Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lukko temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    E39 lukko temppuilee

    Onkos kenelläkään kokemusta siitä kun apukuskin puoleinen takaoven lukko oikuttelee? Välillä toimii normaalisti ja välillä ei aukea lainkaan, ei sisältä eikä ulkoa, pari kertaa tehnyt saman tempun että jää lukkoon eikä aukea sitten millään.

    Viime kerralla ( sunnuntaina ) kun sain auki, purin verhoilut pois ja nitkuttelin liittimet läpi sekä voitelin kaikki crc:llä...

    Ja sitten eilen illalla ovi taas tukevasti lukossa, ei aukea vaikka renaa keskuslukkoa tai kuskin oven lukkoa avaimella

    Onkos tässä E39:ssä samaa synkronoiti niksipirkkaa kuin aina niin luotettavassa ja loogisessa E34:ssa?
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ei auta vaikka upotat sen oven crc:hen, nyt kun vielä saat sen oven auki niin pura se auki ja ota siitä mekaanisen lukon kyljessä olevan mustan muovisen sähkövimpaimen irti ja hae uusi, maksaa noin 80€.

    Jossain vaiheessa se menee niin jumiin että et saa sitä enää auki vaan joudut rikkomaan ovipanelin sisäpuolelta päästäksesi käsiksi sinne.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Heguli
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 815
      • www.e30m3.fi

      #3
      Ei sulla olisi sitä osanumeroa antaa niin voisi hakea sen valmiiksi kun ovi seuraavan kerran aukeaa.
      Die beste fahrt mit hosen an, BMW

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Heguli
        Ei sulla olisi sitä osanumeroa antaa niin voisi hakea sen valmiiksi kun ovi seuraavan kerran aukeaa.
        "Actuator 67 11 8 352 165"
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #5
          Kiitos paljon Laitetaan tilaukseen.
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • am_tiainen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 58
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by Heguli
            Onkos kenelläkään kokemusta siitä kun apukuskin puoleinen takaoven lukko oikuttelee? Välillä toimii normaalisti ja välillä ei aukea lainkaan, ei sisältä eikä ulkoa, pari kertaa tehnyt saman tempun että jää lukkoon eikä aukea sitten millään.
            Kaverilla E38 oli koko talven sama vika apukuskin puoleisella takaovessa. Kaveri oli sen verran laiska ettei jaksanut viedä sitä korjaukseen. No tuossa viikko sitten se rupesi toimimaan (7kk oli toimimatta). En tiedä liittyikö lämpö jotenkin siihen mutta aika ihmeellinen vika kun se kerran itsestään korjaantui. Viime kesänä siinä on joskus sama vika mutta muutaman kerran lukituksen/avaus session jälkeen se toimi.

            PS. Taitaa olla kuitenkin sen verran viallinen että se pitää vielä vaihtaa kun sen vielä pystyy vaihtamaan. Olihan se kyllä suoranainen ihme että se lähti 7kk päästä toimimaan vaikka autolla on ajettu joka ikinen päivä.
            Last edited by am_tiainen; 21-05-2006, 20:40.

            Comment

            • Heguli
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 815
              • www.e30m3.fi

              #7
              No niin, ovi aukesi vihdoin. Kiskasin verhoilun irti ja ihmettelen miten se actuator nyt sitten sinn vaihdetaan kun sellainen on valmiiksi hankittuna tässä ollut jo jonkin aikaa ?

              Eli ohjeita kaivataan miten osa vaihdetaan koska ahtaalta näyttää ja tuntuu oven sisällä olevan, pitääkö kentien viedä auto gynekologin käsittelyyn?
              Die beste fahrt mit hosen an, BMW

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Heguli
                No niin, ovi aukesi vihdoin. Kiskasin verhoilun irti ja ihmettelen miten se actuator nyt sitten sinn vaihdetaan kun sellainen on valmiiksi hankittuna tässä ollut jo jonkin aikaa ?

                Eli ohjeita kaivataan miten osa vaihdetaan koska ahtaalta näyttää ja tuntuu oven sisällä olevan, pitääkö kentien viedä auto gynekologin käsittelyyn?
                Otat sen koko mekaanisen lukon irti mikä on kiinni muistaaksen 3:lla ruuvilla oven päädystä, ja sen jälkeen kun sulla on se pujoteltu sieltä oven sisältä pois niin näet kyllä miten se on siinä kiinni, ei paha ollenkaan!
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Heguli
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 815
                  • www.e30m3.fi

                  #9
                  Jesh, vaihdettu on . Se olikin ne vaijerit jotka siellä pani hanttiin.

                  Kiitokset kaikille neuvoja antaneille, nyt ei tarvitse enään punottaa marketin parkkipaikalla kun kaikki tunkee takapenkille samasta ovesta .

                  Onkos muuten kuskin ovi sellainen että aukeaa avaimella vaikka sama vika iskee ?
                  On meinaan muutaman kerran tehnyt nii että nuppi ei nouse ekalla aukaisulla mutta toisella jo nousee, eli taitaa sama osa olla menossa...
                  Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                  Comment

                  • Piplis
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 292
                    • Kerava

                    #10
                    Onkos tämä osa sellainen, joka kannattaa tilata ihan Laakkoselta, vai löytyykö netin syövereistä joku hyväksi havaittu paikka bemarin varaosille?

                    Kummallakin puolella takkuaa takaovien lukot 3/99 528iA:ssa. Ärsyttävää tälläinen pikkuvikaisuus japsilaatuun tottuneelle
                    *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #11
                      Very big problem

                      Lainaanpa topiccia:

                      Eli E39 ja etumatkustajan ovesta kaikki sähköt pimeenä. Lukko ei aukea, ikkuna ei toimi, peili ei toimi. Vika on johdossa joka menee pilarista oveen. Miten helvetissä saan oven auki?
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • TROCK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 435
                        • Tampere

                        #12
                        e39 repsikan ovi lukossa

                        Bemari näköjään osa valkata kenet haluaa päästää sisään!

                        Piti juuri lähteä kuskaamaan anoppia, kun apukuskin puoleinen etuovi ei auennut lukosta samalla kertaa kuin muut ovet. Hämmästyksissäni painoin keskikonsolista ovien lukitus-/avauspainiketta ja kas ovi aukesi. Tämän jälkeen anoppi sisään ja menoksi. Ajossa jälleen uusi yritys samaisesta napista ja nyt on kiinni ja pysyy! Anoppi ulos autosta tyylikkäästi kuskin puolelta.

                        Onko nyt tosiaan niin, että asialle ei voi tehdä yhtään mitään muuta kuin rikkoa ovipaneelin?! Sanomattakin on selvää, että olemme lomamatkalla ja tulee hiukan liikaa "safööri"-olo, jos matkustajat istuvat kaikki takapenkillä. Eli kertokaa nyt joku ihmeessä, jos vaikka jotain olisi tehtävissä.

                        ps. autonvaihto olisi ajankohtainen ja jo pieneksi hetkeksi hylkäsin mielessäni mesen (ks. topic e60 vs w211), mutta niinköhän se sittenkin pitää ottaa uudestaan harkintaan. Ei tämmösiä "ominaisuuksia" kestä millään...!
                        - - - - - - -
                        F10 520dA
                        ex E61 530dA, ex E39 530dA

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by TROCK View Post
                          Bemari näköjään osa valkata kenet haluaa päästää sisään!

                          Piti juuri lähteä kuskaamaan anoppia, kun apukuskin puoleinen etuovi ei auennut lukosta samalla kertaa kuin muut ovet. Hämmästyksissäni painoin keskikonsolista ovien lukitus-/avauspainiketta ja kas ovi aukesi. Tämän jälkeen anoppi sisään ja menoksi. Ajossa jälleen uusi yritys samaisesta napista ja nyt on kiinni ja pysyy! Anoppi ulos autosta tyylikkäästi kuskin puolelta.

                          Onko nyt tosiaan niin, että asialle ei voi tehdä yhtään mitään muuta kuin rikkoa ovipaneelin?! Sanomattakin on selvää, että olemme lomamatkalla ja tulee hiukan liikaa "safööri"-olo, jos matkustajat istuvat kaikki takapenkillä. Eli kertokaa nyt joku ihmeessä, jos vaikka jotain olisi tehtävissä.

                          ps. autonvaihto olisi ajankohtainen ja jo pieneksi hetkeksi hylkäsin mielessäni mesen (ks. topic e60 vs w211), mutta niinköhän se sittenkin pitää ottaa uudestaan harkintaan. Ei tämmösiä "ominaisuuksia" kestä millään...!
                          Paha arvioida että mikä on vikana, joten sen mukaan korjausmahdollisuudet. Itsellä reistaili pari kertaa samalla tavalla viime talvena ja sitten tilttasi lopullisesti kiinni. Itselläni oli ovenjohtosarjasta yksi johto a-pilarin ja oven väliltä hapettunut joten piti antaa oven johtosarjaan virtaa "hyppylangalla". Liikkeessä korjautin tuolloin.

                          Mitä tulee ovipahviin niin se lähtee kyllä irti hajottamattakin kun vain varovasti sen onnistuu nitkuttamaan paikaltaa siitä lukonnupin kohdalta. Harvemmin tässä onnistuu hajottamatta.

                          Toivottavasti löytyy ratkaisu...

                          ps. w211:ssä ne keskuslukot vasta reistailee eikä ole muuten vitsi.
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • TROCK
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 435
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Laxa View Post
                            Paha arvioida että mikä on vikana, joten sen mukaan korjausmahdollisuudet. Itsellä reistaili pari kertaa samalla tavalla viime talvena ja sitten tilttasi lopullisesti kiinni. Itselläni oli ovenjohtosarjasta yksi johto a-pilarin ja oven väliltä hapettunut joten piti antaa oven johtosarjaan virtaa "hyppylangalla". Liikkeessä korjautin tuolloin.

                            Mitä tulee ovipahviin niin se lähtee kyllä irti hajottamattakin kun vain varovasti sen onnistuu nitkuttamaan paikaltaa siitä lukonnupin kohdalta. Harvemmin tässä onnistuu hajottamatta.

                            Toivottavasti löytyy ratkaisu...

                            ps. w211:ssä ne keskuslukot vasta reistailee eikä ole muuten vitsi.
                            Kiitos kommenteista. Uskoisin, että mullakin kyse on tuosta johtosarjasta eikä niinkään varsinaisesti lukosta. Eilen iltamyöhästä huomasin vielä, että repsikan puolen peilin säädöistä ei toimi suunnat alas ja toiseen sivusuuntaan. Tosin tähänkään vaivaan ei taida päästä käsiksi oviaukon "karmin" puolelta? Eli siis sielä saranapuolelta vai miten olis?

                            Jollain tapaa tuntuu, että kaiken taitavalla merkkihuollolla on jotain osuutta asiaan. Hehän joutuivat tässä hetki sitten irrottamaan tuon oviverhoilun ja osasivat siinä samalla asentaessaan sitä takaisin, laittamaan sähkölasin kytkimen väärinpäin! No tällä ongelmalla ja sähkölasilla ei liene mitään tekemistä keskenään, koska nyt lasi toimii, mutta anyway jos heidän sormensa ovat olleet edes lähellä, vedän oitis johtopäätöksiä. Ja mainostettakoon, että tässä kunnostautui taas Tampereen MetroAuto, tällä kertaa Hatanpää!

                            ps. no joo, ehkä tässä ei vielä tartte mennä mersukauppaan...
                            - - - - - - -
                            F10 520dA
                            ex E61 530dA, ex E39 530dA

                            Comment

                            • TROCK
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 435
                              • Tampere

                              #15
                              Asia toistaiseksi jonkinlaisessa hoidossa. Tuossa tämän päivän "pikataipaleella" koittelin silloin tällöin painella peilin säätöä alaspäin (ei toiminut eilen) ja yhdellä kertaa tärppäsi! Välittömästi koittamaan keskikonsolista, josko se repsikan ovikin aukeaisi lukosta. Ja aukesihan se! Sittemmin koittelin aina välillä säätää peiliä ja suurimmaksi osaksi peilin säätö alas ei toiminut, lukitusta en enää arvannut testata ja päivän pysähdyksilläkin auto oli lukitsematta.

                              Mutta tietääkö joku sanoa, voiko alla olevan kuvan johdolla olla mitään tekemistä tuon lukon aukeamisen kanssa? Kuvan johtonippu menee ovesta ulkopeilille ja ruuvin vastakappale, joka kuvassa näkyy on oven ilmakanavan ruuvia varten. Punainen johto on saanut osumaa ja eriste on rikki toiselta puolen johtoa. Tämä on saattanut vetää maihin. Oman järjen mukaan selittäisi peilin vajaatoiminnan, mutta voiko tällä olla yhteyttä oven lukittumiseen?! Kertokaa jos joku tietää, mikä johto tuo punainen edes on.

                              Kun sain ovipahvin illalla irti, ei systeemit ole oikkuilleet lainkaan. Mutta jotenkinkaan en uskalla vielä koota pahvia paikalleen ellei joku osaa vahvistaa, että tuolla voisi olla jotain tekemistä lukon kanssa. Kaikki johtoliitokset oven sisässä näyttivät muuten siltä kuin pitääkin.
                              Attached Files
                              - - - - - - -
                              F10 520dA
                              ex E61 530dA, ex E39 530dA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎