Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d automaattivaihteisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markus varjonen
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 46
    • Raisio

    e39 530d automaattivaihteisto

    mikähän voisi olla automaatissa vikana, kun mutkassa ajettaessa alkaa ikäänkuin luistamaan ja välillä alkaa häiriövalo palamaan. auton jäähdyttyä häiriövalo on poissa tai kun auton sammuttaa ja nostaa konepellin ja pudottaa sen alas niin valo ei enää pala,mutta jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin valo palaa.

    E92 325i
    ex
    E91 320d
    E39 523
    E39 530da
    e38 740i
    e39 530d
    e32 735i
    e30 320i
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Liekköhän öljyä tarpeeksi? Voisi ottaa ilmaa kiertoon kaarteessa. Temppuileekos kylmänä pahemmin?

    Häiriö tulee pyörimisnopeuseroista eli luistosta. Ei kannata luistatella, ei kitkalevyt arvosta sitä kovin pitkään.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • markus varjonen
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 46
      • Raisio

      #3
      Originally posted by markus varjonen
      mikähän voisi olla automaatissa vikana, kun mutkassa ajettaessa alkaa ikäänkuin luistamaan ja välillä alkaa häiriövalo palamaan. auton jäähdyttyä häiriövalo on poissa tai kun auton sammuttaa ja nostaa konepellin ja pudottaa sen alas niin valo ei enää pala,mutta jos auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin valo palaa.
      ei taida itse pystyy öljyä lisäämään??

      E92 325i
      ex
      E91 320d
      E39 523
      E39 530da
      e38 740i
      e39 530d
      e32 735i
      e30 320i

      Comment

      • Jarkko S
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 595
        • Käärmelahti/Maaninka

        #4
        Pystyy, öljypohjansauman yläpuolella on proppu lootan kyljessä, en muista kummalla puolella kun en ole itse laitellut öljyjä.

        Mutta kuitenkin etuosassa turbiinikopan takana on proppu, ja lootan ollessa kylmä propusta pitää valua vähän öljyä, sillon on tarpeeksi. Ja moottorin ollessa käynnissä vieläpä.

        Ja jos tarttee lisätä niin sopivalla pumpulla/pullolla+letkulla siihen asti että lörähtää vähän pihalle.
        E60 530d M-Sport
        E53 X5 3.0d Sport
        E53 X5 3.0d Sport Paku
        E93 330d
        E61 535d M-Sport
        E61 520d
        E46 320i

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #5
          Onpa tehty helpoksi!
          Ihan kuin laatuautoissa =)

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Rado
            Onpa tehty helpoksi!
            Ihan kuin laatuautoissa =)
            Nykyisissä laatuautoissa ei ole tarkoitettu laatikkoon öljyä lisättävän, eikä öljyjen kanssa muutenkaan pelattavan....

            Comment

            • markus varjonen
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 46
              • Raisio

              #7
              Originally posted by Hemi
              Nykyisissä laatuautoissa ei ole tarkoitettu laatikkoon öljyä lisättävän, eikä öljyjen kanssa muutenkaan pelattavan....
              joo. sanoivat metro autossa et ei öljynlisäys auta vaan siinä on vika. nyt sitten häipys pakkikin jo. täytynee viedä korjaukseen. luistaminenkin pahentunut.
              Last edited by markus varjonen; 08-06-2006, 22:05.

              E92 325i
              ex
              E91 320d
              E39 523
              E39 530da
              e38 740i
              e39 530d
              e32 735i
              e30 320i

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Onko laatikkoon vaihdettu aiemmin öljyt?

                Comment

                • markus varjonen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 46
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Onko laatikkoon vaihdettu aiemmin öljyt?
                  edellisen omistajan toimesta kyllä. vaihto tehty noin 1kk sitten.
                  Last edited by markus varjonen; 04-06-2006, 22:23.

                  E92 325i
                  ex
                  E91 320d
                  E39 523
                  E39 530da
                  e38 740i
                  e39 530d
                  e32 735i
                  e30 320i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Eli siis menty vaihtamaan vihreälätkäiseen ja ilmeisesti jonkin verran ajettuun 530D:hen uudet öljyt...tai sen verrankun sinne nyt saa liruteltua ja nyt on mm.venttiilikoneisto jumissa?
                    Ikävä kyllä jos/kun nuo oireet öljynvaihdon jälkeen ilmenee, on peli pelattu.
                    Jos ostit liikkeestä niin piilevä vika alkoi siitä hetkestä kun nuo öljyt mentiin vaihtamaan, eli ainakin puoliksi pitäisi kustannukset saada myyjäliikkeen kanssa. He kuitenkin ovat rajusti mokanneet jos ovat ottaneet sisään ja myyneet eteenpäin kiesin jonka laatikkoon on menty vaihtamaan öljyt.
                    Last edited by Hemi; 04-06-2006, 22:57.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Olipa oikein kouluesimerkki aiheesta "Mitäs minä sanoin"
                      ---

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Näin...mutta ei tosiaan mikään poikkeuksellinen tapaus. Olen nimittäin itsekkin myynyt/välittänyt Ruotsista kaksikin TH-pohjaista laatikkoa 99-00 530D:n perään ihan saman kaavan mukaan tapahtuneen "pimenemisen" johdosta.
                        Eli n.+200tkm ajettuun autoon vaihdettu 3-6l öljyä ja n.kuukauden kuluttua on juuri nämä oireet alkaneet. Viikko laatikon "sekoilua" ja luistatusta, kunnes se on lopullisesti kaput. Korjaaminen maksaa sitten vähintään x2-3 kuin käytetty vaihtolaatikko. Sama kaava toki on toistunut ihan bensakoneenkin perässä olevien steptronicien kanssa, mutta tuo 530D:n perässä oleva laatikko tuntuu tykkäävän vielä enemmän kyttyrää tuosta öljynvaihdosta.

                        Comment

                        • advance
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1689

                          #13
                          Miten sitä tommostakaan uskaltaa sitten mistään ostaa, kuitenkin vaihdettu öljyt ja kuukauden päästä pum Mikä siinä sitten on miksi ne hajoaa jos öljyt menee vaihtaan. Ja onhan heillä jotka ne öljyt sinne vaihtaa niin joku syy ollut siihen miksi he ovat alkaneet epäillä että, öljynlisäys auttaisi johonkin vikaan.

                          Comment

                          • micci
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 95

                            #14
                            Kai tuon öljynvaihdon voi jotenkin tehdä oikeaoppisestikin siten ettei tuota ongelmaa tule?
                            Omasta autosta on entinen omistaja myös vaihtanut joskus öljyt laatikkoon, ei tietoa paljonko on kilometrejä tämän jälkeen tullut mutta ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia. Laatikko noissa on kait sama?
                            Huonopuoli tätä palstaa lukiessa on että rupeaa pelkäämään tuon automaatin puolesta, varsinkin kun välillä joutuu vetämään melko korkeaa kuomullista peräkärryä perässä. Tällöin olen yleensä käyttänyt S -vaihdetta, tiedä sitten onko mitään hyötyä.
                            525TDS A -98 Touring

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Se tässä onneksi on että aika harvoin näihin myyjä menee enään öljyjä vaihtemaan. Kuitenkin moni "uuden auton" kiihkossaan lähtee tähän öljyhuolto rumbaan jossa hötäkässä sitten mennään vaihtamaan myös laatikkoon osa öljyistä(joita siis ei kuulu vihreälätkäiseen vaihtaa, mikäli niitä ei ole alusta asti säännöllisesti vaihdettu=riski pienenee/ei poistu). Sitten soitellaan myyjän perään että "paskan möit" kun laatikko ei kestänyt kuin reilun kuukauden...kun öljynvaihtoaika tilattiin/käytiin öljyt ostamassa jo kotiin ajellessa autonostoreissulta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎