Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 perää huutaa...mitä tehdä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5 lemans
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 190
    • espoo

    E39 M5 perää huutaa...mitä tehdä?

    M5 Vm 2000 jolla on ajettu n. 90.000 km; perä (?) huutaa lähinnä kuin jarrutan moottorilla, mutta myös jos auto rullaa (lujaa) vapaalla

    Perä on jo kertalleen vaihdettu (käytettyyn) ja (oikeat) nesteet (Castrol jotain mitä en nyt muista). Mitä neuvoksi? M5boardissa ajattelevat että ongelma voisi olla "chimming", mutta en ole onnistunut saamaan selvää mitä asialle voisi tehdä...
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

    #2
    Se on kerta ja laaki, aika yleinen sellainen. Ongelma on kieltämättä aika v-mäinen, eikä oikein parane "säätämälläkään", varsinkaan jos tekijät maassa on kortilla. Tietysti voi olla mahdollista, että ääni tuleekin jostain muualta. Puslat, nivelet, laakerit..?

    Uusi perä, ja rauhallisempi tyyli?
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Kyllä se taitaa e39 M5-murikan kohdalla olla lopun alkua jos moottorijarrutuksessa alkaa huutamaan. Tosin jos kaksi murikkaa on mennyt yhdessä autossa, niin aika erikoista on sekin?

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        niin.. teho, ajotapa.. tappava yhdistelmä.. (voimansiirrolle)
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          mihin vittuun mun postaus meni...
          ...

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Ohan se varsin ihmeellistä, että kaksi perää rikki lyhyellä aikavälillä noin tuoreessa autossa. M5:n perä varmasti kestää vähän rankemmatkin kokeilut ja ajotavat se on varma!! Tuskin kaveri tänne kyselyä laittaisikaan jos peiliin katsomiene riittäisi. Voipi olla, että perässä ei vikaa ole yksistään siis ollutkaan. Mene ja tiedä...
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Joskus oli puhetta eräästä M5:sta joka oli mällätty aikoinaan, takaripustukset oli siellä päin mutta eivät ihan prikulleen siellä missä niiden piti olla -> särki periä.
              Tosin, oli mallisarjaa vanhempi ämmäläinen.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by m5 lemans
                Perä on jo kertalleen vaihdettu (käytettyyn)
                Toihan nyt ei ole sinänsä mikään korjaus...

                Mutta ongelmaasi on todella yksinkertainen ratkaisu:
                Menet lähimpään BMW merkkiliikkeeseen, varaat sieltä ajan he tilaavat uudet osat ja korjaavat autosi, ja menet sitten hakemaan autoasi ja tiskillä kaivat tukon taskusta ja ladot seteleitä nipun tiskiin ja pistät loppu tukon takaisin taskuusi, ja ajelet sitten tyytyväisenä hienolla autollasi koska uudessa perässäsi sattuu nyt olemaan (korjauspaikasta riippuen) 1-2 vuoden varaosa takuu !!!

                Turha tollasta perän vonkunaa on täälä puida, ei se ihmettelemällä kuntoon tule.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4985
                  • Forssa

                  #9
                  Originally posted by Spetke
                  Toihan nyt ei ole sinänsä mikään korjaus...

                  Mutta ongelmaasi on todella yksinkertainen ratkaisu:
                  Menet lähimpään BMW merkkiliikkeeseen, varaat sieltä ajan he tilaavat uudet osat ja korjaavat autosi, ja menet sitten hakemaan autoasi ja tiskillä kaivat tukon taskusta ja ladot seteleitä nipun tiskiin ja pistät loppu tukon takaisin taskuusi, ja ajelet sitten tyytyväisenä hienolla autollasi koska uudessa perässäsi sattuu nyt olemaan (korjauspaikasta riippuen) 1-2 vuoden varaosa takuu !!!

                  Turha tollasta perän vonkunaa on täälä puida, ei se ihmettelemällä kuntoon tule.
                  NÄIN ON!!!
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎