Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d automaattivaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markus varjonen
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 46
    • Raisio

    #16
    Originally posted by Hemi
    Eli siis menty vaihtamaan vihreälätkäiseen ja ilmeisesti jonkin verran ajettuun 530D:hen uudet öljyt...tai sen verrankun sinne nyt saa liruteltua ja nyt on mm.venttiilikoneisto jumissa?
    Ikävä kyllä jos/kun nuo oireet öljynvaihdon jälkeen ilmenee, on peli pelattu.
    Jos ostit liikkeestä niin piilevä vika alkoi siitä hetkestä kun nuo öljyt mentiin vaihtamaan, eli ainakin puoliksi pitäisi kustannukset saada myyjäliikkeen kanssa. He kuitenkin ovat rajusti mokanneet jos ovat ottaneet sisään ja myyneet eteenpäin kiesin jonka laatikkoon on menty vaihtamaan öljyt.
    liikkeestä ostettu ja puoliksi kustannukset menee.

    E92 325i
    ex
    E91 320d
    E39 523
    E39 530da
    e38 740i
    e39 530d
    e32 735i
    e30 320i

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by markus varjonen
      liikkeestä ostettu ja puoliksi kustannukset menee.
      Miksi ne menee puoliksi?
      E39 528iA

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by TJJ
        Miksi ne menee puoliksi?
        Delta-autolla oli mm tälläinen takuu silloin + vuosi sitten kun omani sieltä vaihdoin.
        Pari kk auton vaihdon jälkeen meni bemusta abs anturi ja puolet piti maksaa..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Juho_Nurmi
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 27

          #19
          Minäkin ihmettelen sitä et miksi pitää maksaa puolet?

          Eikö autoliikkeellä ole kuitenkin vastuu näinkin tuoreen kaupan jälkeen ilmenevistä vioista. Vika kun on ollut autossa kun öljyt on menty vaihtamaan.
          Viimeksi vaihtaessani autoa sain oikein paperin liikkeen vastuusta ilmenevistä vioista mitä siihen kuuluu ja mitä ei.

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #20
            sanotaan että, maksat puolet käytännössä maksat kuitenkin kaikki, liike laskee esim osa+työt 1000e ja siitä maksat sitten ite 500e no todellisuudessa se osa on ollut liikkeelle ehkä 300e ja työstähän ne ei itse varsinaisesti maksa.

            Comment

            • skinlab
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 48

              #21
              Itellä kuuluu sirinää vapaalla (luulisin että laatikosta se tulee), että öljyn vaihto/lisäys olis edessä...mutta uskaltaako sitä sitten tehdä. Jos siitä lähinnä on vaan haittaa. Auto on m40 -92 ja öljyjen vaihtovälistä ei todellakaan ole tietoa, että neuvoja kaivattaisiin. Laatikko on toiminut VIELÄ tähän asti "hyvin", mutta tuskin se sirinä hyvääkään tekee.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Tässä vain on se ongelma että BMW:llä ei ole KIELLETTYKÄÄN tuota öljynvaihtoa näihin vihreälätkäisiin laatikoihin, vaikka oikeasti se pitäisi sitä olla.Tiedän että juuri tuo kulujen puoliksi laitto tässä tapauksessa on juuri se johon on ainakin yksi tuomioistuin vastaavassa tapauksessa tullut.
                Tämä on vähän ns."kinkkinen" juttu sikäli koska kyse ei varsinaisesti ole ns."piilevästä viasta" koska tätä ei ole omatoimisten suojausten lisäksi e39:iin erikseen kiellettykään vaikka selvästi molemmat toimenpiteet aiheuttavat enemmän vahinkoa kuin hyötyjä.

                Comment

                • markus varjonen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 46
                  • Raisio

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Se tässä onneksi on että aika harvoin näihin myyjä menee enään öljyjä vaihtemaan. Kuitenkin moni "uuden auton" kiihkossaan lähtee tähän öljyhuolto rumbaan jossa hötäkässä sitten mennään vaihtamaan myös laatikkoon osa öljyistä(joita siis ei kuulu vihreälätkäiseen vaihtaa, mikäli niitä ei ole alusta asti säännöllisesti vaihdettu=riski pienenee/ei poistu). Sitten soitellaan myyjän perään että "paskan möit" kun laatikko ei kestänyt kuin reilun kuukauden...kun öljynvaihtoaika tilattiin/käytiin öljyt ostamassa jo kotiin ajellessa autonostoreissulta.
                  no eipä mennyt mun kohdalla asia noin on noita noita autoja tullut jo sen verran oltua, että "uuden auton" kiihkoa ei oikeen enää ole. tulikin mieleen onko myyjäliike yrittänyt antaa " ensiapua " vaihteistoon öljyn vaihdon merkeissä, koska monella tuntuu juteltuani asiasta olevan mielipide, että öljyä on liian vähän. no joka tapauksessa auto menee myyjälle viikonloppuna korjaukseen. öljyn vähyysteoria tarkastettiin korjaamolla eikä siitä johtunut.

                  E92 325i
                  ex
                  E91 320d
                  E39 523
                  E39 530da
                  e38 740i
                  e39 530d
                  e32 735i
                  e30 320i

                  Comment

                  • tero_v
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 970
                    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                    #24
                    itse vaihdoin yli 200tkm ajettuun vihree lätkäseen suodattimen ja öljyt ja menty sen jälkee 100tkm eikä ongelmia. itse merkki huolto sanoi että olisi hyvä vaihtaa laatikko öljyt ja suodin 50tkm välein. maximissaan 100tkm välein, mut se pitäs tehdä uudesta asti. ei kuulu huolto ohjelmaan bmw:llä mutta suositteltavaa silti.

                    esim mersuissa kuuluu huolto-ohjelmaan loota öljy vaihto 60tkm välein. eikä ole ongelmia lootien kanssa.
                    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                    650hp/850nm 1.8bar
                    1/4m 11.48s/208km/h
                    100-150km/h 2.01s
                    100-200km/h 6.99s


                    EX jatkeet:
                    e39 528 M-Sport -99
                    e36 318is "M-sport" -92

                    Comment

                    • tero_v
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 970
                      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                      #25
                      360tkm oli lasissa ku eilen myytiin etiäpäin ja loota toimi kuin unelma vaikka nuo öljyt vaihdoinkin 2010
                      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                      650hp/850nm 1.8bar
                      1/4m 11.48s/208km/h
                      100-150km/h 2.01s
                      100-200km/h 6.99s


                      EX jatkeet:
                      e39 528 M-Sport -99
                      e36 318is "M-sport" -92

                      Comment

                      • sutki
                        Newbiemmer
                        • Dec 2015
                        • 6
                        • Kuopio

                        #26
                        Alko -00 530d:n laatikko vaihtamaan jysäyttämällä vaihteet ilman varottelua. Öljyä riittävästi eikä öljyn seassa metalli hippua tms. Kitkalevyissä pinnat tallessa ja muutenkin laatikon sisällä kaikki ehjän näköstä. Onko tutun kuulosia oireita?

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by sutki View Post
                          Alko -00 530d:n laatikko vaihtamaan jysäyttämällä vaihteet ilman varottelua. Öljyä riittävästi eikä öljyn seassa metalli hippua tms. Kitkalevyissä pinnat tallessa ja muutenkin laatikon sisällä kaikki ehjän näköstä. Onko tutun kuulosia oireita?
                          On hyvinkin

                          Comment

                          • sutki
                            Newbiemmer
                            • Dec 2015
                            • 6
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by Jamppa81 View Post
                            Joo tuon jo lueskelinkii läpi, ei ole löytyny selitystä vikaan. Mulla vika että jysäytti aina vaihteen päälle joka vaihdossa, adaptioiden nollaus ei vaikuttanut millään tavalla. Ei uskaltanu ajaa enää ettei räjähä koko loota.

                            Comment

                            • Jamppa81
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2015
                              • 445
                              • Helsinki

                              #29
                              Oma veikkaukseni on tuohon omaan jysähtelyyn turbiinin huono kunto. Se voisi mahdollisesti olla samaa sinullakin. Tämä siis puhtaasti vain mutua! Turbiini menee minulla vaihtoon jahka sellaisen jostain saan käsiini.

                              Comment

                              • sutki
                                Newbiemmer
                                • Dec 2015
                                • 6
                                • Kuopio

                                #30
                                Turbiini ja kytkinlevyt tulee uutta omaan laatikkoon ens alkuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎