvitseekaan.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Tähän seikkaan vain paperilla tutustuneen mielipide, voi olla puoliksi paskaa mutta kuitenkin jos jotain ideaa syntyisi:
                Ilmastoinnin ohjausyksikkö on K-väylässä jossa on myös "korimoduli" (GM). Muistaakseni korimoduli käskyttää muut laitteet lepotilaan (esim. ilmastoinnin ohjaus). Nyt kun sulla ilmeisesti on ollut tuota lepotila-ongelmaa, eli virtaa on hävinnyt mystisesti auton seistessä, niin voisiko olla niin että tuonkin ongelman taustalla on ollut juuri tuo ilmastoinnin ohjausyksikkö, ja nyt se on leiponut itsensä lopullisesti juntturaan? Tai sitten ongelma on tuossa väylässä tai korimodulissa taikka joka tapauksessa ilmastointi - K-väylä - korimoduli -akselilla. Nuo ongelmat pitäisi kyllä löytyä vikadiagnostiikalla, niiden väylien toimivuuskin voidaan jotenkin sillä merkkihuollon kompuutterilla testata.
                Tuommonen kuvio vaan tuli mieleen...

                Edit: jos Laakkonen menee kiinni niin esim. Autosalpa Keravalla taitaa olla auki yhdeksään...
                Last edited by Kentsu; 29-03-2006, 11:41.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Kentsu
                  Tähän seikkaan vain paperilla tutustuneen mielipide, voi olla puoliksi paskaa mutta kuitenkin jos jotain ideaa syntyisi:
                  Ilmastoinnin ohjausyksikkö on K-väylässä jossa on myös "korimoduli" (GM). Muistaakseni korimoduli käskyttää muut laitteet lepotilaan (esim. ilmastoinnin ohjaus). Nyt kun sulla ilmeisesti on ollut tuota lepotila-ongelmaa, eli virtaa on hävinnyt mystisesti auton seistessä, niin voisiko olla niin että tuonkin ongelman taustalla on ollut juuri tuo ilmastoinnin ohjausyksikkö, ja nyt se on leiponut itsensä lopullisesti juntturaan? Tai sitten ongelma on tuossa väylässä tai korimodulissa taikka joka tapauksessa ilmastointi - K-väylä - korimoduli -akselilla. Nuo ongelmat pitäisi kyllä löytyä vikadiagnostiikalla, niiden väylien toimivuuskin voidaan jotenkin sillä merkkihuollon kompuutterilla testata.
                  Tuommonen kuvio vaan tuli mieleen...

                  Edit: jos Laakkonen menee kiinni niin esim. Autosalpa Keravalla taitaa olla auki yhdeksään...
                  Jep...Laakkoseta oltiin sitä mieltä että siili ei olisi sökö. Veikkasi ohjausyksikköä joka maksaakin sitten sen 600€. No, kunhan pääsen kotiin niin siililtä piuhat irti ja katsotaan onko panelissa mitään eloa, sitten lueskellaan vikakoodeja ja katsotaan löytyykö sieltä mitään.

                  Mutta kyllä mäkin olen alkanut vahvimmin epäilemään että se olisi toi koko ohjainpaneeli joka on leiponut kiinni.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1448

                    #10
                    "Siilin" hajoaminen tarkoittaa puhallusvikoja... Mun mielestä se ei oikein voi pimentää näyttöä.
                    Haamumaailman juttuja noi sähköviat. :S

                    Comment

                    • Max
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 994
                      • Kotona

                      #11
                      Originally posted by Milana
                      Tiedoksi ettei siellä niin montaa sulaketta ole ja en ole blondi. Herran ohjeistuksen mukaisesti ne on tsekattu, eikä mitään poikkeavaa löytynyt. Lisää ideoita? On vaan vähän v-mäistä ajaa tämmösellä kelillä ikkunat raollaan.
                      No voisitko värjätä? Ei vaiskaan... Juu ajattelin vain ettei jää mitään epäselvää

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #12
                        Nyt toimii taas...mutta kuinka pitkään. Sulake 28 oli sulanut mutta lanka oli silmämääräisesti katsottuna ehjä. Mikä ton on sulattanut niin on mysteeri, mutta tutkittava on. Carsoft ei löytänyt mitään niin käytetäänpä sitten järeämpiä ohjelmia sen tutkimiseen.

                        Tossa vielä kuva siitä sulakkeesta minkälaiseksi oli mennyt.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • harald
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 252
                          • Kaarina

                          #13
                          Originally posted by Robi
                          Nyt toimii taas...mutta kuinka pitkään. Sulake 28 oli sulanut mutta lanka oli silmämääräisesti katsottuna ehjä. Mikä ton on sulattanut niin on mysteeri, mutta tutkittava on. Carsoft ei löytänyt mitään niin käytetäänpä sitten järeämpiä ohjelmia sen tutkimiseen.

                          Tossa vielä kuva siitä sulakkeesta minkälaiseksi oli mennyt.
                          Näkyy olevan kahdenlaista sulakelistaa. Koneella mulla näyttää puhaltimen sulakkeeksi 76, mutta auton saksankielinen juuri tuota 28. Ampeerit 30A autossa olevan lapun mukaan....
                          W204 C350 AMG
                          Toyota Corolla 1.3XI 16V
                          Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by harald
                            Näkyy olevan kahdenlaista sulakelistaa. Koneella mulla näyttää puhaltimen sulakkeeksi 76, mutta auton saksankielinen juuri tuota 28. Ampeerit 30A autossa olevan lapun mukaan....
                            Mielenkiintoista...mulla taas autossa olevan lapun mukaan 25A

                            Edittiä...ei ollutkaan...puhuin paskaa. Kyllä siinä munkin lapussa luki 30A. Joku oli vaan tökännyt sinne 25A sulakkeen.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #15
                              Joo, mulla tossa yks saksankielinen korjauskirja kertoo, et se 28 on puhaltimen sulake ja 30A pitäs olla koko.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎