Missähän sijaitsee takalasin pyyhkimen ja pissapojan rele. Onko se apparin jalkotilassa? vai siellä apparinpuoleisen raitisilmasuodattimen alla?. Olisiko jollain varaosanumeroa siitä? Kiitos jo nyt vastauksista
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 DAT Takalasin pyyhin
Collapse
X
-
Taitaapi olla siellä raitisilma suodattimen alla(musta), mikä vikana?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
-
-
Originally posted by buksin-1Vai jumittaako eli tyyppivika?
kun panee pyyhkijän päälle niin se liikkuu vähän ja jää siihen.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dNo miten tuon tuon jumituksen saa pois? mulla ainaki jumittaa touringissa.
kun panee pyyhkijän päälle niin se liikkuu vähän ja jää siihen.
Pikakorjauksena voipi yrittää:
Kun aukasee pelkän lasiluukun, voi pyyhintä heilutella käsineen.
Ylhäältä päin (samasta suunnasta mistä vesi tulee lasille) suihkuttaa jotain rasvaa kohti akselia (prf:n teflon rasva tuntu olevan oivaa) ja notkistelee pyyhintä jonkun 15 minuutin ajan, aina välillä rasvaa suihkuttaen.
Josko systeemi luulee että pyyhin on jumissa, pitää virrat sammuttaa välillä virtalukosta, ja kokeilla sitten uudestaan - ainakin '98 e39 touringissa näin. Eli siinä on tämmönen suojamekanismi, ettei rikota esim. jäätyneen takalasin kanssa systeemiä. Josko pyyhin alkaa olla oikein jäykkä, niin se saattaa pysähtyä keskelle lasia, kun systeemi luulee sen olevan jumissa.
-Lahi-
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dNo miten tuon tuon jumituksen saa pois? mulla ainaki jumittaa touringissa.
kun panee pyyhkijän päälle niin se liikkuu vähän ja jää siihen.
Ihan ekaksi kannattaa ottaa sisäpuolen "joustomuovi" (lähtee vetämällä) ja sen alta muovi, joka on kahdella torxilla(20 tai 25).Sitten avaat lasin nenän korkeudelle, niin näät pienen (10) torxin katkaisijan alapuolella. Se pois ja muovisuoja lähtee kampeamalla suoraan lasista poispäin. (kynsilukitus reunassa) Sitten pyyhkijän akselin päästä suojahattu pois, pyyhkijä pois. Boorin alapuolella on lukkorengas, se pois ja akselitappi lähtee sisäänpäin irti. Juuressa on myös prikka. Se voi olla tiukassakin, mutta ruosteenirroitusöljyä ja kiertoa ja vetoa, niin lähtee. Hiomanauhalla tappi puhtaaksi ja reikä, mikä on kyllä hankala siivota. Kasauksessa itse käytin mustaa molyvaseliinia. Tää ohje käy ainakin -9/98 asti.Last edited by 525TDS Touring; 04-08-2006, 18:15.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Siellähän se vikä lymysi
Originally posted by jms-btcfJos rele on kunnossa niin tarkista lisäksi johdotukset takaluukun saranoiden kohdilta...
Kiitokset vielä TJJ:lle varmensi sen ettei sieltä mitään erillistä relettä löydy.
Comment
-
-
Nostetaas vanha ketju pinnalle...
Samaa ongelmaa kuin muillakin näemmä, ainut vaan että vika ei korjaantunut näillä eikä muillakaan ohjeilla.
Auto siis e 39 528 touring vm .97
Unohdin pakkasten tullessa takalasinpyyhkimen "päälle". Kun huomasin mokani, olin ehtinyt jo useamman päivää ajella pyyhin kiinni lasissa.
Nyt kun yrittää pyyhiä, mitään ei tapahdu.
Pyyhin toimii kuin ihmisen mieli kun kädellä liikuttaa.
Saranat käyty läpi, eikä vaurioita havaittu. Toisaalta luukussa oleva puna/valkoinen valo ei myöskään toimi, eli se puoltaisi johto vikaa.
Myöskään takapissapoika on kuollut, luultavasti samalla kertaa
Mutta mikä sulake näille on? suomalaisessa ohjekirjassa ei näemmä ole turhaan niitä suomenneltu. Kaikki näyttäisivät ehjiltä.
Missä ja mikä rele? Onko edes mahdollista että vika olisi siellä?
Näkeekö vian aiheuttajan jos käy testerissä? Jos vaikka johto poikki, kertooko testeri sitä?
- V -
ps. hakua on käytetty ja kaikki topicit yritetty selata...Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Comment
-
-
Comment