Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D Touring ravistaa jarrutuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #16
    Powerflex muuten tekee E39:iin (kahta eri mallia, 520-> ja 535/540/M5) etupäähän polyuretaanista reaktiotankojen takapäähän (korinpuoleinen) puslaa, ja alatukivarsiin korinpuoleista sisempää puslaa. Ovh. noin 36-38euroa kappale.

    Mutta, nyt muistamatta minkälainen rakenne tuolla on, eiköhän varsien toisessakin päässä puslat / nivelet ole?

    Eli ilmeisesti puslien uusimista fiksumpaa vaihtaa koko varret?
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #17
      lainataas vanhaa, eli E39 ravistaa jarruttaessa, mutta VAIN KYLMÄNÄ. kun jarrut lämpiää (useampi jarrutus), niin ravistus häviää. ei siis liene reaktiotangot tms, jarrulevyt ja palat on uudet ja palojen liukupinnat on putsattu vaihdon yhteydessä. Ravistus ei alkanut heti vaihdon jälkeen, vaan n 1000tkm mentiin ilman ravistusta. missä mättää? vai puranko paketin uudestaan...i
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2093
        • *

        #18
        Joskus aikanaan e46 318:sta vaihdoin kaikki levyt ja palat, tärinät katosi ehkä muutamaksi sadaksi kilometriksi mutta palasi sitten. Jos luet tuota mun e39 projektitrediä, tukivarsien puslista lopulta aiheutui ne ravistusongelmat. Ota molemmat eturenkaat ilmaan ja auton keulan alle potkimaan renkaita. Näkee kuinka puslat liikkuu ja silloin ne on kaput. Lisäksi mulla oli myös alatukivarren nivel paskana ja koko tuennassa oli silloin selvä välys. Mulla auttoi siis vain koko paketin uusiminen, eli alatukivarret, reaktiotangot ja koiranluut. Ja Saksasta kun tilaa niin halvemmaksi tulee kuin koko jarrupaketin uusiminen...
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #19
          En toki mikään autoinsinoori ole, mutta tuntuu aika uskomattomalta että kylmänä/kuumana oleva ero ravistuksessa johtuisi noista tukivarsista. No, ei kai auta kuin ottaa kaara ilmaan ja tsekata heittokellolla ekana levyt. Jos ei se auta, niin sitten palat/liukupinnat syyniin. Ja jos ei sieltäkään, niin aletaan sitten vaihtelemaan niitä tukivarsia...
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎