Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535 vesipumppu jälleen paskana...??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    e39 535 vesipumppu jälleen paskana...??

    Töistä tultuani jäin kuuntelemaan konehuoneesta ylimääräistä ääntä... Äänen aiheutti flektin propelli jossa oli selvästi klappia, ainoastaan vaan sillä erotuksella että siimäpyörä liikkuu mukana.. Ja eikös homma mene vielä niin että flekti kiinnittyy vesipumpun akseliin? toisin sanoen 13.10.05 vaihdettu vesipumppu on taas paskana.. Onkohan amatöörin diagnoosi oikea pumpun vauriosta? Onkohan näissä minkäänlaista takuuta olemassa?? Remontin teki kuitenkin korjaamo kuitin kanssa.
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    Mulla oli täysin sama ongelma omassa M62:ssa ainoastaa sillä erotuksella, että mulla kesti vesipumppu vain puolivuotta. Varmasti voin sanoa, että sulle se pumpun akselin laakeri hajoamassa. Onhan joillain varaosilla nykyään peräti kahden vuoden takuita ja jos olet pumpun homman merkkiliikkeestä varmasti takuu korvaa. Itse opin sen, että vaihdatin jokaisen pyörivän rullan ja kiristimen, tietenkin myös hihnat. Tämä "hupi" maksoi n. 1000€ töineen Laita heti vain kuntoon ettei tule suurempia murheita
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • jarkkil
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 264

      #3
      Niin tässä autossahan taitaa olla tää BERMUUDAN kolmio mihin uppoo kaikki rahat, vesipumppu, termostaatti, syyläri....

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #4
        Nythän kävikin sit niin että KIERTOVESIPUMPPU ja VESIPUMPPU ovatkin täysin eri asia Autoon on vaihdettu entisen omistajan toimesta KIERTOVESIPUMPPU edellä mainittuna päivänä, ja ei suinkaan vesipumppu. Onhan sen pumpun sitten jo aika hajotakkin... Ihan sillä perusteella vaan että se tuntuu olevan näiden vehkeiden ominaisuus tietyillä kilometreillä....

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by jarkkil
          Niin tässä autossahan taitaa olla tää BERMUUDAN kolmio mihin uppoo kaikki rahat, vesipumppu, termostaatti, syyläri....
          Nämä kaikki on täällä vaihdettu ja lisäksi vielä ilmamassamittari ja venttilikoppien tiivisteet, jotka pukkaa "hikoilemaan" oljyä läpi iänmyötä. Näitten korjausten jälkeen voikin laittaa sitten ehjän auton vaihtoon
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7438
            • Oulu

            #6
            Mullakin levis tänään vesipumppu.

            Ajelin motari jonkun kilsan vähän reippaampaa vauhtia ja sitten rampista pois, myös aika vauhdilla. Juuri kesken käännöksen alkoi kuulua ihmeellistä kolkotusta/läpsettä ja heti tuli mieleen että rengas varmaan levis. Vetäsin sitten lähimpää järkevään paikkaan parkkiin ja kas, kolkotus jatkui myös tyhjäkäynnillä. Äkkiä moottori sammuksiin ja ulos ihmettelemään missä vika. Pellin alla kaikki näytti normaalilta. Hihnat OK, viskoflekti OK. Palaneen käry vain haisi.

            Ei kun kone käyntiin ja taas kolkottaa, mutta merkkivalot ja lämmöt mittarin mukaan OK. Taas sammuksiin. Hetken jälkeen kolmas startti ja sitten huomasin että nyt viskoflektin siipi vipattaa ihan väärässä asennossa ja ottaa vähän kiinni ympäröiviin muoveihin. Nyt oli jo sammutuksenkin jälkeen vesipumpun akseli ihan vinossa. Pari kappaletta jotain laakerinrullia löytyi, ja flektin siivistä oli kai lähtenyt ihan pieniä muovin paloja.

            Hinuri paikalla ja hoitoon. Huomenna nähdään löytyykö tästä kaupungista hyllytavarana tätä bestseller-vesipumppua.
            Attached Files
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • jarkkil
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 264

              #7
              On se vaan hienoo omistaa bemari.. No jos nyt totta puhutaan autona on ollut äärimmäisen hieno ajettava, ja mullakin on ollut ties mitä kiesejä. Mutta perkele että nää harmittaa, ja sit vielä kun saa akalle selittää millon mitäkin puolustus puhetta auton hyvyydestä. Näissä vaan tuntuu olevan "joitakin" ominaisuuksia minkä kanssa täytyy elää...

              Comment

              • jarkkil
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 264

                #8
                Onkohan jollain tietoo miten paljon mahtaa maksaa tämä vesipumppu ja kannattaako harkita itse vaihtoa? Eli vähän niinku ohjeita kaipaisin...

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Alkuperäinen vesipumppu on liikkeessä noin 95 euroa. Sama pumppu kaikissa 6-sylinterisissä M50- ja M52-moottoreissa.

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by Lanttu
                    Alkuperäinen vesipumppu on liikkeessä noin 95 euroa. Sama pumppu kaikissa 6-sylinterisissä M50- ja M52-moottoreissa.
                    Tosin eipä taida olla kysyjällä moista konetta... Ja eipä ole itsellänikään tietoa 8cyl mallien pumppujen hinnoista, mutta puhelimella selviää nopeasti ja helposti.
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7438
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Lanttu
                      Alkuperäinen vesipumppu on liikkeessä noin 95 euroa. Sama pumppu kaikissa 6-sylinterisissä M50- ja M52-moottoreissa.
                      Tänään kysyttynä Oulussa 88,50€ (verrokkina Motonetin hinta 44€). Maksaisitteko alkuperäisosasta enemmän tässä tapauksessa?

                      Originally posted by Moonshine
                      Tosin eipä taida olla kysyjällä moista konetta... Ja eipä ole itsellänikään tietoa 8cyl mallien pumppujen hinnoista, mutta puhelimella selviää nopeasti ja helposti.
                      Motonetin hinnastossa ei ole näitä malleja.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • jarkkil
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 264

                        #12
                        Jostakin luin Hemin sanoneen että motonetin vesipumput on "alkuperäisiä". Ainoastaan ovat eri laatikoissa... Tiedä sitten....

                        Comment

                        • ccc
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 508
                          • RHMK

                          #13
                          Originally posted by jarkkil
                          Jostakin luin Hemin sanoneen että motonetin vesipumput on "alkuperäisiä". Ainoastaan ovat eri laatikoissa... Tiedä sitten....
                          Päteekö tämä myös muiden kuin e39-mallien veispumppuihin?
                          F25 X3 setämies-edition
                          E36 325 iA Cabriolet
                          __________________
                          Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #14
                            Originally posted by jarkkil
                            Jostakin luin Hemin sanoneen että motonetin vesipumput on "alkuperäisiä". Ainoastaan ovat eri laatikoissa... Tiedä sitten....
                            Itse vaihdatutin M57 koneeseen vesipumpun, olikohan pumpun hinta 120€ Laakkosella ja vein korjaamolle vaihdatukseen, niin sanoivat, että KL-Varaosien vesipumput on parempia, niissä kuulemma se siipipyörä on metallia eikä muovia niikuin alkuperäisosissa. Tämä siis M57 koneessa.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Uups...olikin 535...se oli reilut 100 euroa merkkiliikkeessä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎