Mulla sama ongelma, ilmeni pari viikkoa sitten. Eli luukku menee kiinni, mutta ei täysin, eikä lukitusmekanismi "imaise" luukkua kiinni, vaan jää puolitiehen... Onko avausnapin viereinen mötikkö/rele sökö..? What to do?
Kellään ideoita??
---------------------------------
sigpic Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
Jeeejeeeee!!! Nyt löyty vika siihen saatanan luukkuun... Oli ajan saatossa menny johtonippu poikki vasemmanpuoleisten saranoiden juuresta. Siinä nipussa on kuusi johtoa ja viisi niistä oli menny hapettumalla poikki. Vain maajohto oli jossakinmäärin vielä kytköksissä. Liitin johtimet uudestaan sellaisilla kutistemuovi-liittimillä, kun ei oikein hienosti onnistunut kolvaamaan johtoja tilanpuutteen vuoksi ( on aika ahdas paikka, nähkääs...). Mutta nyt PELITTÄÄ, ja pelittää myös lisäjarruvalokin samaan rahaan!!!
Mulla oli sama homma paitsi, että mulla oli luukun kummaltakin puolelta johdot poikki!!
Onkohan samoja ongelmia E46 touringissa. Yhellä tutulla sellanen, oiskohan -03 mallinen ja kuulema pakkasella aukoo lasiluukkua itsekseen. Voi tehdä muulloinkin mutta pakkanen ilmeisesti useammin tota aiheuttaa.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Alkaa jo risomaan tuo takaluukku. Eli ongelmana on edelleen että ei imaise sitä kiinni. Lukkomekanismi ja solenoidi jotko ovat yhdessä kiinni on vaihdettu... mutta ei... Johdotkin saranoiden lähettyvillä näyttävät ja vaikuttavat ehjiltä.
---------------------------------
sigpic Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
Mulla tekee kanssa tota joskus, mutta on aina lähtenyt toimimaan kun vetää manuaaliaukaisimesta ja työntää löysät takaisin - vaatis varmaan jotain herkistelyä.
Mulla tekee kanssa tota joskus, mutta on aina lähtenyt toimimaan kun vetää manuaaliaukaisimesta ja työntää löysät takaisin - vaatis varmaan jotain herkistelyä.
Kokeiltu on, ja solenoidi johon tuo manuaalilaukaisin/vaijeri on kiinnitetty on siis vaihdettu... Ei auta... :think
---------------------------------
sigpic Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
No niin.. tulipahan nuokin johdot sitten tarkistettua, mutta eipä niissä mitään vikaa ollut!! Alkaa jo tympimään tuo luukun kolina kun ei saa sitä imettyä kiinni
Olisikohan niiden johtojen liitoksissa jotain? Missä ne majailevat kun luukun voi ottaa irti?? :think
Apuja ja ideoita siis kaivataan, ja kipeästi..
---------------------------------
sigpic Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
Nostellaanpa tätä threadiä. Itsellä ongelmia nyt tuon takalasin toimivuuden kannalla. Keväällä alkoi lasin lukko avautumaan itsestään ajon aikana ja jatkuvalla syötöllä. Irroitin mustan releen akun yläpuolelta, jolla sai ongelmat loppumaan. Nyt pitäisi päästä avaan taas takalasia ja eipä toimi enään ollenkaan vaikka laittaa releen takaisin kiinni (kokeiltu myös sillä viereisellä releellä, joka on samanlainen, mutta vika ei ole releessä). Onko jollain ideaa minkä värinen/mikä noista piuhoista on lasin tuolla vasemman saranan puolella? ja muutenkin jos löytyy noista piuhoista tarkempaa selitettä niin olisi mukava tietää :think
Ja sen verran vielä, että sumuvalo on jatkuvasti päällä, eli jotain ongelmaa niissä piuhoissa varmaan muutenkin siis on.
Edit: Miten tuon mikrokytkimen toimivuuden voi testata?
Minne nuo takalasin johdot päätyvät kaiuttimen jälkeen? Siis kun lasilta lähtee autoon päin johtoja seuraamaan ja päätyvät katon sisään.
Omani aukoo takalasia satunnaisesti, välillä toimii viikon, välillä lasi ei pelaa hetkeäkään. Saranoilta johdot tarkastettu ja ehjät oli, katkaisija tarkastettu, että se toimii. Kun vika päällä eli aukoo lasia, ei lasi aukea avausnappulasta, mutta aukeaa aina kun ottaa nappulan johdon irti ja pistää takaisin kiinni. Vika tuskin myöskään ikkunankarmissa olevissa johdoissa, sillä teki samaa kun ohitti ne johdot suorilla piuhoilla.
Itsellä alkaa ideat loppumaan, joten olisiko jollain tarjota lisää?
Mikähän mahtaa olla luukussa häikkänä kun rämisee koko asia kuopissa oikein huolella. imu toimii ja ovi menee kunnolla kiinni ja myös kiinni pysyy, käsin ei myöskään ovi ylimäärästä heilu,montuissa kuitenkin tuntuu että tippuu koko laite. Luukun kaasuiskarit on ainakin aivan loppu mutta näiden ei pitäis tähän asiaan vaikuttaa mitenkään?:think
Mikähän mahtaa olla luukussa häikkänä kun rämisee koko asia kuopissa oikein huolella. imu toimii ja ovi menee kunnolla kiinni ja myös kiinni pysyy, käsin ei myöskään ovi ylimäärästä heilu,montuissa kuitenkin tuntuu että tippuu koko laite. Luukun kaasuiskarit on ainakin aivan loppu mutta näiden ei pitäis tähän asiaan vaikuttaa mitenkään?:think
Mulla ainakin rämissyt ihan vaan ne muoviosat sielä jos ovat vähääkään irrallaan.. mutta tiedä sitten millaista ryminää sielläpäin on :think
Takaluukun toiminnasta voin antaa oman esimerkin. Itellä alkoi tehä niin ettei auennut kumpikaan. Luukku tai lasi. Kumpaa kytkintä tahansa painaessa luukku koitti aueta mut veti heti takas kiinni. Eli vaikka painoi tuon takalasin kytkintä niin luukku koitti avautua mut imi heti takas kii. Samoin kun laittoi sumuvalon päälle, luukku koitti avautua. Pakittaessa sama, luukku koitti avautua. Joskus jäi raolleen, muttei saanut auki. Joskus varoitteli mittaristossa, että luukku auki. Samoin takalasin pyyhin ei toiminut, eikä pissapoika. Pelkääjän puolen palkista oli viisi johtoa poikki. Taisi olla pissapoikaa, pyyhintä yms yms. Kuskin puolelta oli yksi johto poikki. Paksu ruskea. Se kuskin puolen johto korjasi takaluukun avaamiseen liittyvät ongelmat. Omassa oli kaikki johdot selkeesti poikki, kun otti sen muovisuojan pois. Vedin uudet. Kajarien kautta oli jokseenkin ok tehdä. Siis että sai uutta johtoa reilusti ja kunnolla. Tällänen info täältä..
Mulla ainakin rämissyt ihan vaan ne muoviosat sielä jos ovat vähääkään irrallaan.. mutta tiedä sitten millaista ryminää sielläpäin on :think
Muoviosat oli itellä kunnossa mutta peilistä kun seuraa luukkua monttuun ajaessa niin näyttää kuin olis saranoista väljä koko ovi (heiluu silmällä koko luukku?) iskarit sinne vaihdoin ei vaikutusta, mutta pitääpä tutkia vielä ajankanssa lisää
Takaluukun toiminnasta voin antaa oman esimerkin. Itellä alkoi tehä niin ettei auennut kumpikaan. Luukku tai lasi. Kumpaa kytkintä tahansa painaessa luukku koitti aueta mut veti heti takas kiinni. Eli vaikka painoi tuon takalasin kytkintä niin luukku koitti avautua mut imi heti takas kii. Samoin kun laittoi sumuvalon päälle, luukku koitti avautua. Pakittaessa sama, luukku koitti avautua. Joskus jäi raolleen, muttei saanut auki. Joskus varoitteli mittaristossa, että luukku auki. Samoin takalasin pyyhin ei toiminut, eikä pissapoika. Pelkääjän puolen palkista oli viisi johtoa poikki. Taisi olla pissapoikaa, pyyhintä yms yms. Kuskin puolelta oli yksi johto poikki. Paksu ruskea. Se kuskin puolen johto korjasi takaluukun avaamiseen liittyvät ongelmat. Omassa oli kaikki johdot selkeesti poikki, kun otti sen muovisuojan pois. Vedin uudet. Kajarien kautta oli jokseenkin ok tehdä. Siis että sai uutta johtoa reilusti ja kunnolla. Tällänen info täältä..
Tuossa samalla rupesin vaihtamaan luukun polttimoja huomasin että kuskinpuolen saranan vierestä oli kanssa 3 piuhaa poikki (iso musta ja 2 pientä ruskeaa) ilmeisesti lasin avaus ja lisäjarruvalot kyseessä kun ei itellä toimi. Mihinkä päin autoa se saranan johtonippu tulee? ilmeisesti kyseessä takakajarit? :think oli nimittäin niin nysät jäljellä että joutuu kans kyllä tempasemaan pitemmältä matkalta piuhat uusiksi että saa fiksusti tehtyä
Comment