Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D -99 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    E39 530D -99 käynnistys ongelma

    Lähes saman otsikon alta löytyi monta threadia, mutta niistä en löytänyt apua ongelmaani. Tai joku voi tietysti olla.
    Eli, ajoin aamulla normaalisti n 5km pätkän matkaa. Auto parkissa tunnin verran.
    Liikkeelle lähdön jälkeen ajan hidasteen yli kakkoasella rullaten, kytkin ylös ja sammuminen. Ei millään vitullakaan käymään tämän jälkeen.
    Starttaa hyvin, mutta ei lähde käyntiin. Sulakkeet olen katsonut(hanskalokerosta sulakkeet 31 ja 17), jos ne nyt olivat ainoat, jotka vaikuttaa pumppujen toimintaa?
    Mitenkä diisselin kulku autossani mennee? Tankki-pumppu-korkeapainepumppu??

    Olen antanut koneen jäähtyä siihen mitä se nyt näillä keleillä jäähtyy, joten en usko asentotunnistimessa olevan vikaa

    Suojat olen ottanut kuskinpenkin alta pohjasta pois ja pumpun liittimeen suihkutellut crc:tä. Ei vaikutusta asiaan.

    Mielestäni jokin ääni puuttuu moottoritilasta, kun laitan virrat päälle. Jonkinlainen surina.

    Vikakoodit luin Cs:llä. DDE:stä antaa virheilmoituksen glow-systen, mutta tämä lähtee kuittaamalla pois eikä palaa. Vai eikö sitä tule kun konetta ei saa käyntiin? Sama herja on ollut ennenkin mutta pelannut silti OK.

    Ajonestojärjestelmä arveluttaa myös. Eikös se ole DWA lyhenne? Siihen moduliin en saa yhteyttä lainkaan. En tosin muista olenko saanut aiemminkaan. Missä itse moduli sijaitsee?

    Toivottavasti saan hyviä vastauksia/(arveluja)/kokemuksia. Olen niistä kiitollinen!!!
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Katso meneekö suodattimelta lähtevässä putkessa ilmakuplia?

    Comment

    • rle
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 112
      • tampere

      #3
      Originally posted by Carman
      Katso meneekö suodattimelta lähtevässä putkessa ilmakuplia?
      Tarkoitatko konehuoneen puolella meneviä läpinäkyviä letkuja? Jos niin, ei ole ilmakuplia näkyvissä. Mihinkä vikaan tähtäsit?

      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by rle
        Tarkoitatko konehuoneen puolella meneviä läpinäkyviä letkuja? Jos niin, ei ole ilmakuplia näkyvissä. Mihinkä vikaan tähtäsit?
        Juurikin niitä! Itselläni hajosi siirtopumppu ja meno loppui ihan yhtäkkiä kun ainetta oli alle 15 litraa tankissa, kaadoin 10l lisää niin toimi ihan moitteetta.
        Silloin näkyi ilmaa putkissa.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Vikakoodit luin Cs:llä. DDE:stä antaa virheilmoituksen glow-systen, mutta tämä lähtee kuittaamalla pois eikä palaa. Vai eikö sitä tule kun konetta ei saa käyntiin? Sama herja on ollut ennenkin mutta pelannut silti OK.

          Ajonestojärjestelmä arveluttaa myös. Eikös se ole DWA lyhenne? Siihen moduliin en saa yhteyttä lainkaan. En tosin muista olenko saanut aiemminkaan. Missä itse moduli sijaitsee?

          Terve kyllä tuo Glow kyllä vahvasti viittaa hehkun toimintaan katsoppa ensimmäisenä hehkun rele onko ehjä

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by rle

            Ajonestojärjestelmä arveluttaa myös. Eikös se ole DWA lyhenne? Siihen moduliin en saa yhteyttä lainkaan. En tosin muista olenko saanut aiemminkaan. Missä itse moduli sijaitsee?
            Ajonesto on EWS tolla CS:llä katottuna. DWA on taas varashälytin ja sekin löytyy vaan noista vanhemmista autoista eikä E39:ssä ole sellasta ollenkaan. E39:ssä varashälyttimen hommat hoitaa kori-moduli elikkä ZKE.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • rle
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 112
              • tampere

              #7
              Auto parin päivää seisonut akun johto irti ja laakista käymään. lähtee kylmänä ja kuumana.
              Hyvä juttu, mutta olisi mukava tietää mikä oli vikana??
              Muistan lukeneeni jostain viestistä jollain olleen samanmoinen ongelma ja siinä vikana oli välillä toiminut siirtopumppu. Sitä ropelsin itsekkin aiemmin ilman tuloksia.
              Vai nollasiko akun irti olo jotain. Vikakoodiahan se ei osannut antaa.

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by rle
                Auto parin päivää seisonut akun johto irti ja laakista käymään. lähtee kylmänä ja kuumana.
                Hyvä juttu, mutta olisi mukava tietää mikä oli vikana??
                Muistan lukeneeni jostain viestistä jollain olleen samanmoinen ongelma ja siinä vikana oli välillä toiminut siirtopumppu. Sitä ropelsin itsekkin aiemmin ilman tuloksia.
                Vai nollasiko akun irti olo jotain. Vikakoodiahan se ei osannut antaa.
                Jos avaimen asennossa 2, ennen kuin starttaat, kuuluu sivuääni (ikäänkuin mopo ajelisi naapurikatua pitkin) kuskin lattian alla, niin silloin siirtopumppu ei toimi enää pitkään.

                PS. ei ainakaan 530d:ssa ole tarvetta ilmata polttoainejärjestelmää se kuulemma tekee sen itse

                Muuten löytyisi ehjä siirtopumppu edullisesti.
                Last edited by buksin-1; 05-08-2006, 10:37.
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #9
                  Rupesi vielä kovasti mietityttämään voisiko käynnistysongelma ollakkin jostain muusta kuin siirtopumpusta johtuvaa(hinta 250€). Nyt siirtopumppu on pelannut normaalisti, mutta silloin kun vika oli "päällä" se ei pitänyt minkäänmoista surinaa.
                  Voisihan olla ettei silloin pumppu saanut virtaa. Letkuissa en ole nähnyt mitään kuplia ja tankissakin on yli 30L löpöö.

                  Mikä sen toimintaa ohjaa?
                  Mitä kautta siihen tulee virrat? Onko välissä muutakuin sulakkeet?

                  Comment

                  • jyha
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 2

                    #10
                    samoja ongelmia

                    Omaan 525 d:en tuli samankaltaisia ongelmia. Kannattaa testata se siirtopumpun toiminta seuraavasti. Kun autosi ei seuraavan kerran käynnisty, ota polttoainesuodattimelle tuleva letku irti ja käännä virta päälle. Tällöin pitäisi naftaa tulla letkun päästä. Jos ei tule, siirtopumppu paskana. Vaihdoin juuri itelleni ja taas meno maistuu.

                    Comment

                    • ana100
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 72

                      #11
                      Miten olis Raise pressure CS:lla?

                      CS:llä kun kattoo DDE live dataa, 3. näytössä on sellainen kuin raise pressure, just ennen rail pressure näyttöjä. Mulla näyttää ~4.2bar. Näkiskö tästä jos siellä on siirtopumppuprobleema?

                      Comment

                      • rle
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 112
                        • tampere

                        #12
                        Originally posted by ana100
                        CS:llä kun kattoo DDE live dataa, 3. näytössä on sellainen kuin raise pressure, just ennen rail pressure näyttöjä. Mulla näyttää ~4.2bar. Näkiskö tästä jos siellä on siirtopumppuprobleema?

                        Jo voisin tosiaan katsoa auto käynnissä mitä se sanoo. Olisikohan siellä muita arvoja, jotka voisivat vaikuttaa asiaa?

                        Comment

                        • ana100
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 72

                          #13
                          Ahtopaineet ja ilmamäärän näkee myös

                          Näkeehän sieltä vaikka mitä. Esim ahtopaineen ja ilmamäärän. Niistä pitäis osata tulkita sen verran että osaa niitä muilla threadeillä keskusteltuja tehottomuusongelmia selvitellä. E.g. onko ilmamassamittari tai ahtopainesäädin/solenoidi kaputt.

                          Comment

                          • rle
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 112
                            • tampere

                            #14
                            Originally posted by ana100
                            Näkeehän sieltä vaikka mitä. Esim ahtopaineen ja ilmamäärän. Niistä pitäis osata tulkita sen verran että osaa niitä muilla threadeillä keskusteltuja tehottomuusongelmia selvitellä. E.g. onko ilmamassamittari tai ahtopainesäädin/solenoidi kaputt.
                            Tässä tapauksessa kaikki tehot ovat tallella, kun kone vaan saa löpöö.
                            Säätääkö suodattimen vieressä oleva painesäädin siirtopumpun toimintaa?

                            Comment

                            • kalleko
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 40
                              • Oulu

                              #15
                              Lainaan vähän topicia nimettäin nyt tuli allekirjoittaneen mielestä outo vika. Eli auto on -99 530d. Kulkee aina normaalisti käynnistyksen jälkeen, ei mitään ongelmaa sen kanssa. Mutta. Välillä kun autoa käynnistää, vaatii se Yllättävän pitkän sahauksen. Välillä käynnistyy normaalisti, välillä taas saa sahata. Vika poistuu jos käytän käynnistysvirtoja päällä, katkaisen virran ja sitten starttaan.

                              Autoon vaihdettu molemmat siirtopumput ~ vuosi sitten. Myös nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin tällöin (joskin käytettyyn osaan).

                              Vikakoodeja dde ei anna, suuttimien korjausarvot joka pytyssä alle 1 auton ollessa käynnissä.
                              Nykyinen:
                              330xd Touring 2004
                              Ex:
                              VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
                              330dA Touring 2003
                              530dA Touring 1999
                              525tdsA Touring 1996

                              Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎