aina vaatii tontitusta oli tuumakoko mikä tahansa.
Makuasioita tosiaan mut edestä pitää mun mielestä madaltaa enemmän kuin takaa jolloin edessä ja takana on saman verran tilaa kaariin. Tietty joku voi tykätä myös keulivasta E39:sistä.
En itse laittaisi 50/50 jousia.
eli nykyisessä on 40/15 jouset ja edellisessä autossa oli 60/40.
60/40 on ainakin tarpeeksi matala, mun mielestä vähän liiankin kun pohja ottaa aika helposti kiinni.
laitetaan nyt kuva vielä 40/15 madalluksesta 18" pyörällä.
Vaikea uskoa että kuvassa on -40mm tiputettu keula. Minusta tuo näyttää ihan vakio M-sport alustalta eli about -20mm.
Älä edes harkitse e39:iin muuta settiä kuin mikä H&R:tä tai Einbach:lta löytyy.
Oikea korkeus käyttökiesiin läiltä löytyy n.35-40/15 tasosta.
Mites toi säädettävä KW variante? Onko kokemusta toimiiko E39 miten? Niillä saa ainakin auton sellaiseen asentoon mikä omaa silmää miellyttää tosin ei liikaa ajettavuuden kustannuksella?
jjheimo ja polar ainakin tietää noista KW:n säädettävistä, mutta sen verran minäkin tiedän, että kannattaa ostaa siis vähintään se variante2. Syy tähän on se, että ilman jäykkyydensäätöä oleva var1 on säädetty kuulemman liian jäykäksi ainakin 20" pyörien kera ja sitä jäykkyyttä ei sitten enää itse muutella var1:ssä.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Vaikea uskoa että kuvassa on -40mm tiputettu keula. Minusta tuo näyttää ihan vakio M-sport alustalta eli about -20mm.
Kyllä se vaan on -40. Onkohan sitten niin että kaikki E39:sit ei ole samalla korkeudella alunperin. Oma laite oli ainakin TODELLA korkea vakiojousilla.
KW:sta on semmoisia kokemuksia, että laitoin vaimokkeen A8 Audiin Variante 1 alustan. Oli mun mielestä yllättävänkin jäykkä ja jopa epämukava keskustassa.
Moottoritiellä tietysti tosi hyvä. Renkaina 245/35/19.
Parasta siinä on tietty portaaton säätö korkeudelle ( A8:ssa vaan edessä) ja paremmissa malleissa jäykkyyden säätö.
Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Kyllä se vaan on -40. Onkohan sitten niin että kaikki E39:sit ei ole samalla korkeudella alunperin. Oma laite oli ainakin TODELLA korkea vakiojousilla.
Luulisin että enemmänkin nuo mainostetut pudotukset on mitä sattuu, eli aika suurpiirteisiä arvoja. Mittaapa huvikseen etäisyydet navan keskeltä kaariin niin voi verrata. Kaarethan menee eessä ja takana ihan eri tavalla, ja siksi pienempi väli takana ei vielä tarkota että auto varsinaisesti keulii.
Mun M-Sportin lukemat oli viimeks edessä 360mm ja takana 349mm. Nämä on hyvin lähellä sitä mitä Jarde sai tässä threadissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....456#post624456 H&R 40/15 jousilla. Voin mitata tänään vielä uudet lukemat kun tuntuu tulevan joka kerta vähän eri mitat.
Sulla ja myös Jardella tuo madallus näyttää musta kuitenkin tosi hyvältä ja järkevältä joten sehän on pääasia.
jjheimo ja polar ainakin tietää noista KW:n säädettävistä, mutta sen verran minäkin tiedän, että kannattaa ostaa siis vähintään se variante2. Syy tähän on se, että ilman jäykkyydensäätöä oleva var1 on säädetty kuulemman liian jäykäksi ainakin 20" pyörien kera ja sitä jäykkyyttä ei sitten enää itse muutella var1:ssä.
Sitten on niitä maku ja mutu asioita, mutta itsellä on siis alla 20" kiekot ja variante1, ja kyllä jos jotain huonoa puolta pitää mainita, niin alusta on kyllä ihan liian vetelä!!! Oikeastaan ihan hyvä ja mukava matka-ajoon, mutta sporttiseen kaupunkikanttaukseen se ei oikeen enää käy.
Sitten on niitä maku ja mutu asioita, mutta itsellä on siis alla 20" kiekot ja variante1, ja kyllä jos jotain huonoa puolta pitää mainita, niin alusta on kyllä ihan liian vetelä!!! Oikeastaan ihan hyvä ja mukava matka-ajoon, mutta sporttiseen kaupunkikanttaukseen se ei oikeen enää käy.
Edessä siis 330mm ja takana 320mm.
Makuasia tietysti mutta tää on minusta sellaisessa asennossa mikä on aikas hyvä, ei ainakaan keulaa enää yhtään alemmas. Eli siis -30mm alas M-Sportista, eli siis about vakiosta alas
- edessä n. -50mm
- takana n. -45mm
Et voi olla tosissas että toi alusta on vielä vetelä? Mihin vertaat sitä?
Et voi olla tosissas että toi alusta on vielä vetelä? Mihin vertaat sitä?
No, perstuntumaan, ei siitä sen enempää.
Eli en ole kumipallomaisen menon ystäviä, vetäisee tolla vanhemmalla e34:lla (tm zoui) pienen lenkin, niin siinä rupeaa olemaan tarpeeksi ryhtiä vähän nopeempaankin menoon.
Mulla on tuossa 535 alla variante 3 ja touringissa kakkonen.
Kolmonen on kiva myös katuajossa, kun saa sisäänjouston säädettyä "pehmeäksi" joten ei ole niin pintakova kuin kakkonen. Toisaalta kolmonen on paljon äänekkäämpi, joustoissa kuulee selvestä takapään iskarien toiminnan sellaisina kivoina suhauksina. Kolmonen toimii kivasti myös radalla.
Ainaki noilla saa auton tarpeeksi matalaksi, muistaakseni nytte on edessä kaaresta keskiöön noin 290mm ja takana 300mm. Vielä olis paljon varaa laskea, jos vaan mahtuisi pyörät pyörimään.
Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne - Official member of Team Järki & Kohtuus -
- You gotta pay to play -
Comment