Onko kukaan perillä alkuperäisen johtosarjan asennuksesta? Eli täytyykö vetää piuhat aina eteen boksille saakka vai löytyykö tarvittavat paikat takaa? Pystyykö itse laittamaan vai vienkö suosiolla merkkihuoltoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Touring vetokoukun sähköt
Collapse
X
-
Päivitystä projektille... Hain alkuperäisen johtosarjan bemarilta ja olivat ystävällisesti tulostaneet mukaan asennusohjeet pyytämättä (yht 19 sivua) muutenkin Joensuun Hartikaiselta saa kyllä loistavaa palvelua. Sarja on todella kattava sisältäen kaikki tarvittavat ruuvit ja muut nippelit (mm. nippusiteet, kiinnitysruuvit ja suojakotelot vetokoukun kontrolli moduulille) kuului pakettiin. Hintaa alkuperäiselle johtosarjalle jäi 208€, eli eipä mielestäni kannata laittaa tuolla hinnalla mitään tarvike mallia. Koukuksi tulee Bosalin kiinteä koukku 220 €. johdoista noin puolet tulee takakonttiin ja puolet valomodulille A pilariin eli on aikamoinen pujottelu edessä kun vetää johdot eteen. Selailin asennusohjetta läpi ja näytti erittäin selkeältä. Joten uskon viikonloppuna saavani koukun sähkösarjoineen paikalleen. Tietoa tuon sähkösarjan asennuksesta ei tunnu löytyvän mistään joten laitan mahdollisia kokemuksia sitten tänne kun sarja on paikallaan.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
-
-
Originally posted by ksairanPäivitystä projektille... Hain alkuperäisen johtosarjan bemarilta ja olivat ystävällisesti tulostaneet mukaan asennusohjeet pyytämättä (yht 19 sivua) muutenkin Joensuun Hartikaiselta saa kyllä loistavaa palvelua. Sarja on todella kattava sisältäen kaikki tarvittavat ruuvit ja muut nippelit (mm. nippusiteet, kiinnitysruuvit ja suojakotelot vetokoukun kontrolli moduulille) kuului pakettiin. Hintaa alkuperäiselle johtosarjalle jäi 208€, eli eipä mielestäni kannata laittaa tuolla hinnalla mitään tarvike mallia. Koukuksi tulee Bosalin kiinteä koukku 220 €. johdoista noin puolet tulee takakonttiin ja puolet valomodulille A pilariin eli on aikamoinen pujottelu edessä kun vetää johdot eteen. Selailin asennusohjetta läpi ja näytti erittäin selkeältä. Joten uskon viikonloppuna saavani koukun sähkösarjoineen paikalleen. Tietoa tuon sähkösarjan asennuksesta ei tunnu löytyvän mistään joten laitan mahdollisia kokemuksia sitten tänne kun sarja on paikallaan.
Comment
-
-
Koukkun pitäisi tänään olla liikkeessä joten jahka saan sen käsiini niin ilmoitan nuo numerot. Muistatko oliko siellä mitä torx avaimia joita tarvitsee? Mitähän nuo pultit on jota puskurissa käytetään?EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by ksairanKoukkun pitäisi tänään olla liikkeessä joten jahka saan sen käsiini niin ilmoitan nuo numerot. Muistatko oliko siellä mitä torx avaimia joita tarvitsee? Mitähän nuo pultit on jota puskurissa käytetään?
Comment
-
-
Originally posted by ksairanPäivitystä projektille... Hain alkuperäisen johtosarjan bemarilta ja olivat ystävällisesti tulostaneet mukaan asennusohjeet pyytämättä (yht 19 sivua) muutenkin Joensuun Hartikaiselta saa kyllä loistavaa palvelua. Sarja on todella kattava sisältäen kaikki tarvittavat ruuvit ja muut nippelit (mm. nippusiteet, kiinnitysruuvit ja suojakotelot vetokoukun kontrolli moduulille) kuului pakettiin. Hintaa alkuperäiselle johtosarjalle jäi 208€, eli eipä mielestäni kannata laittaa tuolla hinnalla mitään tarvike mallia. Koukuksi tulee Bosalin kiinteä koukku 220 €. johdoista noin puolet tulee takakonttiin ja puolet valomodulille A pilariin eli on aikamoinen pujottelu edessä kun vetää johdot eteen. Selailin asennusohjetta läpi ja näytti erittäin selkeältä. Joten uskon viikonloppuna saavani koukun sähkösarjoineen paikalleen. Tietoa tuon sähkösarjan asennuksesta ei tunnu löytyvän mistään joten laitan mahdollisia kokemuksia sitten tänne kun sarja on paikallaan.
eihän se oo tollo joka pyytää vaan se joka maksaa...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY
ei voi kun nauraa... vetokoukun johtosarja 208 euroa... on kai tuosa yks nolla välissä liikaa...
eihän se oo tollo joka pyytää vaan se joka maksaa...
Onhan se tietysti aika surkuhupaisaa, että sähkösarja maksaa saman verran kuin itse koukku!E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
Nonniin... Koukku ja johtosarja paikoillaan. Koukku meni heittämällä paikoilleen, asennusaika noin tunti. koukun type nro. 021791 eli se mitä Mixxo kysy! Ja minun koukun asennusohjeessa oli kuvattu myös sen jäykiste alumiinin leikkaus todella hyvin, muutoinkin Bosalin ohje oli erinomainen. Ja se pistoke tulee aika jännästi tuossa puskurin alahuulen alle piiloon ja osoittaa melkein alaspäin suoraan. Siistin näköinen kun ei tule kuin koukusta pikkasen näkyviin. Ehkä vähän hankala käyttää mutta katotaan miten tottuu.
Johtosarjan asennuksessa sitten menikin kokonaista 6 tuntia. Ei niinkään kytkiessä vaan sisustuksia purkaessa (varovasti purettava kun ei tienny miten puretaan)kun joutui 6 liitintä vetämään valomodulille eteen. Sinänsä ohjeet olivat erittäin hyvät (tulostivat bemarilta ohjeet mukaan) paitsi että siellä oli virhe! Piti kytkemän ohjeen mukaan valomoduulin pinniin nro 8 sini harmaaseen johtoon haaraliitin mutta tuossa pinnissä 8 olikin oikeasti sini vihreä johto. Pienen hiusten raapimisen jälkeen kytkin tuon kuitenkin melkein vieressä olevaan sini harmaaseen johtoon ja kokeilemaan... ei tojinu toisella puolella valot. Eli kytkin sitten sen siihen pinniin 8 vaikka siinä oli se väärän värinen johto ja johan rupes toimimaan. Eli ei tuo ole kovinkaan mahoton kytkeä tuolla alkuperäisellä sarjalla. Olis vaan tarvinnu jonkin erikoistyökalun jotta olisi saanut ohjeen mukaisesti niistä valomoduulin liittimistä ne johdot irti ja haaroitettua ne oikea oppisesti sarjan mukana tulleilla bemarin omilla liittimillä. Kun en saanut purettua niitä niin jouduin tekemään vanhan aikaisesti johdot poikki ja liittimet väliin. Tuo johtojen eteen vieminen vain vie aikaa ja hermoja. Mutta jos sillä saisi sitä toiminta varmuutta sitten sen rahan edestä. Oli muuten se valomoduli aika kalliin näköinen paketti. Ihan toivoi kytkentöjen olevan kunnossa ettei tartte lähteä kyselemään mitä uusi maksaa.EX: E12 518 -75, E12 520 -79, E28 520i -86, 518-83, 518i -86, 518i -87, 2002 -69 ja Nykyinen E39 520d Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by JardeEi taida olla E39:sin valo-ohjaus kovin tuttua, ei sieltä pelkillä rosvoliittimillä mitään sähköjä oteta? Voihan tuon toteuttaa tietysti paljon halvemmallakin, mutta sitten saa varautua siihen että merkkiliikkeen mielestä kaikki auton sähköviat johtuu vetokoukun sähkökytkennöistä(kokemusta on)!
Onhan se tietysti aika surkuhupaisaa, että sähkösarja maksaa saman verran kuin itse koukku!E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFYjuu mäkin mietin just tota että saattaa jokin alkaa hälyttämään jos varastaa takavaloilta vaan piuhat... mut eihän sen ainakaan pitäis hälyttää kun kärry ei ole perässä... niin jos siis on jotain satunnaisia kärryn veto keikkoja niin mitä sitten vaikka jokin jotain vähän hälyyttelee... niin ja jos ne häiriöt pitää aina käyä kuittaamassa liikkeessä niin ei sekään tietenkään kiva ole... mut elämä on...---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostJos halvalla haluaa päästä, ei takavaloilta suoraan rosvoaminen enää tietenkään käy mutta homma hoituu ilman hälytyksiä täysin toimivana 5 releen ja muutaman lyhyen piuhan avulla (+ sulake). Tämän jälkeen valodiagnostiikkatoimii kuten pitääkin ja vetokoukun sähköt samoin. Olen tehnyt tällä tavoin pariin E39:siin vetokoukun sähköt ja on siinä "tuntipalkoille" päässyt..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Itteäkin kiinnostaisi vähä noita koukun sähköjä rakennella, kun ei tunnu kestävän perävaunun parkkeja auton sähköt. :think
Toisella puolella parkeista on otettu sisävalo (21W), ja se ei kauaa sitä polta, kunnes valot himmenee ihan niin että hieman lanka hehkuu, ja autosta sammuu ulompi takaparkki. Oon aatellu että releistäis ainakin nuo parkit tuonne perävaunuun... :think
Nuo ensimmäisen postauksen ohjeet ois ihan mielenkiintoista nähdä/saada.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostItsekin pitäisi koukkua etsiä e39 touringiin ja johtosarjan kova hinta pistää vähän mietityttämään. Tällä rele kytkennällähän homman saa toimimaan, mutta toimiiko tämän jälkeen vielä palaneen polttimon varoitus? Eikös palaneen polttimon tunnistuspulssi mene releen kelan kautta vaikka polttimo olisikin palanut ja varoitus jää tulematta?
Comment
-
-
Originally posted by E.K. View PostKyllä mun touringi valitti tänään pimeää jarruvaloa.(Omatekoinen 5 releen viritys ollut nyt vuoden kiinni autossa.)
Kun alkuperäisen vetokoukun sähkösarjan kytkennässä johtoja on vedettävä valomoduulille asti niin mitä johtoja nämä ovat? Kytkeytyykö vetokoukun sähköt auton väylään? Jos jollakin on linkittää vetokoukun asennusohjeet niin olisi hieno juttu.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment