No niin kaikki tonituksen asiantuntijat, nyt pitäisi arpoa sopivia millejä jotta sais E39 alas silleen sopivasti. Eli olikos se niin että tehtaan M-Sport alusta tiputti 20/15mm vakiosta vai kuinkas? Nyt kun autoa tuossa katselen niin fiilis on että molempia päitä voisi tiputtaa ehkä sellaisen 25-30mm. Kuulostaako sopivalta? Weitecilla löytyy 50/50mm sarjaa mutta onko kokemusta mahtaako tulla ongelmia kun menee liian alas? Eli hyviä kokemuksia milleistä ja sarjoista olisi kiva kuulla ettei tulisi hankittua liian korkeaa (kuten aina tähän asti) mutta että autolla voi silti vielä ajaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 madallus/tontitus
Collapse
X
-
Originally posted by jjheimoItseasiassa jo variante 2:ssa on jäykkyyden säätö,tosin vain ulosvaimennuksen säätö,kun taas 3:ssa on ulos-ja sisäänvaimennuksen säätö.
Variante 1 saapi jo about 1100e ja risat, tosin vaan pelkkä korkeussäätö, mutta jos muut on kohdallaan ilman säätöjä niin eihän niitä sitten tarvi
Comment
-
-
Mikä mahtaa tulla vanne- ja rengaskooksi?
Vähän vaikuttaa asiaan.
itellä on H&R 40/15 jouset.
Madallus niillä on sopiva omasta mielestä. Parantaa ulkonäköä mutta mökkitietäkin voi vielä hyvin ajaa.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
EDC-iskarit eli sähköllä säätyy ajotilanteen mukaan tai sit napista sport asento.
Tulee ajeltua toi sport asento päällä koska jouset on vakiota tiukemmat.
Vois siellä tiukemmatkin iskarit olla mut noi on ehjät niin en vaihtanut "tavallisiin".Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Originally posted by 540iAMikä mahtaa tulla vanne- ja rengaskooksi?
Vähän vaikuttaa asiaan.
Toki renkaan leveys vaikuttaa, mutta oikealla et:llä eteen kyllä menee 245 ja taakse 275-leveä nakki. Eli auton korkeus ei muutu pyörien vaihdolla.
Comment
-
-
Tokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Originally posted by 540iATokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.
Comment
-
-
Originally posted by 540iATokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.
Se on juuri päinvastoin. Eli 17" pyörillä menee vielä orggisalustallakin, mutta
18"-19" vaatii ehdottomasti tontituksen.
Comment
-
-
aina vaatii tontitusta oli tuumakoko mikä tahansa.
Makuasioita tosiaan mut edestä pitää mun mielestä madaltaa enemmän kuin takaa jolloin edessä ja takana on saman verran tilaa kaariin. Tietty joku voi tykätä myös keulivasta E39:sistä.
En itse laittaisi 50/50 jousia.
eli nykyisessä on 40/15 jouset ja edellisessä autossa oli 60/40.
60/40 on ainakin tarpeeksi matala, mun mielestä vähän liiankin kun pohja ottaa aika helposti kiinni.
laitetaan nyt kuva vielä 40/15 madalluksesta 18" pyörällä.Last edited by 540iA; 17-05-2011, 08:14.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
kyllähän noihin "ylikoon" vanteiden luonteeseen kuuluu se madallus.. 15" voi olla vaikka minkälainen maasturi eikä välttämättä silmää häiritse, mutta laitappa samalla vakio alustalla 20" niin alkaa jo ottamaan silmään.. mene ja tiedä mistä tuo sitten johtuu.. hemillä vois olla valmis vastaus tähän..
Comment
-
Comment