Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52 Pakosarja halki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kje21
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 77
    • Pori. BMW E64 630i cabrio, E91 318d -09

    E39 M52 Pakosarja halki?

    Pakosarjaa epäilivät Rinta-Joupin huollossa.Tsuputtava ääni, kylmänä voimakkaappi. Etuputkista tunkkaamalla ylös ääni vaimenee. Onko muilla ollut vastaavaa? Voiko hitsata? Jäi homma kesken kun kaivuri katkoi sähköjohdon ja auto oli tietenkin nosturilla
    T:Kimmo
  • shotguni
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 70

    #2
    Ite oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt ja tutkinut, että missä vika, ku tuntuu ettei tehot oo oikeen tallella. Etenkin liikkelle lähdettäessä ja muutenkin matalilla kierroksilla auto on tuntunu nuhaselta.

    Tänään sitten tutkiessani huomasin, että tuo takimmainen pakosarja on hitsisaumastaan revenny. Tuo repeymä on juuri ennen lambda-anturia. Uskon ja toivon, että tuo on ollut se suurin ongelma tähän nuhaisuuteen.

    Kysynkin, että voiko tuon hitsata vai pitääkö hankkia uusi jostain(jos pitää niin mistä?)?

    Uskoisin kyllä, että tuon pystyisi hitsata, sillä onhan tuo alunperinkin tehty hitsaamalla. Mutta onnistuuko ihan normi MIGillä+normilangalla. Vai onko tuo jotain erikoismateriaalia? Tietoa?

    Auto on -96 523

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4630
      • Tampere

      #3
      Originally posted by kje21 View Post
      Pakosarjaa epäilivät Rinta-Joupin huollossa.Tsuputtava ääni, kylmänä voimakkaappi. Etuputkista tunkkaamalla ylös ääni vaimenee. Onko muilla ollut vastaavaa? Voiko hitsata? Jäi homma kesken kun kaivuri katkoi sähköjohdon ja auto oli tietenkin nosturilla
      T:Kimmo
      itsellä 328, pata m52tu. Mulla alkoi kanssa ääni että pakosarja vuotaa mutta vuotoa ei löydetty mistään. Pakosarjat ja katit ovat yhtä klönttiä ja kattien päällä on erityspelti. No pakosarjat ja kokoputkisto irti, suoja pellit rälläkällä irti pakosarjasta niin katti oli hitsaussaumasta halki miltei kokomatkalta. Uutta saumaa vaan rosterilangalla ja tähän asti on ainakin pelannut.. (koputtaa puuta)
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Freed
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 425
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by shotguni View Post
        Ite oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt ja tutkinut, että missä vika, ku tuntuu ettei tehot oo oikeen tallella. Etenkin liikkelle lähdettäessä ja muutenkin matalilla kierroksilla auto on tuntunu nuhaselta.

        Tänään sitten tutkiessani huomasin, että tuo takimmainen pakosarja on hitsisaumastaan revenny. Tuo repeymä on juuri ennen lambda-anturia. Uskon ja toivon, että tuo on ollut se suurin ongelma tähän nuhaisuuteen.

        Kysynkin, että voiko tuon hitsata vai pitääkö hankkia uusi jostain(jos pitää niin mistä?)?

        Uskoisin kyllä, että tuon pystyisi hitsata, sillä onhan tuo alunperinkin tehty hitsaamalla. Mutta onnistuuko ihan normi MIGillä+normilangalla. Vai onko tuo jotain erikoismateriaalia? Tietoa?

        Auto on -96 523
        Mitäs materiaalia tuo pakosarja mahtaa olla?

        Comment

        • shotguni
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 70

          #5
          Eikö oo tietämystä tuosta E39 pakosarjan hitsattavuudesta?

          ...no taidan nyt sitten ainakin huomenna yrittää tuon hitsaamista MIGillä.

          Mutta pitäiskö tuohon käydä ostamassa uudet pakosarjan tiivisteet kun kerran joudun tuon pakosarjan irroittamaan. Vai saisko tuon vielä kasattua tiiviisti tuolla vanhalla tiivisteellä?

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            #6
            Rosteria taitaa olla, kyllä kannattaa uusi tiiviste laittaa.

            Comment

            • shotguni
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 70

              #7
              Originally posted by Radon View Post
              Rosteria taitaa olla, kyllä kannattaa uusi tiiviste laittaa.
              Okei. Tänks.

              Mites muuten onko kokemuksia tuon pakosarjan irroittamisesta. Lähteeks ne pinnapultit suosiolla irti vai napsahteleeko poikki? kokemuksia? vinkkejä?

              Ja autohan oli se -96 523

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                9/98-uudemman pakosarjat katteineen: http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=11&fg=50

                ...ja 9/98-vanhemman pakosarjat: http://www.realoem.com/bmw/showparts...70&hg=11&fg=50

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎