Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 madallus/tontitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    E39 madallus/tontitus

    No niin kaikki tonituksen asiantuntijat, nyt pitäisi arpoa sopivia millejä jotta sais E39 alas silleen sopivasti. Eli olikos se niin että tehtaan M-Sport alusta tiputti 20/15mm vakiosta vai kuinkas? Nyt kun autoa tuossa katselen niin fiilis on että molempia päitä voisi tiputtaa ehkä sellaisen 25-30mm. Kuulostaako sopivalta? Weitecilla löytyy 50/50mm sarjaa mutta onko kokemusta mahtaako tulla ongelmia kun menee liian alas? Eli hyviä kokemuksia milleistä ja sarjoista olisi kiva kuulla ettei tulisi hankittua liian korkeaa (kuten aina tähän asti) mutta että autolla voi silti vielä ajaa
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Älä edes harkitse e39:iin muuta settiä kuin mikä H&R:tä tai Einbach:lta löytyy.
    Oikea korkeus käyttökiesiin läiltä löytyy n.35-40/15 tasosta.

    Comment

    • hurtta
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 444

      #3
      Originally posted by Hemi
      Älä edes harkitse e39:iin muuta settiä kuin mikä H&R:tä tai Einbach:lta löytyy.
      Oikea korkeus käyttökiesiin läiltä löytyy n.35-40/15 tasosta.
      Mites noi Bilsteinin korkeussäädettävät esim. B14 PSS

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Eiköhan se H&R: jouset ole parhaat jos ei lasketa säädettäviä mukaan. Säädettävän jos laittaa niin KW ja variante3 jossa siis korkeuden ja jäykkyyden säätö. Hinta vain melko sopiva, muistaakseni hinta pyörii jossain 1800€ paikkeilla
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • jjheimo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 652
          • Helsinki

          #5
          Itseasiassa jo variante 2:ssa on jäykkyyden säätö,tosin vain ulosvaimennuksen säätö,kun taas 3:ssa on ulos-ja sisäänvaimennuksen säätö.
          F33 435i Xdrive

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #6
            Originally posted by jjheimo
            Itseasiassa jo variante 2:ssa on jäykkyyden säätö,tosin vain ulosvaimennuksen säätö,kun taas 3:ssa on ulos-ja sisäänvaimennuksen säätö.

            Variante 1 saapi jo about 1100e ja risat, tosin vaan pelkkä korkeussäätö, mutta jos muut on kohdallaan ilman säätöjä niin eihän niitä sitten tarvi

            Comment

            • 540iA
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 241
              • Klaukkala

              #7
              Mikä mahtaa tulla vanne- ja rengaskooksi?
              Vähän vaikuttaa asiaan.

              itellä on H&R 40/15 jouset.

              Madallus niillä on sopiva omasta mielestä. Parantaa ulkonäköä mutta mökkitietäkin voi vielä hyvin ajaa.
              Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
              ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #8
                Originally posted by 540iA
                Mikä mahtaa tulla vanne- ja rengaskooksi?
                Vähän vaikuttaa asiaan.

                itellä on H&R 40/15 jouset.

                Madallus niillä on sopiva omasta mielestä. Parantaa ulkonäköä mutta mökkitietäkin voi vielä hyvin ajaa.

                Minkälaiset iskarit löytyy?

                Comment

                • 540iA
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 241
                  • Klaukkala

                  #9
                  EDC-iskarit eli sähköllä säätyy ajotilanteen mukaan tai sit napista sport asento.
                  Tulee ajeltua toi sport asento päällä koska jouset on vakiota tiukemmat.

                  Vois siellä tiukemmatkin iskarit olla mut noi on ehjät niin en vaihtanut "tavallisiin".
                  Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                  ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by 540iA
                    Mikä mahtaa tulla vanne- ja rengaskooksi?
                    Vähän vaikuttaa asiaan.
                    Ei vanne eikä rengaskoko vaikuta asiaan. Pyörän halkaisijahan on joka tapauksessa sama kuin orggiksessa 205/65-15":ssa.
                    Toki renkaan leveys vaikuttaa, mutta oikealla et:llä eteen kyllä menee 245 ja taakse 275-leveä nakki. Eli auton korkeus ei muutu pyörien vaihdolla.

                    Comment

                    • 540iA
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 241
                      • Klaukkala

                      #11
                      Tokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
                      Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.
                      Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                      ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                      Comment

                      • hurtta
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 444

                        #12
                        Originally posted by 540iA
                        Tokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
                        Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.
                        Minusta asia on juuri päinvastoin, mutta makuasioistahan ei juuri kannata kiistellä

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by 540iA
                          Tokihan se kehän pituus on suht sama kaikissa tuumakoissa oikealla rengaskoolla.
                          Meinasin sitä ulkonäöllisesti et jos on esim 17" vanteet niin saa madaltaa enemmän kuin 19" pyörillä riittää maltillinen tiputus et näyttää hyvältä.

                          Se on juuri päinvastoin. Eli 17" pyörillä menee vielä orggisalustallakin, mutta
                          18"-19" vaatii ehdottomasti tontituksen.

                          Comment

                          • 540iA
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 241
                            • Klaukkala

                            #14
                            aina vaatii tontitusta oli tuumakoko mikä tahansa.

                            Makuasioita tosiaan mut edestä pitää mun mielestä madaltaa enemmän kuin takaa jolloin edessä ja takana on saman verran tilaa kaariin. Tietty joku voi tykätä myös keulivasta E39:sistä.
                            En itse laittaisi 50/50 jousia.

                            eli nykyisessä on 40/15 jouset ja edellisessä autossa oli 60/40.

                            60/40 on ainakin tarpeeksi matala, mun mielestä vähän liiankin kun pohja ottaa aika helposti kiinni.

                            laitetaan nyt kuva vielä 40/15 madalluksesta 18" pyörällä.
                            Last edited by 540iA; 17-05-2011, 08:14.
                            Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                            ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              kyllähän noihin "ylikoon" vanteiden luonteeseen kuuluu se madallus.. 15" voi olla vaikka minkälainen maasturi eikä välttämättä silmää häiritse, mutta laitappa samalla vakio alustalla 20" niin alkaa jo ottamaan silmään.. mene ja tiedä mistä tuo sitten johtuu.. hemillä vois olla valmis vastaus tähän..
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎