Onx tuolla anturilla muuta virkaa kuin lämpötilan näyttö?? Tuli mieleen että jos se on komppiksessa vaikka ilmastoinnin kanssa niin ilmastoinnin kompura ei taida paljon sitte kesälläkään nytkähdellä...
Mulla ei ole tietoa mihin kaikkeen lämpötietoa käytetään, mutta ilmastointi pelasi ainakin itselläni ihan normaalisti, vaikka anturi puuttuikin ja oli tuo -40 astetta koko ajan. Korjasin asian kuitenkin juuri tuosta syystä, koska eihän sitä tiedä jos se vaikuttaa auton muihin järjestelmiin. Ja alkaa se -40 ajan myötä ottamaan päähänkin siinä kojetaulussa...=) Ainakin pakkasvaroituksen näyttämiseen ajotietokoneessa tuota lämpötilaa kuitenkin käytetään.
Mulla lähti viimekesänä lämpöanturin johto irti ja lämpötila näytössä oli -40 astetta. Tämän jälkeen ilmastointi alkoi antamaan selvästi kuumempaa ilmaa sisälle eli kyllä se ulkolämpötila jotenkin vaikuttaa ilmastionnin toimintaan.
Elikkä ajotietokone ilmottaa, että Ulkolämpötilamittari näyttää koko ajan -40 Kylmiä kelejä pitelee
Olisko anturi rikki tai jotain?
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa. Jos vika on pelkästään anturissa on se ainakin helpossa paikassa, apukuskin etukulmassa. Ehkä aluksi voi kokeilla liitoksia jne tarkistaa? Itsellä tipahti koko anturi roikkumaan jolloin näky oli tämä:
Minullakin on vikaa anturin kanssa. Just vänkärin etukulma on saanut pienen osuman johonkin ja lämpötilat heittelee miten sattuu kokoajan näytää kovia miinus lukemia mut lukemat vaihtelee kuitenkin.
Jep eli tämmönen olis riesana et ulkoläpötila pomppaa välillä -36 ja taas kohta kipuaa plussalle. Tuntuu ittestä et vaikuttais ilmastoinnin toimintaan et ei enää viilennä sillon kun menee pakkaselle, paskamainen näin kesällä kun on kuuma. No missäs toi anturi mahtaa olla joka antaa lämpötila tiedon. pystyykö testaa sen toimintaa ja onko tietoo mitä uus maksaa.
Toinen pikku juttu olis jarrunesteen varoitusvalo (0) mittarissa. Nestettä kuitenkin on ihan ylärajaan asti eli mistäs toi vois johtua?
Tuo anturi on kuskinpuolen eturenkaan etupuolella.(tai vänkärin)
Taitaa tuo jarrunesteen valo tarkoittaa, että nesteet pitäisi vaihtaa. Valon saa pois hyppylangalla, jos haluaa.
Jep eli tämmönen olis riesana et ulkoläpötila pomppaa välillä -36 ja taas kohta kipuaa plussalle. Tuntuu ittestä et vaikuttais ilmastoinnin toimintaan et ei enää viilennä sillon kun menee pakkaselle, paskamainen näin kesällä kun on kuuma. No missäs toi anturi mahtaa olla joka antaa lämpötila tiedon. pystyykö testaa sen toimintaa ja onko tietoo mitä uus maksaa.
Toinen pikku juttu olis jarrunesteen varoitusvalo (0) mittarissa. Nestettä kuitenkin on ihan ylärajaan asti eli mistäs toi vois johtua?
1) Olisko ulkolämpötila-anturissa kytkentähäiriöitä, johto menossa poikki tms? Anturi löytyy apukuskin puolen eturenkaan edestä sisälokasuojan muovin pohjasta. Siis jos koko muovia on enää ollenkaan olemassa, ne kun tahtoo jäädä talvella ensimmäiseen kovempaan lumipenkkaan.
2) Jarrupalat loppu, tai ainakin palojen loppumisesta kertova anturi kulunut. Anturit löytyy vasemmalta edestä ja oikealta takaa, muistaakseni
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
... voit ottaa anturin irti ja hyppylangalla yhdistää johdot; lämpötilanäyttö pitäisi olla vakaa +50°C ja silloin ei pitäisi ainakaan vaikuttaa ilmastointiin. Jos johto on kokonaan poikki matkalta, niin näyttö on -40°C. Jos kerran anturin on vaihdettu, niin ei kai muita vaihtoehtoja ole, kuin että joku liitos (tai johto) pätkii. Huoltovalikosta näkee nopeammat muutokset, esim liitosten pätkimiset, muistaakseni Test 7?
Eli e39 528iA:n ulkolämpömittari näyttää koko ajan -40 astetta. missähän mahtaa vika olla? anturi paskana vai missä? ja jos on niin missähän kyseinen anturi sijaitsee? kiitos!
Comment