Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehoa e39 520i bemuun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e36next
    BTCF Member
    • May 2004
    • 1574
    • Hattula

    #16
    Originally posted by Bmw Master
    Valitettava tosi asia on, että tuota 20hv:tä et saa siihen lisättyä tuolla rahalla. 50hv:tä et saa tuohon millään rahalla, tai no, jos siihen turbon laittaa ja etc... eipä oikein kannata. Myy pois ja osta 523 tilalle.
    Saapahan tuosta sen 50hp ihan vaparinakin kun ostaa Sport2000-luokan 320i:n moottorin valmiiksi laitettuna mutta kadulle sitä tuskin saa sen jälkeen enää katsastettua ja ajettavuus alakierroksilla ei ole mitään herkkua. Eiköhän noissa Sport2000-luokan e36 ja e46 320i:ssä kuitenkin yli 200 heppaa ole. Mutta tosiaan millään lastu+putkisto setillä on lienee turha haaveilla juuri minkäänlaisesta tehonnoususta eikä tuohon rahaan saa noistakaan kuin sen toisen...
    BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
    Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
    Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by e36next
      Saapahan tuosta sen 50hp ihan vaparinakin kun ostaa Sport2000-luokan 320i:n moottorin valmiiksi laitettuna mutta kadulle sitä tuskin saa sen jälkeen enää katsastettua ja ajettavuus alakierroksilla ei ole mitään herkkua.
      Käsitin kyseessä olevan vaimon kauppakassi, joten tuskin sieltä kaupasta mitään kotia saadaan jos kyseessä katsastamaton rata auto...

      Comment

      • Jamppu_83
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 40

        #18
        joo, kyllä näitä toyota kuskeja näkee jotka hyökkää motonettiin ostaan vaparia koska kyljessä sanotaan +10hv, eli ei mitään tekoa todellisuudella.

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #19
          Kyllä se vaan menee näin että 520 myyntiin ja 523/28 tilalle. Vaparin lastuttamisella saa ehkä max 5hp putkiston kanssa, isompi hyöty lastulla voi olla koneessa jossa tehoa on tarpeeksi ja haluaa vaan säätää esim vääntökäyrää tms. 520 on kuitenkin sopiva monelle paparaiselle joka haluaa mukavan ja ison auton eikä tarvitse suorituskykyä. Tosin 520 myyntihinta+1000 ei välttämättä riitä isomman ostoon...
          Tai jos mamma ei ole absoluuttinen vitosfanaatikko, hommaa sille 325/328.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • e36next
            BTCF Member
            • May 2004
            • 1574
            • Hattula

            #20
            Originally posted by Bmw Master
            Käsitin kyseessä olevan vaimon kauppakassi, joten tuskin sieltä kaupasta mitään kotia saadaan jos kyseessä katsastamaton rata auto...
            Jep jep, mutta minä käsitin tuon sinun jutun sillai, että tuosta koneesta ei saa millään ilveellä vaparina tuota 50 heppaa lisää Sorry...Mun väärinkäsitys.
            Last edited by e36next; 16-04-2006, 18:45.
            BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
            Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
            Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

            Comment

            • konax
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 9

              #21
              Originally posted by jsa014
              Kyllä se vaan menee näin että 520 myyntiin ja 523/28 tilalle. Vaparin lastuttamisella saa ehkä max 5hp putkiston kanssa, isompi hyöty lastulla voi olla koneessa jossa tehoa on tarpeeksi ja haluaa vaan säätää esim vääntökäyrää tms. 520 on kuitenkin sopiva monelle paparaiselle joka haluaa mukavan ja ison auton eikä tarvitse suorituskykyä. Tosin 520 myyntihinta+1000 ei välttämättä riitä isomman ostoon...
              Tai jos mamma ei ole absoluuttinen vitosfanaatikko, hommaa sille 325/328.
              se on muuten emännän kuin minunkin mielestä varma et tähän perheeseeh ei kolmossarjan teini bemua tule. ja tätä kyseistä 520:iä on rakennettu ja pidetty huolella. auto tuli meinaan perheeseen uutena vuonna 1998. et sillain.
              myynnissä chevrolet camaro 88. rs6

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                ...pistä budjettiin tonni lisää ja vaihda nokalle 2.8l kone... Kaikki muu on hukkaanheitettyä rahaa jos suorituskykyä välttämättä juuri tähän autoon haluat lisää.

                Comment

                • toukopouko
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 162
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by aaronp
                  Joopa joo... On se vaan niin surullista et vielä tänäkin päivänä jotkut uskoo et vapariin saa 20hp pelkällä lastulla
                  Kai sitä jostain vapareistakin irtoaa pelkällä lastulla? Sattui silmään nuo speksit uusista 5-sarjalaisista:
                  523i:
                  Sylinteriluku 6
                  Venttiileitä sylinterissä 4
                  Iskutilavuus 2497 cm3
                  Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
                  Suurin vääntömomentti 230 Nm / 3500 1/min
                  Puristussuhde 11 : 1
                  Teho 177 hv / 5800 1/min
                  130 kW / 5800 1/min

                  525i:
                  Sylinteriluku 6
                  Venttiileitä sylinterissä 4
                  Iskutilavuus 2497 cm3
                  Iskun pituus/syl. halkaisija 79 mm/82 mm
                  Suurin vääntömomentti 250 Nm / 2750 1/min
                  Puristussuhde 11 : 1
                  Teho 218 hv / 6500 1/min
                  160 kW / 6500 1/min

                  Tuosta 523:sta voisi kuvitella lastun vaihdolla irtoavan about samat tehot kuin 525:stä... vai onko noilla jotain muutakin eroa? Joka tapauksessa tosi matalaviritteinen tuo uus 523i.
                  - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #24
                    Originally posted by toukopouko
                    Tuosta 523:sta voisi kuvitella lastun vaihdolla irtoavan about samat tehot kuin 525:stä... vai onko noilla jotain muutakin eroa? Joka tapauksessa tosi matalaviritteinen tuo uus 523i.
                    Ei muuten irtoa! Eiköhän noissakin tuo imusarja ole samalla tavalla kuristettu kuten e36:n kohdallakin 323:ssa ja 328:ssa. Eli pelkkä pelkkä lastun ohjelmointi ei auta hevon helvettiäkään huipputehojen suhteen.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • toukopouko
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 162
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Camo
                      Ei muuten irtoa! Eiköhän noissakin tuo imusarja ole samalla tavalla kuristettu kuten e36:n kohdallakin 323:ssa ja 328:ssa. Eli pelkkä pelkkä lastun ohjelmointi ei auta hevon helvettiäkään huipputehojen suhteen.
                      Voihan se tietty niinkin olla. Pisti vaan silmään kun sylinterin mitat ja puristukset on identtiset, ja tehokkaampi pannu puskee sen suurimman tehonsa pihalle 700rpm ylempänä kuin heikompi... ettei vaan olisi ihan softalla kuristettu :P
                      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎