Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 takaovien manuaalit aurinkoverhot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

Vastataan myös tänne kaikkien nähtäville, jos tästä joku hyötyisi. Ostin sarjani "Ongelmalapselta" ja siinä oli kaikki mitä asennukseen tarvittiin pl. ovipahviin kiinnitettävä lista verhouran reunaan, sitä ei edes ole saatavana. Mä tein omani kehysliikkeen "H" listasta rälläkällä leikkaamalla sopivan kulman

BMW:tä edustavilta liikkeiltä saa tilattua kyllä sen kaiken pikkunippelin, jos ei satu saamaan muuta kuin nuo verhorullat.
    Leikkasin todellakin sen uran, en nyt ihan tuurilla mutta taidolla ja "noinmitat" ynnä sijainti selviävät kyllä tähän threadiin linkittämäni sivuston kuvista. Uran leveys on mulla n.7mm ja pituus 520mm (voit varmistaa tuon orig. pahvin omistajilta), sinne ikkunan viereen jää ovipahvia surkean kapea soiro, joka ei niin kaunis ole, muttei se sieltä niin näy.

Kolmioikkuna on helppo asentaa. Mulle tuli pätkät ikkunapuitteen muovista sisälistaa, josta pääsin paperille piirtämään läpi verhokoukun paikat. Kolmioikkunan verhorullat menee kiinnikkeet laittamalla ja yhden 4mm reijän oviverhoiluun poraamalla nätisti.

Tossa toisessa ovipahvissa teippasin siihen päälle maalarinteippiä ja piirsin leikattavan aukon siihen. Sitten porasin alkureijän, lyhensin kuviosahanterää lyhyemmäksi, ettei se ota kiinni oven sisäkaluihin ja sahasin sen aukon siinä paikoillaan, sillä välttyy tuon ovipahvin "luikertelulta". Mattoveitsellä et tee käytännössä mitään, tuo "pahvi" on jotenkin lasikuitumaista, siihen ei mattoveitsi pysty.

Mutta mikäli olet perfektionisti en kehota ryhtymään sahauspuuhiin, kyllä tuolla modilla siitä autostasi neitsyys kuolee Positiivista modissa on matkustamisen hiljaisuus kun lapsia ei häikäise
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4854
      • Espoo

Mulle pitäisi olla tulossa sarja, jossa on myös ovipahvit. Voin mittailla siitä noita aukkojen kokoja. Itse joudun kanssa luultavasti askartelemaan, kun musta nahka, aurinkoverhot ja airbagluukku -yhdistelmällä olevia takaovipahveja ei oikein löydy. Lähinnä siis verhot ja bägi ei usein kulje samassa pahvissa.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

Comment

• O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

Originally posted by O.K. View Post
        Mulle pitäisi olla tulossa sarja, jossa on myös ovipahvit.
        No ei tainnut noita verhoja tulla, myyjä teki oharit, vaikka menin hänen kotikaupunkiinsa tuossa kesällä. Mutta ei siitä sen enempää.

Nyt olisi toisaalta saatavilla pelkät verhot ja verhokololliset ovipahvit pitäisi saada vaihdossa noisten nykyisten tilalle, joten miten olette menetelleet noiden verhojen vastakappaleiden/kiinnityskoukkujen kanssa? Nehän saa ostettua erikseen (kuten muutkin pikkutilpehöörit), mutta miten niiden kiinnitys ikkunan sisäpokaan? Noille "verhopokille" on olemassa oma osanumero, mutta oletteko tehneet vain noihin normaalipokiin tehty jotkut kolot kiinnikkeille? Ja onkohan tuo kolo ainoa ero noissa eri osanumeroisissa pokissa vai onko niissä joku erikoinen kiinnityssysteemi noille vastinkappaleille?
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

Comment

• josh
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 100
          • Eura

Mulla vaihtui normaalit pahvit verhollisten tilalle. Paneelien yläosat jäi tietysti löysäksi kun ei ole sitä pystylistaa ikkunoiden väliin.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎