Originally posted by toniwe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 airbag valo syttyy...
Collapse
X
-
E39 525 TDSA -97 Airbag- yms. valopropleemii
Originally posted by toniwe View PostMissä mahdollisesti on se maadoituspiste tai vastaava mistä noi valon himmenemiset johtuu. Ihmeteltiin viikonloppuna E39 520d -97:aa jossa siis airbag valo palaa, vikakoodeissa antaa vaan power limit exceedet tjsp, ja muita vikoja jännitteistä. Valon saa nollattua mutta syttyy heti uudelleen kun yrittää startata. Monitoiminapit toimii satunnaisesti, tööttiä kun painaa niin airbagin valo himmenee, eli tuntuis olevan maadoitusongelmaa. Mutta missä maadoituspiste mikä oireilee, tai onko muita vinkkejä mikä tuon aiheuttaa?================================
Blues My Way
Presens:
BMW X5 3.0d Xdrive -05
BMW F650 Fundoro -05
BMW 320i Touring -95
BMW 325 tds -97
BMW 525 tds -97
BMW 528i Touring M Technic -99
BMW 740i -92
BMW 1502 (2.0) -75 project
BMW 1600-2 (2.0) -67 project
sigpic
History:
BMW 328i Touring Individual -95
BMW 525 TDSA Touring -97
BMW 535i HARTGE -90
BMW 520 -79
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostApukuskinpenkin istuintunnistin rikki.
Mites tota, jos vaihdan sen istuintunnistimen tai yritän setviä, että missä se vika on...ni pitääkö se valo käydä vielä nollauttamassa(ku tosiaan tällä hetkellä se valo ei pala jatkuvasti vaan ainoastaan noin minuutin verran käynnistyksen jälkeen)?
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View Postahas..joo kiitos vaan.
Mites tota, jos vaihdan sen istuintunnistimen tai yritän setviä, että missä se vika on...ni pitääkö se valo käydä vielä nollauttamassa(ku tosiaan tällä hetkellä se valo ei pala jatkuvasti vaan ainoastaan noin minuutin verran käynnistyksen jälkeen)?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Brownie View PostLisäilen tuohon Toniwen listaan (auto on siis minun), että samaan hommaan liitty myös aurinkolipat ja niiden valot. Toisin sanoen airbagin valon saa sammumaan myös kuskin aurinkolippaa kääntelemällä ja peiliä renkkaamalla jolloin valotkin syttyvät ja sammuvat. Menee siinä samalla mankka ja puhelinkin mykäksi mutta vain hetkeksi. Kaikki viat haiskahtaa maadoitusongelmalta mutta Lahden Mega-Auton korjaamon työnjohtaja ilmoitti vian olevan suoraltakädeltä ratin alla olevassa spiraalikehässä (monta muutakin nimeä sillä on). Hintaa n. 150 jöröö. Noh, ens alkuun tilasin kuitenkin virtalukon pohjan kun joku kertoi silläkin korjaantuneen. Palaillaan vikakoodien lukuun yms. kunhan saan lukon pohjan asennettua.
____________________
Lukon pohja asennettu. Aurinkolipat pelaa nyt niinkuin pitääkin eli eivät vaikuta muihin härpäkkeisiin. Virtalukon pohjassa oli siis vikaa.
Mutta ab:n valo palaa edelleen.
Testeri moittii nyt:
14 Battery-connection-detect or open circuit
16 belt switch. drivers side
Tietääkö / arvaako kukaan mistä kannattais seuraavaksi lähteä vikaa penkomaan?
Onko turvavyön kiristimet sähköllä pelaavat E39 -97:ssa?
Nimim. Toivottavsti apua muillekin.================================
Blues My Way
Presens:
BMW X5 3.0d Xdrive -05
BMW F650 Fundoro -05
BMW 320i Touring -95
BMW 325 tds -97
BMW 525 tds -97
BMW 528i Touring M Technic -99
BMW 740i -92
BMW 1502 (2.0) -75 project
BMW 1600-2 (2.0) -67 project
sigpic
History:
BMW 328i Touring Individual -95
BMW 525 TDSA Touring -97
BMW 535i HARTGE -90
BMW 520 -79
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View Postnii...osaisko kukaa sanoo, että mistä johtuu, että toi airbag valo sammuu vasta noin minuutin kuluttua käynnistyksestä? ...ilmeisesti ei mee katsastuksesta noin läpi.. Auto oli se -96 523.
Autosta luettiin vikakoodit ja testeri ilmoitti "satunnaisesta" viasta apukuskin penkin matossa.
Tämä vika oli ollut kerran päällä, mutta ei jatkuva.
Vikakoodit nollattiin ja nyt airbag valo toimii täysin normaalisti, kun vikaa ei ole päällä ainakaan tällä hetkellä.
Edit:24.5 näyttäisi matossa olevan vika.Last edited by Teemu_M; 24-05-2007, 02:37.
Comment
-
-
Onko tähän treadiin jo selvää vastausta..??
Omassa autossa (528ia -96) syttyi bagi valo ja vikakoodit herjasi vänkärin istuinta. Tämä siis toukokuussa, valo sammutettiin eikä ole sen koommin näkynyt paitsi käynnistettäessä. Nyt kuitenkin on sellainen vika ilmennyt, että vakionopeuden säädin ei kytkeydy vaikka merkkivalo syttyy mittaristoon. Tööttö on myös pimeä. Ratin muut napit, puhelin, radio ja ilmastoinin sisäkierto toimii.
Onko vika tässä spiraalikehässä vai kenties muualla..???
Comment
-
-
Liityn joukkoon sankkaan. Nyt se alkoi, airbagin valo syttyi -97 e39:ssä ja lukaistiin kaverin vehkeillä vikakoodit.
Toinen oli ainakin "belt switch. drivers side" mutta toista en ihan muista. Olisiko joku circuit systeemi ollut, mutta jokatapauksessa kuskin puolella sekin. Onkos noi nyt siellä kuskin penkin alla olevissa liittimissä? Kaikenlaista pientä ja joutavaa paskaa näihinkin on rakennettu!! Muuten en välitä mutta leimalle pitää valo sammuttaa enkä ihan ensimmäisenä olisi mittaristoa hajottamassa.
Comment
-
-
Kävin juuri nollaamassa vikakoodit koska bagin valo paloi.(e39 530d -00)
Antoi koodiksi kuljettajan turvatyyny,tulilanka poikki,resistansii liian suuri..nämä ovat siis autocomin omia suomennoksia.
Ajoin auton parkkiin ja valo syttyi taas..prkl
Meinasi tuo sähköingenjööri että olisi vikaa juurikin tuossa rattiakselissa olevassa "spriraalissa"?!?
mitä tuo häkkyrä maksaa jos sen laitattaa uusiin puihin?:thinkOnko paha rasti itse vaihtaa?Last edited by tigu; 26-11-2007, 17:55.-e21 m50-
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostKävin juuri nollaamassa vikakoodit koska bagin valo paloi.(e39 530d -00)
Antoi koodiksi kuljettajan turvatyyny,tulilanka poikki,resistansii liian suuri..nämä ovat siis autocomin omia suomennoksia.
Ajoin auton parkkiin ja valo syttyi taas..prkl
Meinasi tuo sähköingenjööri että olisi vikaa juurikin tuossa rattiakselissa olevassa "spriraalissa"?!?
mitä tuo häkkyrä maksaa jos sen laitattaa uusiin puihin?:thinkOnko paha rasti itse vaihtaa?
ps. ja ei, kysymys ei tässä kohdin ole varsinaisesta kulutusosasta.
Comment
-
Comment