Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n automaattilaatikko ropleema!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keppi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 12

    e39:n automaattilaatikko ropleema!

    Autona 523 e39 vm.96!
    Parina päivänä yhtäkkiä jättänyt D asennolla vaihtamatta pykälää, käyttö S:llä ja takaisin D:lle ni johan taas vaihtaa, mutta jarrutuksen/hidastuksen jälkeen joutuu taas käymään ton saman läpi et saa lootan vaihtamaan!
    Tänään sitten sytty keltanen lootan varoitusvalo: "toimintahäiriö vaihtamiselektroniikassa"!
    Kone on ollut pois paikoiltaan ja laatikon öljyä tuli silloin mäkeen. Lisänny olen 3l. mut eikö toi riitä vai onko joku piuha väärin, eipä noita laatikon liittimiä voi väärin kytkee, vaiko?? Kellään muulla ollut vastaavaa? Mikä neuvoksi, Metro-auto ei oikein nappais!!
    Last edited by keppi; 31-05-2006, 21:59.
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Käytä ekana testerissä, siitä on hyvä jatkaa.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Tai ekana akusta -piuha pois vaikka tunniksi.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Akun poisottaminen ei nolla laatikon muistia, vaikka niin yleisesti luullaan.

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Vikamuistin luku -> vikamuistien nollaus sekä laatikon oppimien parametrien nollaus -> ajoa -> vikakoodien luku. Tosin nyt en kyllä usko olevan enää kyse laatikon oppimisesta pahoille tavoille, kerta vikavalokin jo syttyy.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by Keimo
            Akun poisottaminen ei nolla laatikon muistia, vaikka niin yleisesti luullaan.
            Ei vai?
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by Keimo
              Akun poisottaminen ei nolla laatikon muistia, vaikka niin yleisesti luullaan.
              Mielenkiintoista: Otin joskus sulakkeen laatikon toiminnoilta hetkeksi irti ja käytös muuttui. Kuvittelinko asian vai oliko vain sattumaa?
              ---

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Niin no...nyt taidetaan puhua tavallisesta vanhasta viisipykäläisestä, jonka ohjauksessa ei taida olla mitään "oppimisohjelmaa" lainkaan, jolloin käytöskään ei voi muuttua akun irroituksella. Uudemmassa oppivassa steptronicissa tuo akun irroitus kyllä muuttaa ainakin jotain...?
                Vai onko kyse moottorinohjauksesta jonka kanssa ainakin steptronic toimii varsin tiiviissä symbioosissa?

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Originally posted by keppi
                  käyttö S:llä ja takaisin D:lle
                  Eikös tuo kerro että kyseessä on steppi eikä perinteinen?
                  ---

                  Comment

                  • xprt
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 38
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by -Tapi
                    Eikös tuo kerro että kyseessä on steppi eikä perinteinen?
                    Ei varmaankaan, ainakin minun 12/95 valmistetussa autossa (728iA) on tavallinen automaatti ja A(daptive)/S(port) valintakytkin. Loota on siis ZF 5HP18 a.k.a A5S310Z.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Originally posted by xprt
                      Ei varmaankaan, ainakin minun 12/95 valmistetussa autossa (728iA) on tavallinen automaatti ja A(daptive)/S(port) valintakytkin. Loota on siis ZF 5HP18 a.k.a A5S310Z.
                      Ohops, niinpä näkyy olevankin. Olin väärässä..
                      ---

                      Comment

                      • keppi
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 12

                        #12
                        Joo tavallinen automaatti loota tossa on!
                        Käytin tota Tampereen Metro-autossa! Pari vikakoodia nollailtiin, nrot: 16,18,19,100,106!
                        Vaihteiston vikavalo sammu 2 kilometrin ajaksi ja nyt palaa taas, vaihtaa aivan yhtä huonosti kuin ennenkin, eli ei ollut mitään apua!!
                        Täytyy toivoo et öljyn lisäys auttais!

                        Comment

                        • myy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2003
                          • 19

                          #13
                          Isellä samanlainen ongelma, kirjoitin siitä aiemmin tänne palstalle. Soitin merkkihuoltoon ja aikoivat lukea vikakoodin(35€) ja syöttää mahdollisesti uuden ohjelman.(75€) Epäilivät, että syöttämällä uuden ohjelman alkais pelaamaan. (vielä en ole ehtinyt huoltoon, mutta ensiviikolla)Jos sekään ei auta, vaihdatan suodattimet ja öljyt automaattilaatikkoon. Ja jos sekään ei auta niin vaihdan autoa.

                          Comment

                          • keppi
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 12

                            #14
                            Tänään lisättiin ölppää lootaan, käynnissä ollessa ei mennyt kuin 0,5l ja alko tulla yli.
                            Pari päivää toiminu taas ihan normaalisti ja nyt vaihtaa tosi tasasesti ja hyvin. Vaihteiston vikavalo vaan syttyy aina joskus, ilman mitään oiretta, mutta sammuu melkein heti. Eipä toi valo haittaa, jos loota vaan toimii, jospa vielä kerran kävis sen nollaamassa ja sais sitten pysyä poissa!!

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by keppi
                              Tänään lisättiin ölppää lootaan, käynnissä ollessa ei mennyt kuin 0,5l ja alko tulla yli.
                              Pari päivää toiminu taas ihan normaalisti ja nyt vaihtaa tosi tasasesti ja hyvin. Vaihteiston vikavalo vaan syttyy aina joskus, ilman mitään oiretta, mutta sammuu melkein heti. Eipä toi valo haittaa, jos loota vaan toimii, jospa vielä kerran kävis sen nollaamassa ja sais sitten pysyä poissa!!
                              Olisiko vieläkin liian vähän öljyä. Laatikon lämpö pitää olla 30°C - 50°C kun öljyn määrää tarkistellaan / lisäillään, ja missään tapauksessa ei saa olla yli ton 50°C.
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎