Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring takaluukku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #31
    Originally posted by Antti* View Post
    Tuossa samalla rupesin vaihtamaan luukun polttimoja huomasin että kuskinpuolen saranan vierestä oli kanssa 3 piuhaa poikki (iso musta ja 2 pientä ruskeaa) ilmeisesti lasin avaus ja lisäjarruvalot kyseessä kun ei itellä toimi. Mihinkä päin autoa se saranan johtonippu tulee? ilmeisesti kyseessä takakajarit? :think oli nimittäin niin nysät jäljellä että joutuu kans kyllä tempasemaan pitemmältä matkalta piuhat uusiksi että saa fiksusti tehtyä
    Jos et oo vielä löytänyt niin ite otin tosiaan sen kattokajarin irti. Sieltä tulee ne johdot läpiviennin kautta ja suuntaa kohti etupäätä.. Joutuu hiukan soveltamaan että saa johdot näkyviin, koska kulkee sen kumisuojan sisällä. Ite jouduin hiukan karsimaan. Uuden johdon vetäminen sitten miten parhaaksi kokee. Ite en saanut pujotettua uutta johtoa sen kumiputken kautta, koska on niin tiivis paketti. Kokeilin liittää uuden johdon vanhaan kiinni ja siten vetää uuden sinne kajarin päähän. Mut ei se toiminut.. Mutta kajari irti niin siinä ne on sitten.. Ja se on tosi, uutta johtoa kannattaa vetää koska vanhan paikkaaminen ei kestä. Sen verran tulee rasitusta. Mulla oli tosiaan selvis luukun ongelmat just tuolta kuskin puolen nipusta. Ja kannattaa katsoa ne kaikki johdot läpi. Mulla oli pelkääjän puolella puolet poikki ja osasta oli kuoret lentänyt kuuseen.. Siinä kun ottaa sen luukun saranan suojamuovin pois niin niiden molempien muovien alla kulkee johtoniput. Tai pelkääjän puolella oli niin. Eli kannattaa ottaa sekä lasin saranan suoja pois kuin myös luukun saranan. Ja jos on aikaa niin tsekkaa sen pelkääjän puolenkin..
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • Antti*
      Bimmer Rookie
      • Jul 2014
      • 43
      • JKL

      #32
      Originally posted by MOH85 View Post
      Jos et oo vielä löytänyt niin ite otin tosiaan sen kattokajarin irti. Sieltä tulee ne johdot läpiviennin kautta ja suuntaa kohti etupäätä.. Joutuu hiukan soveltamaan että saa johdot näkyviin, koska kulkee sen kumisuojan sisällä. Ite jouduin hiukan karsimaan. Uuden johdon vetäminen sitten miten parhaaksi kokee. Ite en saanut pujotettua uutta johtoa sen kumiputken kautta, koska on niin tiivis paketti. Kokeilin liittää uuden johdon vanhaan kiinni ja siten vetää uuden sinne kajarin päähän. Mut ei se toiminut.. Mutta kajari irti niin siinä ne on sitten.. Ja se on tosi, uutta johtoa kannattaa vetää koska vanhan paikkaaminen ei kestä. Sen verran tulee rasitusta. Mulla oli tosiaan selvis luukun ongelmat just tuolta kuskin puolen nipusta. Ja kannattaa katsoa ne kaikki johdot läpi. Mulla oli pelkääjän puolella puolet poikki ja osasta oli kuoret lentänyt kuuseen.. Siinä kun ottaa sen luukun saranan suojamuovin pois niin niiden molempien muovien alla kulkee johtoniput. Tai pelkääjän puolella oli niin. Eli kannattaa ottaa sekä lasin saranan suoja pois kuin myös luukun saranan. Ja jos on aikaa niin tsekkaa sen pelkääjän puolenkin..
      Selvä homma, koitankin tuota kautta tempasta piuhat samallalailla, kiitos neuvoista! Onko sulla tietoa mistä ne johtoniput tulee alas auton etupäässä? ei nimittäin enään sähköä tullut johtojen päähän kun mittailin ja se ainoa valojen sulake hanskalokerossa oli ehjä.. mietin vaan että onkohan jostain syvemmältä piuhat poikki mutta mutta täytyyhän noille joku sulake tai vastaava olla joka antaa periksi ennenku savu nousee, voiskohan olla jossain boxin sisällä yms :think
      e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

      Comment

      • MOH85
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 241
        • Rauma

        #33
        Originally posted by Antti* View Post
        Selvä homma, koitankin tuota kautta tempasta piuhat samallalailla, kiitos neuvoista! Onko sulla tietoa mistä ne johtoniput tulee alas auton etupäässä? ei nimittäin enään sähköä tullut johtojen päähän kun mittailin ja se ainoa valojen sulake hanskalokerossa oli ehjä.. mietin vaan että onkohan jostain syvemmältä piuhat poikki mutta mutta täytyyhän noille joku sulake tai vastaava olla joka antaa periksi ennenku savu nousee, voiskohan olla jossain boxin sisällä yms :think
        En osaa sanoa, minne tulevat siellä etupäässä. Ite otin selkeesti sitä vanhaa johtoa pois, molemmista päistä. Ainakin itellä oli ihan hapettunutta ja muutenkin kuollutta tuo johto.. Ootko kokeillut niin että otat ne johdot esille sieltä kajarin takaa, leikkaat poikki ja mittaat tuleeko virtaa? Osa on tietysti, kai, maajohtoja joten niihin ei kai kuulukaan tulla. Ite en mitannut, vedin vaan rohkeesti uutta johtoa. Samoin kävi ton ulkolämpötila-anturin asennuksessa. Laitoin uuden tilalle ni asteet hyppi ihan hulluna. Johtoa reilusti pois että sai uuden näköstä kuorittua ni nyt toimii. Sieltä oli siis katkastu johto ja päässyt hapettumaan.. Kyllä ne varmasti on jonkun sulakkeen takana.. http://lmgtfy.com/?q=e39+fuses
        e39 530dA 1999.

        Comment

        • jub1
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 1
          • Turku

          #34
          Mulla nyt e39 toukassa sellanen ongelma yht äkkiä, että ajotietokone herjaa että bootlid open. Ja takaluukun "lasiluukku" kyllä ihan tukevasti kiinni.
          Voisiko kyse olla kytkin viasta? Kokeilin säätä sitä koukkua erikorkeuksiin jos auttaisi, mutta ei auttanut.

          Comment

          • Starck
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 119
            • Ulvila

            #35
            Originally posted by jub1 View Post
            Mulla nyt e39 toukassa sellanen ongelma yht äkkiä, että ajotietokone herjaa että bootlid open. Ja takaluukun "lasiluukku" kyllä ihan tukevasti kiinni.
            Voisiko kyse olla kytkin viasta? Kokeilin säätä sitä koukkua erikorkeuksiin jos auttaisi, mutta ei auttanut.
            Veikkaan että piuha poikki sieltä luukun saranan kohdalta, ne saranan muovit saa kohtuu helpolla pois josta voi sitten tämän vian todentaa, molemmat puolet kannattaa käyttää auki ja tsekata ne piuhat.
            Itse justiinsa viime keväänä niitä tinailin oli sieltä useampikin piuha poikki vaikka herjasi ainoastaan tuota samaa bootlid open herjaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎