Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 airbag valo syttyy...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #31
    Originally posted by toniwe View Post
    Missä mahdollisesti on se maadoituspiste tai vastaava mistä noi valon himmenemiset johtuu. Ihmeteltiin viikonloppuna E39 520d -97:aa jossa siis airbag valo palaa, vikakoodeissa antaa vaan power limit exceedet tjsp, ja muita vikoja jännitteistä. Valon saa nollattua mutta syttyy heti uudelleen kun yrittää startata. Monitoiminapit toimii satunnaisesti, tööttiä kun painaa niin airbagin valo himmenee, eli tuntuis olevan maadoitusongelmaa. Mutta missä maadoituspiste mikä oireilee, tai onko muita vinkkejä mikä tuon aiheuttaa?
    Ekaksi tulee mieleen split ring, eli se rengas ratissa jossa on liukupinnat rattiakselin nypyköille. Kannattaa irrottaa ruori ja stekkaa ettei gyntterillä oo jääny rintakarvoja sinne väliin...
    ...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by reddewil View Post
      Ekaksi tulee mieleen split ring, eli se rengas ratissa jossa on liukupinnat rattiakselin nypyköille. Kannattaa irrottaa ruori ja stekkaa ettei gyntterillä oo jääny rintakarvoja sinne väliin...
      Nimenomaan näin.

      Comment

      • shotguni
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 70

        #33
        nii...osaisko kukaa sanoo, että mistä johtuu, että toi airbag valo sammuu vasta noin minuutin kuluttua käynnistyksestä? ...ilmeisesti ei mee katsastuksesta noin läpi.. Auto oli se -96 523.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by shotguni View Post
          nii...osaisko kukaa sanoo, että mistä johtuu, että toi airbag valo sammuu vasta noin minuutin kuluttua käynnistyksestä? ...ilmeisesti ei mee katsastuksesta noin läpi.. Auto oli se -96 523.
          Apukuskinpenkin istuintunnistin rikki.

          Comment

          • Brownie
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 13
            • Kärkölä

            #35
            E39 525 TDSA -97 Airbag- yms. valopropleemii

            Originally posted by toniwe View Post
            Missä mahdollisesti on se maadoituspiste tai vastaava mistä noi valon himmenemiset johtuu. Ihmeteltiin viikonloppuna E39 520d -97:aa jossa siis airbag valo palaa, vikakoodeissa antaa vaan power limit exceedet tjsp, ja muita vikoja jännitteistä. Valon saa nollattua mutta syttyy heti uudelleen kun yrittää startata. Monitoiminapit toimii satunnaisesti, tööttiä kun painaa niin airbagin valo himmenee, eli tuntuis olevan maadoitusongelmaa. Mutta missä maadoituspiste mikä oireilee, tai onko muita vinkkejä mikä tuon aiheuttaa?
            Lisäilen tuohon Toniwen listaan (auto on siis minun), että samaan hommaan liitty myös aurinkolipat ja niiden valot. Toisin sanoen airbagin valon saa sammumaan myös kuskin aurinkolippaa kääntelemällä ja peiliä renkkaamalla jolloin valotkin syttyvät ja sammuvat. Menee siinä samalla mankka ja puhelinkin mykäksi mutta vain hetkeksi. Kaikki viat haiskahtaa maadoitusongelmalta mutta Lahden Mega-Auton korjaamon työnjohtaja ilmoitti vian olevan suoraltakädeltä ratin alla olevassa spiraalikehässä (monta muutakin nimeä sillä on). Hintaa n. 150 jöröö. Noh, ens alkuun tilasin kuitenkin virtalukon pohjan kun joku kertoi silläkin korjaantuneen. Palaillaan vikakoodien lukuun yms. kunhan saan lukon pohjan asennettua.
            Last edited by Brownie; 09-05-2007, 19:43. Reason: Korjaus etenee...
            ================================
            Blues My Way
            Presens:
            BMW X5 3.0d Xdrive -05
            BMW F650 Fundoro -05
            BMW 320i Touring -95
            BMW 325 tds -97
            BMW 525 tds -97
            BMW 528i Touring M Technic -99
            BMW 740i -92
            BMW 1502 (2.0) -75 project
            BMW 1600-2 (2.0) -67 project
            sigpic
            History:
            BMW 328i Touring Individual -95
            BMW 525 TDSA Touring -97
            BMW 535i HARTGE -90
            BMW 520 -79

            Comment

            • shotguni
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 70

              #36
              Originally posted by Hemi View Post
              Apukuskinpenkin istuintunnistin rikki.
              ahas..joo kiitos vaan.

              Mites tota, jos vaihdan sen istuintunnistimen tai yritän setviä, että missä se vika on...ni pitääkö se valo käydä vielä nollauttamassa(ku tosiaan tällä hetkellä se valo ei pala jatkuvasti vaan ainoastaan noin minuutin verran käynnistyksen jälkeen)?

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #37
                Originally posted by shotguni View Post
                ahas..joo kiitos vaan.

                Mites tota, jos vaihdan sen istuintunnistimen tai yritän setviä, että missä se vika on...ni pitääkö se valo käydä vielä nollauttamassa(ku tosiaan tällä hetkellä se valo ei pala jatkuvasti vaan ainoastaan noin minuutin verran käynnistyksen jälkeen)?
                Ei tarvitse.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Brownie
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 13
                  • Kärkölä

                  #38
                  Originally posted by Brownie View Post
                  Lisäilen tuohon Toniwen listaan (auto on siis minun), että samaan hommaan liitty myös aurinkolipat ja niiden valot. Toisin sanoen airbagin valon saa sammumaan myös kuskin aurinkolippaa kääntelemällä ja peiliä renkkaamalla jolloin valotkin syttyvät ja sammuvat. Menee siinä samalla mankka ja puhelinkin mykäksi mutta vain hetkeksi. Kaikki viat haiskahtaa maadoitusongelmalta mutta Lahden Mega-Auton korjaamon työnjohtaja ilmoitti vian olevan suoraltakädeltä ratin alla olevassa spiraalikehässä (monta muutakin nimeä sillä on). Hintaa n. 150 jöröö. Noh, ens alkuun tilasin kuitenkin virtalukon pohjan kun joku kertoi silläkin korjaantuneen. Palaillaan vikakoodien lukuun yms. kunhan saan lukon pohjan asennettua.
                  Do, diin. Virtalukon pohja vaihdettu. (n. 45€ Mega-Auto, Lahti) Tuntuis, että jotain vikaa siellä oli, koska nyt aurinkolipan heiluttelu ja valojen renkkaaminen ei enää sammuttele / sytyttele mitään. Seuraava vaihe on viedä pirssi (525 tdsA -97) Toniwelle koodien lukuun ja toivottavasti ab:n valon sammutukseen. Aiemmin joku mainitsi, että spiraalijohtimen (muitakin nimiä on) sisään voisi päästä jotain töhnää ja että se estäisi toiminnan. Kolme kertaa kyseisen häksätyksen purkaneena voin sanoa, että ainoa vika mikä siinä voi olla on se, että jokin piuha on poikki sen "nauhan" sisällä. Tämä paketti on sellainen, että siinä ei ole mitään liukupintoja niinkuin ehdoteltiin vaan sellainen piiiitkä nauha missä on pihoja rinnakkain ja liittimet päissä. Se siellä sitten kelailee itseään sen mukaan kuin rattia veivaa. (Älä asenna sitä liian tiukalle tai ratti ei pyöri kovin pitkälle toiseen suuntaan )

                  ____________________
                  Lukon pohja asennettu. Aurinkolipat pelaa nyt niinkuin pitääkin eli eivät vaikuta muihin härpäkkeisiin. Virtalukon pohjassa oli siis vikaa.
                  Mutta ab:n valo palaa edelleen.

                  Testeri moittii nyt:
                  14 Battery-connection-detect or open circuit
                  16 belt switch. drivers side

                  Tietääkö / arvaako kukaan mistä kannattais seuraavaksi lähteä vikaa penkomaan?
                  Onko turvavyön kiristimet sähköllä pelaavat E39 -97:ssa?

                  Nimim. Toivottavsti apua muillekin.
                  Last edited by Brownie; 09-05-2007, 19:45. Reason: Korjaus etenee...
                  ================================
                  Blues My Way
                  Presens:
                  BMW X5 3.0d Xdrive -05
                  BMW F650 Fundoro -05
                  BMW 320i Touring -95
                  BMW 325 tds -97
                  BMW 525 tds -97
                  BMW 528i Touring M Technic -99
                  BMW 740i -92
                  BMW 1502 (2.0) -75 project
                  BMW 1600-2 (2.0) -67 project
                  sigpic
                  History:
                  BMW 328i Touring Individual -95
                  BMW 525 TDSA Touring -97
                  BMW 535i HARTGE -90
                  BMW 520 -79

                  Comment

                  • Teemu_M
                    Newbiemmer
                    • Jul 2005
                    • 5
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by shotguni View Post
                    nii...osaisko kukaa sanoo, että mistä johtuu, että toi airbag valo sammuu vasta noin minuutin kuluttua käynnistyksestä? ...ilmeisesti ei mee katsastuksesta noin läpi.. Auto oli se -96 523.
                    Eilen pomppasi leimalla samasta syystä kuin sinun vika (itsellä myös 523 -96).
                    Autosta luettiin vikakoodit ja testeri ilmoitti "satunnaisesta" viasta apukuskin penkin matossa.
                    Tämä vika oli ollut kerran päällä, mutta ei jatkuva.
                    Vikakoodit nollattiin ja nyt airbag valo toimii täysin normaalisti, kun vikaa ei ole päällä ainakaan tällä hetkellä.

                    Edit:24.5 näyttäisi matossa olevan vika.
                    Last edited by Teemu_M; 24-05-2007, 02:37.

                    Comment

                    • eizzi
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 234
                      • jeppis

                      #40
                      Onko tähän treadiin jo selvää vastausta..??

                      Omassa autossa (528ia -96) syttyi bagi valo ja vikakoodit herjasi vänkärin istuinta. Tämä siis toukokuussa, valo sammutettiin eikä ole sen koommin näkynyt paitsi käynnistettäessä. Nyt kuitenkin on sellainen vika ilmennyt, että vakionopeuden säädin ei kytkeydy vaikka merkkivalo syttyy mittaristoon. Tööttö on myös pimeä. Ratin muut napit, puhelin, radio ja ilmastoinin sisäkierto toimii.

                      Onko vika tässä spiraalikehässä vai kenties muualla..???

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #41
                        Liityn joukkoon sankkaan. Nyt se alkoi, airbagin valo syttyi -97 e39:ssä ja lukaistiin kaverin vehkeillä vikakoodit.

                        Toinen oli ainakin "belt switch. drivers side" mutta toista en ihan muista. Olisiko joku circuit systeemi ollut, mutta jokatapauksessa kuskin puolella sekin. Onkos noi nyt siellä kuskin penkin alla olevissa liittimissä? Kaikenlaista pientä ja joutavaa paskaa näihinkin on rakennettu!! Muuten en välitä mutta leimalle pitää valo sammuttaa enkä ihan ensimmäisenä olisi mittaristoa hajottamassa.

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 947
                          • Oulu

                          #42
                          Kävin juuri nollaamassa vikakoodit koska bagin valo paloi.(e39 530d -00)
                          Antoi koodiksi kuljettajan turvatyyny,tulilanka poikki,resistansii liian suuri..nämä ovat siis autocomin omia suomennoksia.
                          Ajoin auton parkkiin ja valo syttyi taas..prkl
                          Meinasi tuo sähköingenjööri että olisi vikaa juurikin tuossa rattiakselissa olevassa "spriraalissa"?!?
                          mitä tuo häkkyrä maksaa jos sen laitattaa uusiin puihin?:thinkOnko paha rasti itse vaihtaa?
                          Last edited by tigu; 26-11-2007, 17:55.
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Originally posted by tigu View Post
                            Kävin juuri nollaamassa vikakoodit koska bagin valo paloi.(e39 530d -00)
                            Antoi koodiksi kuljettajan turvatyyny,tulilanka poikki,resistansii liian suuri..nämä ovat siis autocomin omia suomennoksia.
                            Ajoin auton parkkiin ja valo syttyi taas..prkl
                            Meinasi tuo sähköingenjööri että olisi vikaa juurikin tuossa rattiakselissa olevassa "spriraalissa"?!?
                            mitä tuo häkkyrä maksaa jos sen laitattaa uusiin puihin?:thinkOnko paha rasti itse vaihtaa?
                            Käytetyt spiraalit romiksilta muutaman kympin: www.varaosahaku.fi ja marmoritiskiltä n.200€.

                            ps. ja ei, kysymys ei tässä kohdin ole varsinaisesta kulutusosasta.

                            Comment

                            • tigu
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 947
                              • Oulu

                              #44
                              Täytyypä melkein ensitöiksi tarkistaa tuo spiraali näkykö liittimissä/johdoissa mitään epämääräistä.
                              Onkos spiraalit samoja kaikissa e39:seissä ratista riippumatta?
                              Ja onko tämän virallinen nimi airbagin kierrejohdin/kosketinrulla?
                              Last edited by tigu; 27-11-2007, 18:04.
                              -e21 m50-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎