Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D Touring ravistaa jarrutuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMc
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 79
    • Lohja

    E39 530D Touring ravistaa jarrutuksessa

    Moi,

    sanon jo suoraan että joo olen käyttänyt searchiä, tulokset aika laihoja.

    Mitkä menee alatukivarret vai ...? kohta ei ole yhtään paikkaa hampaissa

    Timo Mc
    You lose all of those races you don't go to
  • 330XD Touring
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 104

    #2
    Jos nyt ensin kuitenkin jarrulevyt vaihtaisit... ja samalla palat...
    Poliisi on ystävä

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Jos nyt kuitenkin jättäisit ne levyt rauhaan ja tsekkaisit molemmat alatukivarret. Vika on 99% varmuudella niissä.

      Comment

      • TMc
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 79
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Hemi
        Jos nyt kuitenkin jättäisit ne levyt rauhaan ja tsekkaisit molemmat alatukivarret. Vika on 99% varmuudella niissä.
        Moi,

        Auto tuli Saksasta uusilla levyillä ja en sillä ole radalla ajanut tai edes jarrutellut tiukasti. En sitten tiedä kuinka helposti noista levyt oikein vääntyykään.

        Timo Mc
        You lose all of those races you don't go to

        Comment

        • BimmerM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1137
          • Kemi

          #5
          ite vaihdoin just eilen uudet levyt ja palat eteen ja ravistu loppu siihen mutta vanhat olikin jo aika huonossa kunnossa mut jos levyt on hyvät niin sitten vika on alatukivarsissa niinku hemikin mainitsi

          Comment

          • Nonii
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 209
            • Jyväskylä

            #6
            Reaktiotangon helat ja alatukivarret

            Moro
            Itse painiskelin saman ongelman kanssa eli ongelma tuli kun vaihdoin kaikki levyt, vähänajan päästä alkoi ratti tutista jarrutettaessa. OK, ensin vaihtoon alatukivarret (molemmat ulommat nivelet väljät) ja ne tilattiin saksasta 100 euroa kappale ei muita kuluja. Eipä hävinnyt ongelma, josta seurauksena niveliä ja puslia tutkittiin korjaamon toimesta n. 3 h. Ei kuulemma väljää missään. Vitutti se tutina kuitenkin siihen malliin että täältä saamieni vinkkien johdosta vaihdoin molemmat reaktiotangot (vanhoissa molemmat kumihelat halki) ja ´voila, tutina hävisi. Voit myös vaihtaa pelkät reaktiotangon helat mutta voi olla että kohta ne pallonivelet on väljät ja sitten joudut kuitenkin ostamaan koko paketin (niitä heloja ei saa hevillä ehjänä irti). Etsi sellainen thread missä puhutaan jarrujen tärisyttämisestä, sieltä löydät ohjeet tankojen ja helojen vaihdolle.
            Nykyinen: W204 220 CDI T

            Ex:

            Octavia RS
            E39 523
            E30 324
            E30 316

            Comment

            • Nonii
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 209
              • Jyväskylä

              #7
              Ja vielä

              Noiden reaktiotankojen hinta on siinä sadan euron pinnassa kappale (KL-varaosa) ja niissä tulee mukana ne kumihelat. Pelkkien kumihelojen hinnaksi tulee 65 euroa sarja samaisessa liikkeessä.
              Niin ja olen niin NOOBi että en saanut linkitettyä sitä threadia perskele.
              Nykyinen: W204 220 CDI T

              Ex:

              Octavia RS
              E39 523
              E30 324
              E30 316

              Comment

              • TMc
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 79
                • Lohja

                #8
                Moi,

                No nyt on sitten säädetty ja pusattu.

                Aloitin sillä tavalla että vaihdoin vasemmalle puolelle reaktiotangon ja alatukivarren. En löytänyt autossa olleista mitään vikaa. No tärinä väheni hieman. Sitten vaihdoin oikeanpuolen reaktiotangon ja alatukivarren. Tärinä väheni vieläkin, muttei poistunut kokonaan. Viimeiseksi vein etulevyt sorvautukseen ja nyt on 2Tkm ainakin ollu tärinät veks. Kokohomma tuli itse tehtynä maksamaan 490 euroa joka jakaantui niin että KL-varaosista tilatut reaktiotangot ja alatukivaret maksoivat 450 egeä ja levyjen sorvautus 40 euroa. Aikaa paloi 1.5h puoli

                Timo Mc
                You lose all of those races you don't go to

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ....ja se tärinä palaa kun levy kiillottuu?

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Mulla kanssa ratti "tärisee" jarruttaessa yli 90 km\h nopeudessa..päätin että jarruttelen sitten kun nopeus menee alle sen niin ei tärise käsille
                    Ei vaiteskaan kai tuon ikäiseen saisi uusiia kaikki ripustuksen osat jos siihen lähtis nyt vaan ajetaan..
                    Hassu homma kun auto oli nelipyöräsuunatauksessa pari viikkoa sitten niin väljää ei ollut..mikä lie niiden väljä sitten..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • MakeJ
                      BTCF Member
                      • Jun 2005
                      • 323
                      • Hml

                      #11
                      Vaihdoin juuri uudet jouset (H&R) alle ja nyt täristää vielä enemmän rattia kovemmissa nopeuksissa. Alle 80:ssä ei ravista yhtään. Tähän mennessä alustaan vaihdettu taakse narinahelat ja kelkan puslat. Eteen on vaihdettu reaktiotankojen puslat. Seuraavaksi vaihtuu edestä alatukivarret ja toivotaan, että tällä lähtee ikävät jarrutustärinät ratista.

                      Täytyy vielä lopuksi kehua noita H&R:n jousia. Ei tosiaan ole täälä turhaan mainostettu ja kehuttu E39:n alla. Toimii juuri niin kuin pitääkin!
                      E60 535dA LCI -07 M-sport
                      E39 530dAT -99 "M-sport"

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by MakeJ
                        Vaihdoin juuri uudet jouset (H&R) alle ja nyt täristää vielä enemmän rattia kovemmissa nopeuksissa
                        Käy myös teettämässä nelipyöräsuuntaus...
                        e61 535d

                        Comment

                        • MakeJ
                          BTCF Member
                          • Jun 2005
                          • 323
                          • Hml

                          #13
                          Originally posted by jms-btcf
                          Käy myös teettämässä nelipyöräsuuntaus...
                          Tehty on. Mitähän iskarin yläpään laakeri mahtaa vaikuttaa tärinään?
                          E60 535dA LCI -07 M-sport
                          E39 530dAT -99 "M-sport"

                          Comment

                          • exodus
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 774
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by MakeJ
                            Tehty on. Mitähän iskarin yläpään laakeri mahtaa vaikuttaa tärinään?
                            samaa minäkin olen miettinyt, kun ei tullut niitä aikoinaan uusittua. Oikeanpuoleinen pitikin ääntä, mutta se sai öljyttyä hiljaiseksi paikallaan ollessa.

                            Comment

                            • _Dexi
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 769
                              • Vihti

                              #15
                              Näin ajokauden päätteeksi iski sama homma M5:een

                              Juuri kun aattelin että auto on nyt tip-top ja on uudet putket ja joka paikka tsekattu ja huollettu ja kiiillotettu, niin eikös se oo nyt viikon päivät pitäny pientä tai isompaa ravistusta ku jarruttaa. Toisinaan jarruttaa täysin tasasesti, sitten se saattaa jostain kuopasta tiessä esim. kesken jarrutuksen saada sen "tärinän" päälle.

                              Eli viittais siihen että levyt on suorat (kuten ne ainakin on hemmetin hyväkuntoiset kuten palatkin) mutta joku alatukivarsi nyt päässy löysäks eestä.

                              Eli mitkäs nämä kriittisimmät on, alatukivarsi, vai reaktiotangot? En ulkoa muista miten M5 pyöräntuenta meni.


                              Ihmettelen tosiaan näiden bemarien pyöräntuentaa ja välyksiä, koska niitä ei ikinä kukaan muu tunnu huomaavan kuin kuski. M5 oli juuri katsastuksessa missä erikseen sanoin että hypytä nyt niin h*lvetisti ja kerro että onko missään löysää, kuulemma erittäin timmit kaikki puslat ja nivelet autossa. Samaa sanoi huollossa.

                              Aikanaan viime talvena 540 E39 piti aivan sairasta kolinaa toisesta etukulmasta jokaikisessä pikku töyssyssä, ja huoltoliike sanoi että mitään löysää ei ole missään.

                              Harmittaa kun jäi mysteeriks mikä siellä 540:ssä kolisi, koiranluut vaihdoin ilman hyötyä. Olisko noi reaktiotangot heloineen sitten, jos on niin myyttinen välys ettei ilmene kokeilemalla kun tanko on kiinni? :think
                              **********
                              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                              (ex. E60 530Da '04)
                              (ex. E39 M5 Facelift '99)
                              (ex. E39 540i '98)
                              *

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎