Tuo 11 (12) reikäinen on jo parannettu tiiviste. Entä konepellin reunoissa olevat tiivisteet? Onko kaikki kunnossa ja paikallaan? Onko tuulilasin alareunassa oleva muovi kunnossa? Teippasit jo uran mutta teippasitko koko lasin reunan a-pilariin asti? Sinun pitäisi yrittää paikallistaa ääni ja sitten a-pilarien suojat irti ja katsot miltä liimasaumat näyttää/onko lasi irti, tosin voihan se vika olla alareunassakin eikä sitä näe kuin kojelaudan purkamalla.
Kaikki tiivisteet on minun mielestä OK ja paikoillaan. Lasin alareunan muovikin on OK. Laitoin siis jotain vaahtomuovista ikkunatiivistettä niihin lasin sivutiivisteiden uriin ihan katolta sinne lasin alareunaan saakka. Ensin kun kävin ajamassa niin suhisi ihan kuin ennenkin sit toisella reissulla aluksi satoi ja suhina hävisi!!!???
Kavikö nyt niin että se laittamani tiiviste kastui ja eristi näin sen äänen?
Mites ne irtoaa ne pilarien suojukset?
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Tosin jos lasi on matkustajan puolelta selvästi irti niin (airbagin takia) ainoa oikea korjaustapahan olisi lasin irroitus ja vaihto/uudelleen liimaus. Mutta jos siellä on vain pieni aukko niin tuon suojuksen alta sen voi hyvällä tuurilla saada tukittua sopivalla aineella joka menee kunnolla sauman väliin.
Suhinan tarkkaa lähdettä koitettu paikallistaa....??
Tänä aamuna töihin mennessä ei jostain syystä taas suhissu juuri ollenkaan ja kuumana kotiinpäinkin alkumatkan oli hiljaa mutta nyt taas suhisee. Kovin on mystistä?
Kurkistin kuskinpuolella sinne pilarin suojan alle ja näytti kyllä siltä että orkkislasi tuo on. Oli niin tasainen se liimasauma. En vaan saanu sitä suojaa sieltä kojetaulun välistä irti tai sitten vaan oli liian vähän voimaa.
Mitenkähän, lähteeko se tiivistekehys ulkopuolelta irti? Jos oikein ymmärsin nin TIS:n mukaan lähtee. Jos vaikka tilais uuden kun tuo on vähän kovettuneen oloinen tuo vanha.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Suhinan tarkkaa lähdettä koitettu paikallistaa....??
Tänä aamuna töihin mennessä ei jostain syystä taas suhissu juuri ollenkaan ja kuumana kotiinpäinkin alkumatkan oli hiljaa mutta nyt taas suhisee. Kovin on mystistä?
Kurkistin kuskinpuolella sinne pilarin suojan alle ja näytti kyllä siltä että orkkislasi tuo on. Oli niin tasainen se liimasauma. En vaan saanu sitä suojaa sieltä kojetaulun välistä irti tai sitten vaan oli liian vähän voimaa.
Mitenkähän, lähteeko se tiivistekehys ulkopuolelta irti? Jos oikein ymmärsin nin TIS:n mukaan lähtee. Jos vaikka tilais uuden kun tuo on vähän kovettuneen oloinen tuo vanha.
Lasin vaihtaneena voin sanoa että alumiinivahvisteinen lista ei kovin kauniina irtoa, ja uutta listaa ilman lasin irroitusta on (lähes) mahdoton laittaa, koska liimat on luultavasti tiellä.
Oli lasi orkkis tai vaihdettu, niin liima on todella siisti jos on ollut ammattitaitoinen vaihtaja.
Se a-pilari repäistään ensin irti ja alapää lähtee nostamalla.
Nonniin, teippailin tuota lasin reunaa ja yläreunasta se suhisee. Ja nimenomaan tiivisteen ja pellin saumasta. Se tiiviste irvottaa muutamasta kohdasta eikä näköjään muuta tarvitse.
TIS:n mukaan se tiivisteen eli kehyksen VOI VAIHTAA irroittamatta lasia. Uusi kehys maksaa 30eur eli ei ole edes kallis. Suomentelin sitä ohjetta ja en ole ihan varma ymmärsikö kaiken. Eli seuraavan jos joku vois kääntää.
"Before fitting the new windscreen frame, the thin rubber strip should be removed from its plinth (arrowed next to the adhesive strip in figure 1). The plinth should also be shortened by length D over a length of approx. 100mm starting in the top corner."
Kiitos.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Siis näissä e39:n tuulilasin suhinoissa on kyse juuri siitä että siinä on tuo huullostiivisteinen tiiviste joka vanhemmiten tahtoo hieman kutistua+kovettua ja huullos löystyy/irtoaa lasin upotuksen reunoilta. Erityisesti näin tapahtuu yläkulmissa jolloin alkaa myös suhinat. Kyse ei siis missään tapauksessa ole siitä että lasi olisi liimauksistaan irti, vaan vain ja ainoastaan tiivisteen vaihto poistaa ongelman.
Tosin jos tiiviste alkaa olemaan jo finaalissa, ei lasikaan enään voi olla kaksinen, joten mielummin molemmat vaihtoon.
"Before fitting the new windscreen frame, the thin rubber strip should be removed from its plinth (arrowed next to the adhesive strip in figure 1). The plinth should also be shortened by length D over a length of approx. 100mm starting in the top corner."
Kiitos.
Niin jos joku voisi Suomentaa tuon....
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Eipä lähde se vanha tiiviste sieltä mihinkään. On sen verran tiukka se rako ja olisko vähän liimautunutkin että en saanu sitä pois. Sivuilta kyllä irtos mutta se yläreuna ei. Uusi tiiviste on hommattuna joten ens viikolla pitää viedä jonnekin lasin vaihtoon.
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Jos kunnolla on lasi liimattu niin ei lasi lähde irti hajoamatta,niin varaudu samalla lasin vaihtoon.Toivottavasti saat paikallistettu vuodon ilman lasin ja kehyksen vaihtoa.
Nonniin, teippailin tuota lasin reunaa ja yläreunasta se suhisee. Ja nimenomaan tiivisteen ja pellin saumasta. Se tiiviste irvottaa muutamasta kohdasta eikä näköjään muuta tarvitse.
TIS:n mukaan se tiivisteen eli kehyksen VOI VAIHTAA irroittamatta lasia. Uusi kehys maksaa 30eur eli ei ole edes kallis. Suomentelin sitä ohjetta ja en ole ihan varma ymmärsikö kaiken. Eli seuraavan jos joku vois kääntää.
"Before fitting the new windscreen frame, the thin rubber strip should be removed from its plinth (arrowed next to the adhesive strip in figure 1). The plinth should also be shortened by length D over a length of approx. 100mm starting in the top corner."
Kiitos.
Pitääkö toi paikkansa, että ton tiivisteen voi vaihtaa ilman lasin irroitusta?
Tossa joku aika sitte kyselin tuota asiaa Vehon varaosa-myyjältä samalla ku jotain muita osia hain, ni hän epäili, että tuo tiivisteen vaihto ei onnistuisi ilman lasin irroitusta. Siksi jätin tuon silloin ostamatta.
Mut jos kerran sen tiivisteen pystyy vaihtamaan, ni pitääkö se uusi tiiviste laittaa kiinni jollain tiivistemassalla tai vastaavalla paikalleen? vai painetaanko se vaan sinne uraan?
Kaikki tiivisteet on minun mielestä OK ja paikoillaan. Lasin alareunan muovikin on OK. Laitoin siis jotain vaahtomuovista ikkunatiivistettä niihin lasin sivutiivisteiden uriin ihan katolta sinne lasin alareunaan saakka. Ensin kun kävin ajamassa niin suhisi ihan kuin ennenkin sit toisella reissulla aluksi satoi ja suhina hävisi!!!???
Kavikö nyt niin että se laittamani tiiviste kastui ja eristi näin sen äänen?
Mites ne irtoaa ne pilarien suojukset?
mulla on e34 sama homma kaikki paikat mistä vois suhista on teippailtu ja tilkitty vesi sateella ei suhise juuri yhtään.
Jos joku arpoo samaa asiaa ku minä. Eli siis sitä, että onnistuuko toi tiivisteen vaihto ilman tuulilasin irrotusta. Niin onnistuu.
Mega-auton myyjä sanoi, että vaihtaminen on teoriassa mahdollista ilman tuulilasin irroitusta, mutta käytännössä mahdotonta. Kuitenkin pienellä riskillä tuon ostin kun maksoi vain 25e. Vaihtaminen oli helppo homma. Vanha lähti siististi repimällä pois. Uusi tiiviste meni helposti ja siististi uraansa ihan vaan käsin painelemalla. Kannattaa putsata toi ura huolella ennen uuden asentamista.
Jos joku arpoo samaa asiaa ku minä. Eli siis sitä, että onnistuuko toi tiivisteen vaihto ilman tuulilasin irrotusta. Niin onnistuu.
Mega-auton myyjä sanoi, että vaihtaminen on teoriassa mahdollista ilman tuulilasin irroitusta, mutta käytännössä mahdotonta. Kuitenkin pienellä riskillä tuon ostin kun maksoi vain 25e. Vaihtaminen oli helppo homma. Vanha lähti siististi repimällä pois. Uusi tiiviste meni helposti ja siististi uraansa ihan vaan käsin painelemalla. Kannattaa putsata toi ura huolella ennen uuden asentamista.
Auto oli e39 -96
tämä on kyllä e39:n omistajille, ainakin mulle hyvä juttu, nimim. ehjä lasi ja suhiseva tiiviste...
eli siis vaihdoitko vain tuon ylätiivisteen?
vai myös reunoilta?
tämä on kyllä e39:n omistajille, ainakin mulle hyvä juttu, nimim. ehjä lasi ja suhiseva tiiviste...
eli siis vaihdoitko vain tuon ylätiivisteen?
vai myös reunoilta?
se on yks tiiviste, joka koostuu reunoista ja yläosasta. Makso 25e.
Mulla myös tuulilasi ihan hyvässä kunnossa, mutta se vanha tiiviste oli niin haperossa kunnossa, että lähti osittain ihan murusina irti.
Eilisen lyhyen ajon jälkeen näytti myös noi suhinat kadonneen.
Kaikki tiivisteet on minun mielestä OK ja paikoillaan. Lasin alareunan muovikin on OK. Laitoin siis jotain vaahtomuovista ikkunatiivistettä niihin lasin sivutiivisteiden uriin ihan katolta sinne lasin alareunaan saakka. Ensin kun kävin ajamassa niin suhisi ihan kuin ennenkin sit toisella reissulla aluksi satoi ja suhina hävisi!!!???
Kavikö nyt niin että se laittamani tiiviste kastui ja eristi näin sen äänen?
Mites ne irtoaa ne pilarien suojukset?
Itselläni suhisi ja vihelti tuulilasinvaihdon jälkeen. Vihellys hävisi aina jos oli satanut. Vedin mustaa sähköteippiä (Bauhaussista pari euroa rulla) tuuliasin reunoissa olevien urien päälle ja suhinat vähenivät huomattavasti ja vihellyskin tuntuu kadonneen. Pari päivää olen nyt ajellut ilman vihellysääniä. Toivottavasti loppui lopullisesti.
Comment