Syttyi eilen rivakan jarrutuksen jälkeen lautaan jarrujen varoitusvalo. Nestettä on tarpeeksi joten etupalathan siellä on vähissä. Mutta onko tuo kumisenvaroitin kertakäyttötavaraa kun valo ei sammunut vaikka otin sen sieltä palan välistä pois?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 jarrupalojen kulumisvaroitin?
Collapse
X
-
En tunne asiaa muuten, mutta ainakin halusivat sellaisen merkkiliikkeessä myydä kun jarrun osia kyselin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by juhapeSyttyi eilen rivakan jarrutuksen jälkeen lautaan jarrujen varoitusvalo. Nestettä on tarpeeksi joten etupalathan siellä on vähissä. Mutta onko tuo kumisenvaroitin kertakäyttötavaraa kun valo ei sammunut vaikka otin sen sieltä palan välistä pois?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by HavisMerkkivalon kuittaaminen vaatii pitämään hetken virrat päällä ilman moottorin käynnistämistä. Ei tosin välttämättä aina pelkästään riitä, joskus joutuu myös uusimaan palojen kulumisanturin.
Ilmeisesti siellä anturissa on joku vastus koska valo ei sammu vaikka piuhat yhdistää.(nyt siinä ei ole mitään yhteyttä johtojen välillä) Varmaan sitä systeemiä voisi hämätä laittamalla sopiva vastus sinne anturi tilalle. En vaan jaksanu ottaa takaa irti ja mitata. Luulis siellä olevan samanlainen.
Edittiä:
Googletin vähän ja asia selvis. Ihan oikarissa sen anturin johdot pitää ehjänä olla ja kun kuluneilla paloilla anturi koskettaa levyä niin lanka katkeaa ja valo syttyy. (ja anturi on vainaa, hölmö systeemi !!!) Taidan vaan laittaa ne piuhat oikariin ja kuitata sen valon pois kunhan saan uudet palat.Last edited by juhape; 23-06-2006, 16:54.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Viikon päästä menee auto etulevyjen ja palojen vaihtoon pajalle. En kuitenkaan muistanut ostaa KL-varaosista tuota kulumisanturia, kun eivät sitä (ihme kyllä) edes yrittäneet myydä.
Kun mulla ei kuitenkaan ole koskaan tuo jarrujen varoitusvalo palanut, niin tarkoittaako se että se nykyinen kulumisanturi on vielä ehjä ja siksi käyttökelpoinen? Vai miten tuo homma oikein menee?
Eihän tuo juuri mitään maksa, mutta lähinnä potuttaa taas lähteä tuon takia Wetterin tiskille ajeleen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEhjä on ja sen voi siirtää uusiin paloihin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
nyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think
mitäs nyt?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postnyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think
mitäs nyt?
Onko nestettä säiliössä ja taka-anturi ehjä?
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postnyt on ongelma. jarrujen varoitusvalo syttyi taannoin ja etu-palat oli aivan loppu tänään sitten laitoin eteen levyt ja palat sekä kulumis-anturin... ittekseen valo ei sammunut sitten koitin pitää virtoja "radio asennossa" minuutin-2 ei auttanut -> virrat päällä minuutin-2 ei auttanut -> samat jarru painettuna -> kaasu pohjassa.. eli ei kuittaannu. inpa olis taas pop muttei ole. :think
mitäs nyt?
Jos ei tuollakaan kuittaannu niin jommassa kummassa anturissa tai sen johdotuksessa on vikaa...e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by Yyz View PostOnko nestettä säiliössä ja taka-anturi ehjä?
Originally posted by vexu524tdic View PostMinä oon käyttäny akunkengän irti minuutiksi niin kuittaantuu. Tosin siinä nollaantuu kellot sun muut samalla...
Jos ei tuollakaan kuittaannu niin jommassa kummassa anturissa tai sen johdotuksessa on vikaa...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by dama View PostLaita virta-avain 1 asentoon ,pidä siinä n 20 sekkaa ja sitten se kuittaa sen valon pois. Tarvittaessa osta uudet kulumisvaroittimet tilalle, palojen vaihdon yhteydessä, ei ne paljoo maksa.
t damaE91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
Comment