Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrupolkimista!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by kalle39 View Post
    Mihinkäs tämä väite perustuu? Autoissa joissa on esim. hätäjarru tehostin poljin lähes imeytyy pohjaan ja tarkoitan tällä todellakin pohjaan saakka. En tiedä onko entis aikaan ollut katsareilla tapana hylätä liian suuresta liikeradasta jarru polkimessa, mutta taitaa olla sitä aikaa kun jarrutkin testattiin hiekkapihalla, jättääkö jälkiä. Eri asia on jos jarrupiirissä on vuoto ja poljin on tunnoton.

    Ja mitä topicciin tulee, jos jarrut toimivat normaalisti ja tuo polkimen valuminen tapahtuu pitkässä ajassa (minuutteja) ei kyse ole mistään vakavasta. Jos kerta polkaisulla menee e39 jarrupoljin pohjaan saakka niin silloin paineet katoaa johonkin. Näissä kun ei vielä ole nykyaikaisia hätäjarruja. Saa korjata jos näitä hätä jarruja löytyy e39, itselle se tulisi uutena tietona.
    No jos aiheena on "E39 jarrupolkimista!?" niin kai tässä nyt puhutaan silloin e39:stä. Ja kyllä tuttavalta hylättiin auto pari vuotta sitten kun poljin painui pohjaan. Vaikka ihan jarrudynolla jarrut testattiin. Vaihtoi pääsylinterin niin ei enää painunut. Jarrutusvoimaa oli ollut, mutta juuri jarrupolkimen painuminen oli hylkäyksen syy. No miksi se jarrupoljin e39:ssä painuu pohjaan? Eiköhän se silloin kerro, että jostain vuotaa paineet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #17
      Itellä painui pohjaan herkästi ku oli palat ihan finaalissa edessä, palat ku vaihto niin painuminen loppu.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        #18
        Joku remppa-reiska sano että penarissa on kepeeks tehostetut jarrut, sittenku tosi Rahti-Sonni polkasee dimeksit rutisten ja kossun katkuinen nauru ikkunasta raikaen, niin siellä 60bar paineenrajotus venttiili aukee, ettei säre paikkoja. Tuon paikkaasa pitävyyttä en sitten tiijä, eikä oo kiinnostanukkaan. Jollain 60kg voimalla sitä kun painaa niin päälle minuutissa painuu syvemmälle kokoajan pikkuhiljaa, en pohjaan asti polkenu,enkä tiijä oisko menny, auto sammuksissa ei sitten painu yhtään, jonku pari minuuttia jaksoin polkimella seistä. Kaippa tuo huippunopeudesta minuutissa pysähtyy, niin vaikka täysiä painaa saapi silti sen pysähtymään ennenku pohjaan menee. Normaalia voimakkaammissa jarrutuksissahan tuota ei tarvii ku varpaanpäillä vähän painaa,nii ei painu poljin minnekkään ja hyvin stoppaa...

        Hihiihihhi, unohin että painaahan sitä ittekki kyykätessä. Oisinko jollain 90-100kg voimalla painanu.
        Last edited by Hebbu ///M3; 25-03-2013, 20:17.
        Sotkamo Connection

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎