mikähän voisi olla automaatissa vikana, kun mutkassa ajettaessa alkaa ikäänkuin luistamaan ja välillä alkaa häiriövalo palamaan. auton jäähdyttyä häiriövalo on poissa tai kun auton sammuttaa ja nostaa konepellin ja pudottaa sen alas niin valo ei enää pala,mutta jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin valo palaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d automaattivaihteisto
Collapse
X
-
Liekköhän öljyä tarpeeksi? Voisi ottaa ilmaa kiertoon kaarteessa. Temppuileekos kylmänä pahemmin?
Häiriö tulee pyörimisnopeuseroista eli luistosta. Ei kannata luistatella, ei kitkalevyt arvosta sitä kovin pitkään.E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
-
-
Originally posted by markus varjonenmikähän voisi olla automaatissa vikana, kun mutkassa ajettaessa alkaa ikäänkuin luistamaan ja välillä alkaa häiriövalo palamaan. auton jäähdyttyä häiriövalo on poissa tai kun auton sammuttaa ja nostaa konepellin ja pudottaa sen alas niin valo ei enää pala,mutta jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin valo palaa.
E92 325i
ex
E91 320d
E39 523
E39 530da
e38 740i
e39 530d
e32 735i
e30 320i
Comment
-
-
Pystyy, öljypohjansauman yläpuolella on proppu lootan kyljessä, en muista kummalla puolella kun en ole itse laitellut öljyjä.
Mutta kuitenkin etuosassa turbiinikopan takana on proppu, ja lootan ollessa kylmä propusta pitää valua vähän öljyä, sillon on tarpeeksi. Ja moottorin ollessa käynnissä vieläpä.
Ja jos tarttee lisätä niin sopivalla pumpulla/pullolla+letkulla siihen asti että lörähtää vähän pihalle.E60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
-
Originally posted by HemiNykyisissä laatuautoissa ei ole tarkoitettu laatikkoon öljyä lisättävän, eikä öljyjen kanssa muutenkaan pelattavan....Last edited by markus varjonen; 08-06-2006, 22:05.
E92 325i
ex
E91 320d
E39 523
E39 530da
e38 740i
e39 530d
e32 735i
e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by HemiOnko laatikkoon vaihdettu aiemmin öljyt?Last edited by markus varjonen; 04-06-2006, 22:23.
E92 325i
ex
E91 320d
E39 523
E39 530da
e38 740i
e39 530d
e32 735i
e30 320i
Comment
-
-
Eli siis menty vaihtamaan vihreälätkäiseen ja ilmeisesti jonkin verran ajettuun 530D:hen uudet öljyt...tai sen verrankun sinne nyt saa liruteltua ja nyt on mm.venttiilikoneisto jumissa?
Ikävä kyllä jos/kun nuo oireet öljynvaihdon jälkeen ilmenee, on peli pelattu.
Jos ostit liikkeestä niin piilevä vika alkoi siitä hetkestä kun nuo öljyt mentiin vaihtamaan, eli ainakin puoliksi pitäisi kustannukset saada myyjäliikkeen kanssa. He kuitenkin ovat rajusti mokanneet jos ovat ottaneet sisään ja myyneet eteenpäin kiesin jonka laatikkoon on menty vaihtamaan öljyt.Last edited by Hemi; 04-06-2006, 22:57.
Comment
-
-
Näin...mutta ei tosiaan mikään poikkeuksellinen tapaus. Olen nimittäin itsekkin myynyt/välittänyt Ruotsista kaksikin TH-pohjaista laatikkoa 99-00 530D:n perään ihan saman kaavan mukaan tapahtuneen "pimenemisen" johdosta.
Eli n.+200tkm ajettuun autoon vaihdettu 3-6l öljyä ja n.kuukauden kuluttua on juuri nämä oireet alkaneet. Viikko laatikon "sekoilua" ja luistatusta, kunnes se on lopullisesti kaput. Korjaaminen maksaa sitten vähintään x2-3 kuin käytetty vaihtolaatikko. Sama kaava toki on toistunut ihan bensakoneenkin perässä olevien steptronicien kanssa, mutta tuo 530D:n perässä oleva laatikko tuntuu tykkäävän vielä enemmän kyttyrää tuosta öljynvaihdosta.
Comment
-
-
Miten sitä tommostakaan uskaltaa sitten mistään ostaa, kuitenkin vaihdettu öljyt ja kuukauden päästä pum Mikä siinä sitten on miksi ne hajoaa jos öljyt menee vaihtaan. Ja onhan heillä jotka ne öljyt sinne vaihtaa niin joku syy ollut siihen miksi he ovat alkaneet epäillä että, öljynlisäys auttaisi johonkin vikaan.
Comment
-
-
Kai tuon öljynvaihdon voi jotenkin tehdä oikeaoppisestikin siten ettei tuota ongelmaa tule?
Omasta autosta on entinen omistaja myös vaihtanut joskus öljyt laatikkoon, ei tietoa paljonko on kilometrejä tämän jälkeen tullut mutta ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia. Laatikko noissa on kait sama?
Huonopuoli tätä palstaa lukiessa on että rupeaa pelkäämään tuon automaatin puolesta, varsinkin kun välillä joutuu vetämään melko korkeaa kuomullista peräkärryä perässä. Tällöin olen yleensä käyttänyt S -vaihdetta, tiedä sitten onko mitään hyötyä.525TDS A -98 Touring
Comment
-
-
Se tässä onneksi on että aika harvoin näihin myyjä menee enään öljyjä vaihtemaan. Kuitenkin moni "uuden auton" kiihkossaan lähtee tähän öljyhuolto rumbaan jossa hötäkässä sitten mennään vaihtamaan myös laatikkoon osa öljyistä(joita siis ei kuulu vihreälätkäiseen vaihtaa, mikäli niitä ei ole alusta asti säännöllisesti vaihdettu=riski pienenee/ei poistu). Sitten soitellaan myyjän perään että "paskan möit" kun laatikko ei kestänyt kuin reilun kuukauden...kun öljynvaihtoaika tilattiin/käytiin öljyt ostamassa jo kotiin ajellessa autonostoreissulta.
Comment
-
Comment