Miten E39 varashälytin toimii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _jake_
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 210
    • Seinäjoki

    #46
    Kuinka tuon taustapeilissä olevan ledin kuuluisi oikein toimia? Ongelmana on, että kun ovet lyö kauko-ohjauksella lukkoon, niin jonku ajan päästä hätävilkut vilkkuvat. Konetilassa oleva kytkin otettu pois käytöstä.

    Led palaa siis oikeastaan koko ajan ovet lukossa tai auki. Ajaessa ei pala, mutta kun auton sammuttaa ja kääntää virrat pois niin taas palaa koko ajan. Jos auto on käynnissä ja avaa oven, niin se alkaa vilkkua.

    Menee hermo kun ei voi pitää ovia lukossa
    E61 535d Lci M-Sport -08

    Ex:
    328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

    328i Hellrot M-Sport Coupe '96

    Comment

    • akgii
      Bimmer Rookie
      • Sep 2010
      • 54
      • Vantaa

      #47
      Originally posted by _jake_ View Post
      Kuinka tuon taustapeilissä olevan ledin kuuluisi oikein toimia? Ongelmana on, että kun ovet lyö kauko-ohjauksella lukkoon, niin jonku ajan päästä hätävilkut vilkkuvat. Konetilassa oleva kytkin otettu pois käytöstä.

      Led palaa siis oikeastaan koko ajan ovet lukossa tai auki. Ajaessa ei pala, mutta kun auton sammuttaa ja kääntää virrat pois niin taas palaa koko ajan. Jos auto on käynnissä ja avaa oven, niin se alkaa vilkkua.

      Menee hermo kun ei voi pitää ovia lukossa
      Koita lähteekö hälyttimet huutamaan, jos painat kaksi kertaa lukitusnäppäintä kuin laitat ovet lukkoon. Tällöin kytkee sisätilantutkan ja kallistushälyttimen pois päältä. Jos silti huutaa niin vika varmaan jossain muualla. :think

      Ei kyllä ledin pitäisi vilkkua ollenkaan auton ollessa käynnissä.

      Edit: tätä vissiin olikin jo joskus aikasemmin ehdoteltu
      Last edited by akgii; 09-02-2016, 01:15.

      Comment

      • _jake_
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 210
        • Seinäjoki

        #48
        Täytyy koittaa, lueskelin jo aiemmin siitä tutkan sammuttamisesta. Mutta ei sekään vaikuta lediin mitenkään, se vaan palaa koko ajan...
        E61 535d Lci M-Sport -08

        Ex:
        328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

        328i Hellrot M-Sport Coupe '96

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10112
          • KVLA

          #49
          Oletko kokeillut "resetointia" ihan akun maakaapelin irroittamisella (vaikka 20min).

          Comment

          • Tomson
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 251
            • Finland

            #50
            Täälläkin tuota hemmetin ärsyttävää ongelmaa silloin tällöin :think Konepellin tunnistin revitty irti ja johdot jemmailtu piiloon. Itsellä valot alkaa aina vilkkumaan kun avaa kaukolukituksella ovet ja hyppää autoon sisälle. Korjaantuu sillä, että hyppää ulos autosta ja laittaa ovet takaisin lukkoon ja uusi yritys sisälle. Jos tätä operaatiota ei tee, niin valot vilkkuvat tasan niin kauan kuin autolla vaan ajelee. Tuota tupla lukitusta taisinkin kokeilla kertaalleen eikä nyt vähään aikaan olekkaan tuottanut mitään ihmeellisempiä ongelmia liekö sitten korjaantunut sillä. Aktivoituuko se takaisin päälle jos esim. vanhingossa avaa kaukolukituksella ovet kahteen kertaan?

            Comment

            • _jake_
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 210
              • Seinäjoki

              #51
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Oletko kokeillut "resetointia" ihan akun maakaapelin irroittamisella (vaikka 20min).
              On ollut joo akkukin irti. Onhan tuossa autossa muutenkin sähköis vikaa. Muistaa taas miksi edellisen e39 laitoin kiertoon, aina jotain vikaa sähköjen kans.
              E61 535d Lci M-Sport -08

              Ex:
              328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

              328i Hellrot M-Sport Coupe '96

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1844
                • Kotona/Poissa

                #52
                Originally posted by Tomson View Post
                Täälläkin tuota hemmetin ärsyttävää ongelmaa silloin tällöin :think Konepellin tunnistin revitty irti ja johdot jemmailtu piiloon. Itsellä valot alkaa aina vilkkumaan kun avaa kaukolukituksella ovet ja hyppää autoon sisälle. Korjaantuu sillä, että hyppää ulos autosta ja laittaa ovet takaisin lukkoon ja uusi yritys sisälle. Jos tätä operaatiota ei tee, niin valot vilkkuvat tasan niin kauan kuin autolla vaan ajelee. Tuota tupla lukitusta taisinkin kokeilla kertaalleen eikä nyt vähään aikaan olekkaan tuottanut mitään ihmeellisempiä ongelmia liekö sitten korjaantunut sillä. Aktivoituuko se takaisin päälle jos esim. vanhingossa avaa kaukolukituksella ovet kahteen kertaan?
                Tarkkaan ottaen sen liiketunnistimen pois kytkeminen tapahtuu niin, että se toinen ovien lukkoon painallus tehdään painamalla niin pitkään avaimen nappia kunnes se taustapeilin merkkivalo alkaa palaa yhtäjaksoisesti n.5s ajan.

                Ja tämä siis pitää tehdä joka kerta ovia lukitessa jos liiketunnistimen haluaa pois päältä, siinä ei ole mitää muistia vaan oletuksena liiketunnistin menee aina päälle ovia lukittaessa.

                Itse olen oppinut tekemään tuon tempun aina tietyissä paikoissa:
                - jos pysäköi mukulakivikadun varteen tai kadulla ajaa paljon raskasta kalustoa
                - jos pysäköintipaikka on kovin vino
                - jne

                Konepellin anturin lisäksi kannattaa tarkistaa takaluukun ja ovien vastaavat, ongelmat saattaa tulla jo vaikka yhden oven kytkimen temppuilusta. Takaluukun anturia en tiedä, ovien antureina taitaa toimia ne ovivalokytkimet.

                P.S.
                Omassa kiesissä se merkkivalo ei vilku syystä tai toisesta jos peili on yö asennossa (siis se vipu taaksepäin käännettynä). Ja normaaliasennossakin yleensä vilkkuu ok, mutta silloin tällöin, ensin toimittuaan normaalisti, alkaa jonkun tunnin päästä palaa jatkuvasti tai herkee vilkkumasta ja sammuu. Syytä moiseen en ole vielä löytänyt, mutta häläri ei tietääkseni ole noissa tilanteissa alanut huutamaan. Oisko merkkivalon johdoissa alkavaa pykimää/murtumia...
                Last edited by Havis; 09-02-2016, 19:43.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • Tomson
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2010
                  • 251
                  • Finland

                  #53
                  Originally posted by Havis View Post
                  Tarkkaan ottaen sen liiketunnistimen pois kytkeminen tapahtuu niin, että se toinen ovien lukkoon painallus tehdään painamalla niin pitkään avaimen nappia kunnes se taustapeilin merkkivalo alkaa palaa yhtäjaksoisesti n.5s ajan.

                  Ja tämä siis pitää tehdä joka kerta ovia lukitessa jos liiketunnistimen haluaa pois päältä, siinä ei ole mitää muistia vaan oletuksena liiketunnistin menee aina päälle ovia lukittaessa.

                  Itse olen oppinut tekemään tuon tempun aina tietyissä paikoissa:
                  - jos pysäköi mukulakivikadun varteen tai kadulla ajaa paljon raskasta kalustoa
                  - jos pysäköintipaikka on kovin vino
                  - jne

                  Konepellin anturin lisäksi kannattaa tarkistaa takaluukun ja ovien vastaavat, ongelmat saattaa tulla jo vaikka yhden oven kytkimen temppuilusta. Takaluukun anturia en tiedä, ovien antureina taitaa toimia ne ovivalokytkimet.

                  P.S.
                  Omassa kiesissä se merkkivalo ei vilku syystä tai toisesta jos peili on yö asennossa (siis se vipu taaksepäin käännettynä). Ja normaaliasennossakin yleensä vilkkuu ok, mutta silloin tällöin, ensin toimittuaan normaalisti, alkaa jonkun tunnin päästä palaa jatkuvasti tai herkee vilkkumasta ja sammuu. Syytä moiseen en ole vielä löytänyt, mutta häläri ei tietääkseni ole noissa tilanteissa alanut huutamaan. Oisko merkkivalon johdoissa alkavaa pykimää/murtumia...
                  On kyllä merkillinen vekotin :think Enpäs tiennyt tuosta jatkuvasta painalluksesta, kiitokset vinkistä! Itsellä vaan alkaa se rele pitämään sellaista mekkalaa sisällä, että tietää jo samantien hätävilkkujen vilkkuvan samaan tahtiin myös ulkopuolella. Mitään varashälytin ääntähän tämä siis ei ole pitänyt, liekö irroitettu joskus/ei ole ollut edes tehtaalta tullessa? Voi hyvinkin olla, että nuo ovien anturat teppuilevat.. meinaan vilkkuminen alkaa vain ja ainoastaan silloin, kun avaa oven (jos en nyt ihan väärin muista).
                  Last edited by Tomson; 09-02-2016, 21:12.

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1844
                    • Kotona/Poissa

                    #54
                    Originally posted by Tomson View Post
                    ...Itsellä vaan alkaa se rele pitämään sellaista mekkalaa sisällä, että tietää jo samantien hätävilkkujen vilkkuvan samaan tahtiin myös ulkopuolella. Mitään varashälytin ääntähän tämä siis ei ole pitänyt, liekö irroitettu joskus/ei ole ollut edes tehtaalta tullessa?...
                    Siis meneekö ovet myös tuolloin lukkoon, vaikka siis oot ite auton sisällä?

                    Vai olisko kyse vaan temppuilevasta hätävilkkukytkimestä, eikä liittyis mitenkään varashälyttimeen?

                    Nimittäin, jos ovet lukitsee sisältä, vaikkapa siitä keskikonsolin napista, tai vaikkapa virta-avaimen napista, ei varashäly mee päälle ellei ole käyttänyt virta-avaimen virtalukosta irrottamisen jälkeen kuskin ovea auki/kiinni.

                    Tuo on muuten yksi tapa testata liiketunnistin, eli siis
                    1. sammuta moottori ja ota virta-avain pois lukosta.
                    2 avaa ja sulje kuskin ovi (pysy kuitenkin ite koko ajan kuskin pukilla)
                    3. lukitse ovet avaimen napista
                    4. odota tovi (olikohan 10s tai jotain?) ja sit liiku vähän, käytä vaikka radioo tms muuta, hälärin pitäis alkaa soida.
                    Last edited by Havis; 09-02-2016, 21:57.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1844
                      • Kotona/Poissa

                      #55
                      Originally posted by Tomson View Post
                      ...Enpäs tiennyt tuosta jatkuvasta painalluksesta...
                      Näkyyhän tuo toimivan jo lyhyestäkin painalluksesta. Itse vaan aina painan pitempään kun se merkkivalo ei heti reagoi. Mutta se ja sama, kunhan toimii.
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • Tomson
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 251
                        • Finland

                        #56
                        Originally posted by Havis View Post
                        Vai olisko kyse vaan temppuilevasta hätävilkkukytkimestä, eikä liittyis mitenkään varashälyttimeen?
                        Nyt pistit muuten kyllä pahan :think Tämähän kuullostaa "paremmalta vaihtoehdolta" näistä kahdesta viasta jos joutuu jotain lähteä korjailemaan. Tiedä vaikka muuten onkin tuo! jotenkin vaan oletin sen automaattisesti liittyvän tuohon varashälyttimeen.. kun tuota konepellin tunnistinta oli valmiiksi jo renkattu ja minun muistaakseni se punainen ledi A-pilarissa vilkkuu/palaa jatkuvasti kun nuo hätävilkut alkavat vilkkumaan. Pystyykö tuon hätävilkkukytkimen toimivuuden jollain tavalla testaamaan (vähän ehkä offtopic mutta kysästään nyt silti)?
                        Last edited by Tomson; 12-02-2016, 20:51.

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2174
                          • Himas

                          #57
                          Lainaan vanhaa ketjua. Avain hukassa. Miten vara-avaimella saa hälyyttimen hiljaiseksi? Sillä harmaalla ei-kaukoavaimella.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by mikron View Post
                            Lainaan vanhaa ketjua. Avain hukassa. Miten vara-avaimella saa hälyyttimen hiljaiseksi? Sillä harmaalla ei-kaukoavaimella.
                            Lähtökohtaisesti näissä on koodaus niin, että hälytin aktivoituu/de-aktivoituu myös mekaanisesta lukkopesästä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #59
                              Koodausta on voitu muuttaa, eli ei välttämättä hiljene avaimella avaamalla. Kun käynnistää auton, niin sitten hiljenee.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2174
                                • Himas

                                #60
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Koodausta on voitu muuttaa, eli ei välttämättä hiljene avaimella avaamalla. Kun käynnistää auton, niin sitten hiljenee.
                                Näin se taisi olla. Mutta nyt kun laittaa ovet lukkoon lukkopesästä, ei hälytin mene päälle eikä näin huudakaan kun ovet avaa.
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X