Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupalojen kulumisvaroitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juhape
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 321
    • Pieksämäki

    E39 jarrupalojen kulumisvaroitin?

    Syttyi eilen rivakan jarrutuksen jälkeen lautaan jarrujen varoitusvalo. Nestettä on tarpeeksi joten etupalathan siellä on vähissä. Mutta onko tuo kumisenvaroitin kertakäyttötavaraa kun valo ei sammunut vaikka otin sen sieltä palan välistä pois?
    -BMW 530d Touring -14 LCI
    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
    -Zetor 6245-89
    -David Brown 996 -76
    -MF 35 -58
    -Tunturi Super Sport -85
    -Tunturi Super Sport -77
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7431
    • Oulu

    #2
    En tunne asiaa muuten, mutta ainakin halusivat sellaisen merkkiliikkeessä myydä kun jarrun osia kyselin.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      kertakäyttötavaraa on
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #4
        Se varoitin anturi tai sen johto voi myös olla viallinen,vaikka palat olisikin täysin kunnossa.Kuten omassani viime kesänä kävi.
        Ja kuten jo kirjoitettiinkin,niin se on kertakäyttö palikka,ja kannattaa uusia aina paloja vaihdettaessa.
        Last edited by Heguli 31; 11-06-2011, 19:56.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by juhape
          Syttyi eilen rivakan jarrutuksen jälkeen lautaan jarrujen varoitusvalo. Nestettä on tarpeeksi joten etupalathan siellä on vähissä. Mutta onko tuo kumisenvaroitin kertakäyttötavaraa kun valo ei sammunut vaikka otin sen sieltä palan välistä pois?
          Merkkivalon kuittaaminen vaatii pitämään hetken virrat päällä ilman moottorin käynnistämistä. Ei tosin välttämättä aina pelkästään riitä, joskus joutuu myös uusimaan palojen kulumisanturin.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • juhape
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 321
            • Pieksämäki

            #6
            Originally posted by Havis
            Merkkivalon kuittaaminen vaatii pitämään hetken virrat päällä ilman moottorin käynnistämistä. Ei tosin välttämättä aina pelkästään riitä, joskus joutuu myös uusimaan palojen kulumisanturin.
            Ei kuittaannu virtoja päällä pitämällä...
            Ilmeisesti siellä anturissa on joku vastus koska valo ei sammu vaikka piuhat yhdistää.(nyt siinä ei ole mitään yhteyttä johtojen välillä) Varmaan sitä systeemiä voisi hämätä laittamalla sopiva vastus sinne anturi tilalle. En vaan jaksanu ottaa takaa irti ja mitata. Luulis siellä olevan samanlainen.

            Edittiä:
            Googletin vähän ja asia selvis. Ihan oikarissa sen anturin johdot pitää ehjänä olla ja kun kuluneilla paloilla anturi koskettaa levyä niin lanka katkeaa ja valo syttyy. (ja anturi on vainaa, hölmö systeemi !!!) Taidan vaan laittaa ne piuhat oikariin ja kuitata sen valon pois kunhan saan uudet palat.
            Last edited by juhape; 23-06-2006, 16:54.
            -BMW 530d Touring -14 LCI
            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
            -Zetor 6245-89
            -David Brown 996 -76
            -MF 35 -58
            -Tunturi Super Sport -85
            -Tunturi Super Sport -77

            Comment

            • dama
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 77
              • Helsinki

              #7
              Laita virta-avain 1 asentoon ,pidä siinä n 20 sekkaa ja sitten se kuittaa sen valon pois. Tarvittaessa osta uudet kulumisvaroittimet tilalle, palojen vaihdon yhteydessä, ei ne paljoo maksa.

              t dama
              dama
              ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7431
                • Oulu

                #8
                Viikon päästä menee auto etulevyjen ja palojen vaihtoon pajalle. En kuitenkaan muistanut ostaa KL-varaosista tuota kulumisanturia, kun eivät sitä (ihme kyllä) edes yrittäneet myydä.

                Kun mulla ei kuitenkaan ole koskaan tuo jarrujen varoitusvalo palanut, niin tarkoittaako se että se nykyinen kulumisanturi on vielä ehjä ja siksi käyttökelpoinen? Vai miten tuo homma oikein menee?

                Eihän tuo juuri mitään maksa, mutta lähinnä potuttaa taas lähteä tuon takia Wetterin tiskille ajeleen.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Kun mulla ei kuitenkaan ole koskaan tuo jarrujen varoitusvalo palanut, niin tarkoittaako se että se nykyinen kulumisanturi on vielä ehjä ja siksi käyttökelpoinen? Vai miten tuo homma oikein menee?
                  Ehjä on ja sen voi siirtää uusiin paloihin.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Ehjä on ja sen voi siirtää uusiin paloihin.
                    ..Jos lähtee ehjänä irti
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      nyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think

                      mitäs nyt?
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Yyz
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 151
                        • Pirkkala

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        nyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think

                        mitäs nyt?

                        Onko nestettä säiliössä ja taka-anturi ehjä?

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 776
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          nyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think

                          mitäs nyt?
                          Minä oon käyttäny akunkengän irti minuutiksi niin kuittaantuu. Tosin siinä nollaantuu kellot sun muut samalla...

                          Jos ei tuollakaan kuittaannu niin jommassa kummassa anturissa tai sen johdotuksessa on vikaa...
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by Yyz View Post
                            Onko nestettä säiliössä ja taka-anturi ehjä?
                            nestettä on ja taka-anturin pitäis olla ehjä, ainakin palaa on sen verran jäljellä ettei pitäis olla kulunut

                            Originally posted by vexu524tdic View Post
                            Minä oon käyttäny akunkengän irti minuutiksi niin kuittaantuu. Tosin siinä nollaantuu kellot sun muut samalla...

                            Jos ei tuollakaan kuittaannu niin jommassa kummassa anturissa tai sen johdotuksessa on vikaa...
                            koitin nyt myös irroittaa akkua.. ei vaikutusta.. tarvii varmaan odotella hetki kun on tulossa diagnoosipiuhat
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Rode
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 150
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by dama View Post
                              Laita virta-avain 1 asentoon ,pidä siinä n 20 sekkaa ja sitten se kuittaa sen valon pois. Tarvittaessa osta uudet kulumisvaroittimet tilalle, palojen vaihdon yhteydessä, ei ne paljoo maksa.

                              t dama
                              Itellä tepsi tämä ohje, E46, kiitän!
                              E91 LCI 330dA Xdrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎