Announcement

Collapse
No announcement yet.

ABS anturi E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_H
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18
    • Pori

    ABS anturi E39

    Eli ongelmana on että välillä kun ajaa märällä kelillä syttyy ABS ja Luistoneston valot ja ne lakkaa toimimasta. Etsein haulla ja löytyikin mutta ei ihan vastaavaa eli myös vakionopeuden säädin putoaa pelistä kun oire tulee esiin. Kaikki mittarit toimii normaalisti eli jos kyse olis kuskin takarenkaan anturista niin silloinhan myös mittarin lakkais toimimasta.
    Aattelin vaan kysellä jos joku tietää niin sais paikannettua viallisen anturin eikä tarviis uusia kaikkia.
    Olis loogista ajatella että nopeusmittarin ja vakkarin anturit olis samassa paikassa mutta näin ei ilmeisesti ole.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Kyse ei ole itse anturista vaan anturin ja korin johtosarjan välisestä liittimestä/liitoksesta. Ongelma toki poistuu vaihdettaessa uusi anturi myös liittimen uusiutuessa, mutta pelkkä liittimen kuivaus, puhdistus ja "öljyäminenkin" riittää. bemun yksi tyyppivika.

    Comment

    • M_H
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 18
      • Pori

      #3
      ok. otin tossa irti jo hanttarin etu liittimen ja putsasin ja laitoin CRC:tä mut ei auttanu siitä eli kaks kipaletta on sit vielä mahdollisia eli hanttarin taka ja kuskin etu koska mittarit toimii aina niin silloinhan se ei voi olla kuskin taka-anturissa.

      Comment

      • juster
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 624

        #4
        Jos ei toimi vakionopeus säädin, niin kyseessä on nimenomaan oikea takapyörän anturi. Vakkari käyttää kyseistä anturia nopeudentunnistukseen.

        Comment

        • TK535
          Newbiemmer
          • Jun 2006
          • 17

          #5
          tee se itse

          VAS. taka rengas, vanha anturin pää jämähtäny totaalisesti kiinni pyrän napaan, onko kenelläkään hyvää keinoa millä anturin jämän saa pyörän navasta pois??

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #6
            Poraamalla...
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #7
              Originally posted by TK535 View Post
              VAS. taka rengas, vanha anturin pää jämähtäny totaalisesti kiinni pyrän napaan, onko kenelläkään hyvää keinoa millä anturin jämän saa pyörän navasta pois??
              Mulla oli aivan sama juttu. Vanha anturi meni ihan pieneks silpuks. Jos ja kun sulla on uusi anturi, näet siitä vähän, kuinka syvälle passaa porata. Itse tein niin, että kiersin puuruuvin vanhaan anturiin kiinni riittävästi ja sitten vaan sen ruuvin kanta sopivaan hahloon (esim. vasara, jos mahtuu, mielikuvitus rajana) ja vääntämällä pihalle.
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • TK535
                Newbiemmer
                • Jun 2006
                • 17

                #8
                ...

                Originally posted by TROCK View Post
                Mulla oli aivan sama juttu. Vanha anturi meni ihan pieneks silpuks. Jos ja kun sulla on uusi anturi, näet siitä vähän, kuinka syvälle passaa porata. Itse tein niin, että kiersin puuruuvin vanhaan anturiin kiinni riittävästi ja sitten vaan sen ruuvin kanta sopivaan hahloon (esim. vasara, jos mahtuu, mielikuvitus rajana) ja vääntämällä pihalle.
                Kiitos vastauksesta, pienellä ruuvilla kanssa vähän koitin vielä vetää huonolla menestyksellä... tuli vaan mieleen, että jos sinne pohjalle jää vielä palasia/sinne napaan työntyy anturin palasia, niin mitä sitten tekeen?!

                Täytyy yrittää vielä huomenna uusin kujein...

                Comment

                • mixxo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 37

                  #9
                  Originally posted by TK535 View Post
                  Kiitos vastauksesta, pienellä ruuvilla kanssa vähän koitin vielä vetää huonolla menestyksellä... tuli vaan mieleen, että jos sinne pohjalle jää vielä palasia/sinne napaan työntyy anturin palasia, niin mitä sitten tekeen?!

                  Täytyy yrittää vielä huomenna uusin kujein...
                  Muistaakseni naputtelin omastani nimenomaan takapyörästä ruuvarin kans vaan päreiksi ja murut putos kyllä alas, kun pyöritteli napaa. Varo kuitenkin liian kovia iskuja....

                  Comment

                  • Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

                    #10
                    Viimeinen viisi milliä anturista on halkaisijaltaan pienempi ja irtoaa helpommin. Hammaskehän puolelta voi yrittää työntää sitä ulos pienellä ruuvarilla tms. Sitten vaan paineilmalla roskat pois. Kyllä kai se muruinakin lähtee pois, jos vaan jaksaa kaivella. Pora on minun mielestäni helpompi.
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                    Comment

                    • TK535
                      Newbiemmer
                      • Jun 2006
                      • 17

                      #11
                      Originally posted by Vee-eit View Post
                      Viimeinen viisi milliä anturista on halkaisijaltaan pienempi ja irtoaa helpommin. Hammaskehän puolelta voi yrittää työntää sitä ulos pienellä ruuvarilla tms. Sitten vaan paineilmalla roskat pois. Kyllä kai se muruinakin lähtee pois, jos vaan jaksaa kaivella. Pora on minun mielestäni helpompi.
                      Kuinkas tonne hammaskehän puolelle pääsee kätevimmin? Ruuvin ja ulosvetävän avulla sain jo 80% anturista pihalle.Loput ilmeisesti täytyy paina hammaskehän puolelle.

                      Kuuluuko ABS anturin liittimeen koteloon lokasuojan takana joku kansi? itsellä oli jäljellä vain ns. kotelon puolikas jossa klipsut anturin liittimen kiinnittämiseksi. Rupesin vaan ihmetteleen, etteikö ole kummemmin suojattu...

                      Comment

                      • 5er
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 208
                        • Savo

                        #12
                        Minulta löytyy vm.99--- > etu abs anturi, jos jollain ilmenee tervetta.
                        ex E60 530iA -07 M-Sport
                        ex E39 528iA -99

                        Comment

                        • mixxo
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 37

                          #13
                          Originally posted by TK535 View Post
                          Kuinkas tonne hammaskehän puolelle pääsee kätevimmin? Ruuvin ja ulosvetävän avulla sain jo 80% anturista pihalle.Loput ilmeisesti täytyy paina hammaskehän puolelle.

                          Kuuluuko ABS anturin liittimeen koteloon lokasuojan takana joku kansi? itsellä oli jäljellä vain ns. kotelon puolikas jossa klipsut anturin liittimen kiinnittämiseksi. Rupesin vaan ihmetteleen, etteikö ole kummemmin suojattu...
                          En nyt tarkkaan muista, mutta sieltä ne murut vaan putoili ja paineilmalla loppusilaus. Liitin on aika hyvin suojattu, sisälokarin alla. Lisäksi on liittimessä O-renkaat, joten kura ei kai aika helposti sisään pääse.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            #14
                            Asennusrasva

                            Mahdollista seuraavaa anturin irrotusta helpottaisi asennusrasvan käyttö. TIS suosittelee Staburags NBU 12 K -rasvaa, jota ei ihan joka hyllystä löydy. Mitäs rasvaa tuossa voisi harkita, tavallinen laakerirasva, kuparitahna...?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7438
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Mitäs rasvaa tuossa voisi harkita, tavallinen laakerirasva, kuparitahna...?
                              Ei tietoa, mutta kuparitahnassa oli ainakin mulla toinen etuanturi kun irti käytin. Ilmeisesti siis jo joku "korjannut" anturi- tai boksivikaa ennen kuin ostin auton.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎