Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Konepelti jumissa, nopeaa helppiä tarvitaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kekke
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 75
    • Lahti

    E39 Konepelti jumissa, nopeaa helppiä tarvitaan

    Moikka,

    VM-96 E39 Sedanin konepellin avausvaijeri jumissa. Munuaiset ovat jo irti ja apukuskinpuoleinen lukko saatu vapautettua, mutta kuskin puolen lukko vieläkin kiinni(ei auta vetäminen munuaisten takana olevasta vaijerista).

    Jos joltain löytyisi hyviä kuvia/vinkkejä missä kuskinpuolen vaijeri kulkee niin jospa sen vaikka saisi "tiirikoitua" auki...

    Oon parasta aikaa tuskailemassa tuon kanssa joten nopeita ja hyviä neuvoja kaivataan.

    Edit:
    Kiitti vinkeistä, ongelma jo ratkennut, oli vaijereiden liitoskohta pamahtanut konehuoneesta auki ja kaikenkukkuraksi kuskinpuolen lukkomekanismissa oli jotain roinaa välissä. Sain kammettua lukkomekanismin auki kuskin puoleisen munuaisen takaa, olipa homma... Vaijereista vätäminen auttoi vain apukuskinpuolelle.
    Last edited by Kekke; 24-05-2006, 10:48.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    E38:ssa tuo vaijeri kulkee kuskinpuolen etu-umpion päältä sen lukkopellin takapuolella. Ehkä E39:ssä on samalla lailla. Koita kaivella se rautalankakoukulla esiin umpion ja lukkopellin välistä.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Miten A-pilarin avauskahva käyttäytyy? Yksi konsti on, että ruuvaat irti avauskahvan ja otat pihdeillä hyvän otteen vaijerista ja yritä vetää auki.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Ide
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 74
        • Ii

        #4
        No jee! Konepellin aukaisuvaijeri katkesi kahvan luota E39:stä. Nyt pitäisi keksiä, millä pelti aukeaa ja miten uuden vaijerin saisi paikoilleen.
        E39 530dAt 9/98
        www.ilkansivu.net

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Ide View Post
          No jee! Konepellin aukaisuvaijeri katkesi kahvan luota E39:stä. Nyt pitäisi keksiä, millä pelti aukeaa ja miten uuden vaijerin saisi paikoilleen.
          Pääseekö siitä katkenneestä vaijerin päästä vetämään pihdeillä?

          Comment

          • Ide
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 74
            • Ii

            #6
            Vaijeri oli katkennut siitä kahvan juuresta, eli vaijeria voisi kiskoa pihdeillä. Ostin jo uuden vaijerin, eli se on vaan sellainen 30...40cm pätkä. En vielä ehtinyt tutkia, että mitä kaikkea sieltä olisi purettava, että pätkän saa vaihdettua. Onko joku vaihtanut vaijeria? Joutuuko tonkimaan paljon paikkoja auki?
            E39 530dAt 9/98
            www.ilkansivu.net

            Comment

            • espi70
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 78

              #7
              Sama ongelma

              Sama ongelma täälläkin, E39:n vaijeri on poikki 2 - 3 cm päässä avauskahvasta, siinä on vielä jämät jäljellä. Oliko tähän vinkkejä että miten tuo vaihto tapahtuu?
              Pitänee katsoa josko sitä vaijeria näkyisi sen verran että saisi siitä vedettyä luukun auki. Jos ei onnistu niin pitänee askarrella munuaiset irti, vai oliko tähän jotain parempaa keinoa?

              Comment

              • arpuC
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1377

                #8
                Tuossa on osalistaus http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=41&fg=35

                Ja muistaakseni e38:ssa menee melkolailla samalla tavalla tuo kaapeli tai ainakin tätä voi soveltaa:

                So today my hood would not open, I folded the plastic down to fish for the cable. Found the cable but it was not broke. Here is how I got the hood open! See the cable? Cut a hole in the corner and start fishing! Open! The lock: So the issue was it just broke?!?!! So now I need a new grill and lock.


                As you may remember my cable broke and had to break my grill to get the hood open. Here is the fix. Part # 51238168163 New cable: This part was broken on my cable Remove both hood locks Undo centre screw Remove the cable cover Unklip the cable holder Open it and remove the top cable (going in the c


                If you read different bimmer forums, the hood cable is commonly broken, causing a lot of headache, sometimes you can't even open the hood. My theory is that road salt, debris etc. causes corrosion, then causing binding, therefore people use more and more force to open the hood until the bowden cabl
                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                En löydä enää sun luo
                Teitkö sä tän tahallaan?
                Nyt kaikki palaa.

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #9
                  Vanha topic, mutta apu olisi tarpeen.

                  Vaijeri kahvan juuresta poikki ja pihdeillä vetämällä ei tapahdu juuri mitään. Kuskinpuoleinen salpa auki, mutta toinen vielä visusti kiinni.

                  Hyviä neuvoja?
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Kilpuri View Post
                    Vanha topic, mutta apu olisi tarpeen.

                    Vaijeri kahvan juuresta poikki ja pihdeillä vetämällä ei tapahdu juuri mitään. Kuskinpuoleinen salpa auki, mutta toinen vielä visusti kiinni.

                    Hyviä neuvoja?
                    No tämä on aika radikaali toimenpide mutta kerran jouduttiin kaverin autoon suorittamaan.
                    Juurikin vänkärin puoleinen lukko oli jumissa ja vaijeri poikki.Munuainen väkipakolla irti ja puukkosahalla lukkotappi poikki..aukes
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • Kilpuri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 831
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by tigu View Post
                      No tämä on aika radikaali toimenpide mutta kerran jouduttiin kaverin autoon suorittamaan.
                      Juurikin vänkärin puoleinen lukko oli jumissa ja vaijeri poikki.Munuainen väkipakolla irti ja puukkosahalla lukkotappi poikki..aukes
                      Kuulostaa... ...miehekkäälle.

                      Vois vielä kokeilla jotain muuta.(?)
                      Now: 525xd -09
                      Ex: 330d -07
                      Ex: 328i -96

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Kilpuri View Post
                        Kuulostaa... ...miehekkäälle.

                        Vois vielä kokeilla jotain muuta.(?)
                        Onko kokeiltu sillä tavalla että toinen painaa tai nostattaa konepeltiä kevyesti samalla kun toinen vetää vaijerista? Kun tuo vaijeri katkesi niin mulla jäi samalla tavalla toinen nurkka lukkoon mutta aikansa kun nyki vaijeria niin kyllä se aukesi.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          #13
                          Jenkkityyliin eli rälläkällä maskipeltiä edestä pois ja sitte kiinnike palasiks. Ei vaan, kokeiles pihdeillä näprätä sitä toista lukitinta auki munuaisen takaa, voipi olla että saat auki.

                          Comment

                          • Ivl
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 216
                            • Oulunsalo

                            #14
                            Originally posted by Kekke View Post
                            Moikka,

                            VM-96 E39 Sedanin konepellin avausvaijeri jumissa. Munuaiset ovat jo irti ja apukuskinpuoleinen lukko saatu vapautettua, mutta kuskin puolen lukko vieläkin kiinni(ei auta vetäminen munuaisten takana olevasta vaijerista).

                            Jos joltain löytyisi hyviä kuvia/vinkkejä missä kuskinpuolen vaijeri kulkee niin jospa sen vaikka saisi "tiirikoitua" auki...

                            Oon parasta aikaa tuskailemassa tuon kanssa joten nopeita ja hyviä neuvoja kaivataan.

                            Edit:
                            Kiitti vinkeistä, ongelma jo ratkennut, oli vaijereiden liitoskohta pamahtanut konehuoneesta auki ja kaikenkukkuraksi kuskinpuolen lukkomekanismissa oli jotain roinaa välissä. Sain kammettua lukkomekanismin auki kuskin puoleisen munuaisen takaa, olipa homma... Vaijereista vätäminen auttoi vain apukuskinpuolelle.
                            "Rahikaisella" varmaan sama vika, että liitoskohta on irti/rikki. Jalkatilassa vaijeri liikkuu kevyesti, vaijeri uusittu kesäkuussa. Nyt tarvisin vinkkejä millä konstilla pelti saadaan auki, munuaiset irroitettu ja vaijerista vetämällä aukes vänkärin puoli, mutta toisen puolen kanssa tapeltu aamusta, mutta ilman tulosta.

                            Jukka
                            Bmw X5 2011
                            Vw caddy 2019

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              #15
                              edit, ei mitään tuli luettua hätäisesti....
                              E61 535d -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎